پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نظافت سنگ های طبیعی

نظافت سنگ های طبیعی

نظافت سنگ های طبیعی

همه چیزهایی که باید در مورد مراقبت و نگهداری سنگ های طبیعی بدانید

نظافت سنگ های طبیعی | یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد ویژگی های سنگ طبیعی این است که آن ها به هیچ گونه مراقبت و نگهداری نیاز ندارند. مراقبت و نگهداری سنگ های طبیعی نکته بسیار مهمی برای حفظ ظاهر و کیفیت آن در کفپوش ها، دیوارپوش ها و پیشخوان آشپزخانه است و در نتیجه بازده مالی قابل توجهی به همراه دارد. دانستن نحوه نظافت سنگ های طبیعی بستگی به نوع جنس مورد استفاده و کاربرد آن در خانه ها دارد. در اینجا تمام نکاتی که باید درباره مراقبت و نگهداری سنگ های طبیعی بدانید، وجود دارد.

بنا به عقیده بسیاری از افراد، شاخص ترین نشانه آشپزخانه یا یک حمام مجلل، استفاده از سنگ های طبیعی ست. استدلال این عقیده نیز، ظاهر منحصر به فردی ست که سنگ های طبیعی به ارمغان می آورند به طوریکه هیچ دو برش سنگی با یکدیگر یکسان نیست. بعلاوه هم اکنون سنگ های طبیعی در بسیاری از فضاهای داخلی مانند قسمت های مختلف آشپزخانه، کفپوش ها و دیوارپوش های سالن ها و همینطور فضاهای خارجی مانند پیاده رو ها و بسیاری از مناطق دیگر کاربرد دارد.

پاک کننده های مخصوص سنگ طبیعی

در اغلب موارد، به دلیل سطح صاف و مستحکم سنگ طبیعی، تمیز کردن آن بسیار آسان است. اکثر گرد و غبار یا کثیفی ها را می توان با آب گرم و مایع ظرفشویی (با PH خنثی) تمیز کرد.

برای چنین مواردی، هرگز از مواد پاک کننده های اسیدی و مواد ساینده (مانند اسکاچ، سیم ظرفشویی و…) به خصوص برای سنگ مرمر و سنگ آهک استفاده نکنید.

استفاده از پاک کننده هایی که حاوی لیمو، سرکه و سایر موارد با pH اسیدی یا بازی ست و بیشتر در هنگام شستشوی کاشی های سرامیکی و پرسلانی بکار برده می شوند؛ روی سنگ طبیعی باعث ایجاد “خوردگی” می گردد که سطح سنگ طبیعی را لکه دار می کند و تغییراتی نیز در بافت سنگ به وجود خواهد آورد.

در نتیجه برای شستشوی سنگ می توانید از تمیزکننده های مخصوص سنگ استفاده کنید که معمولا با pH خنثی و بدون اسیدیته ساخته می شود.

اگر لکه ها قوی باشد

ریختن مایعات رنگی و لکه های قوی تر روی کفپوش ها مانند هر اتفاق دیگری اجتناب ناپذیر است. در هنگام بروز لکه ها، لازم است که نکات زیر در هنگام پاک کردن لکه ها باید به درستی رعایت شود تا سطح سنگ صدمه نبیند:

ابتدا هرگونه مایع باقی مانده روی سطح سنگ را از بین ببرید

هرگز از پخش کردن به جای پاک کردن لکه ها استفاده نکنید. پخش و کمرنگ نمودن لکه باعث گسترش لکه در ناحیه بزرگتری می شود.

برای پاک کردن نشت از پارچه پنبه ای سفید استفاده کنید.

 

نظافت سنگ های طبیعی

از بین بردن لکه ها

اگر لکه ها بلافاصله از بین نرود، می تواند روی سطح سنگ ماندگار شوند. لکه ها لزوما سطح سنگ را خراب نمی کند، اغلب نحوه پاک کردن لکه ها، باعث تخریب سطح سنگ می شود. اغلب لکه های روغنی، مایعات رنگی یا جوهر را می توان با مخلوطی از آب ژاول یا پراکسید هیدروژن از بین برد. لکه های دیگر ناشی از چیزی مانند فلز های زنگ زده باید با پاک کننده های خانگی مانند خمیر جوش شیرین و آب و یا پاک کننده های مخصوص سنگ تمیز شوند. هر دوی این پاک کننده ها، در واقع نوعی پودر جذب کننده هستند.

نگهداری پیشگیرانه

مهمترین کاری که باید برای محافظت از سنگ انجام شود پاک کردن سریع پس از ایجاد لکه نیست، بلکه پیشگیری از ایجاد لکه هاست. سیلر های سطحی یا نفوذ کننده روی سطح سنگ، همانند یک لایه محافظتی عمل می کننده و سطح آن را ضد آب و ضد لکه خواهند کرد. بسته به نوع سنگ و ترافیک روی آن، سیلر ها هر یک سال یکبار تجدید می شوند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نظافت سنگ های طبیعی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:.egmcorp

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments