پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

بررسی تخصصی سرام پخش در مورد تفاوت بین کاشی با سرامیک

تفاوت هایی که قبل از خرید بهتر است بدانید! اگر برای خرید سرامیک و کاشی و پرسلان سری به فروشگاه سرام پخش یا بازار زده باشید، احتمالا این سوالات برایتان پیش خواهد آمد:

«تفاوت بین کاشی با سرامیک در چیست؟ آیا فرق سرامیک با پرسلان قابل توجه است؟ اصلا  تعریف دقیق کاشی، سرامیک و پرسلان چیست؟ کدام کفپوش مناسب خانه و شرایط من است؟»

توصیه “فروشگاه آنلاین سرام پخش” برای انتخاب بهتر بین این مصالح این است که همواره از یک کارشناس یا متخصص با تجربه کمک بگیرید؛ اما قبل از آن بهتر است، آشنایی اولیه ‌ای با کاشی، سرامیک و پرسلان  و تفاوت های اصلی بین آن ها داشته باشید تا در آینده هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید و کیفیت بالاتری را تجربه کنید.

 

بیشتر وقت ها، در صحبت های عمومی و محاوره ‌ای اغلب عبارت “کاشی و “سرامیک” و “پرسلان” جابجا استفاده می‌شود. کاشی، سرامیک و پرسلان از خاک رس و سفال تهیه و تولید شده و هر سه ی آن ها از جمله رایج ترین و پرکاربرد ترین مصالحی هستند که به عنوان دیوارپوش و کفپوش ساختمان نصب می شوند.

با این حال تفاوت‌های زیادی به لحاظ جنس، کاربرد و مقاومت بین کاشی و سرامیک و پرسلان وجود دارد. در این نوشتار، سرام پخش به صورت تخصصی به بررسی تفاوت میان کاشی و سرامیک و پرسلان می پردازد.

اگر تا به حال اسم این ۳ محصول را نشنیده اید یا به تفاوت‌های آنها دقت نکرده‌اید، ادامه این نوشته را از دست ندهید:

سرامیک چیست؟

به همه مصالح ساختمانی که از مواد غیر معدنی و غیر آلی ساخته شده، اصطلاحاً سرامیک گفته می شود. نوع ساختار سرامیک به گونه ای ست بخش زیادی از آن مواد غیر فلزی و غیر آلی و معمولاً از مخلوط ماسه، فلدسپات و خاک رس تهیه می شوند.

سرامیک هم برای دیوار و هم برای کف نصب می شود ولی به خاطر استحکامی که دارد، “سرامیک کف” بیشتر شناخته شده است.

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

کاشی چیست؟

کاشی یکی از فرآورده های سرامیکی ست که از دانه های ظریف متبلور و متخلخل ساخته شده و در حرارت بالاتر از هزار درجه سانتی گراد پخته می‌شود. کاشی شامل دو نوع لعاب دار و بدون لعاب است. رویه لعابی کاشی ممکن است براق، نیمه ‌براق، گلدار، سفید یا رنگی باشد.

مقاومت کاشی در برابر فشار زیاد، سرما و گرما بسیار کم بوده و باید از آن ها برای محیط های بسته و دیوار هایی که از پشت رطوبت ندارند (اصطلاحا نَم کِش ندارند) نصب نمود. استفاده کاشی در شرایطی که ذکر شد، موجب آسیب رسیدن به کاشی می شود.

تشخیص کاشی از سرامیک، چطور و چگونه؟

کاشی فقط به عنوان دیوارپوش کاربرد دارد و سرام پخش به هیچ وجه نصب آن را به عنوان کفپوش توصیه نمی کند زیرا کاشی دارای استحکام کافی برای کف نیست.

سرامیک پرسلان چیست؟

پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده سرامیک است که از خاک رس، فلدسپات، گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت فوق العاده بالا تولید می شود. بعد از پخت، این محصول سخت و متراکم است و دو نوع سرامیک پولیشی و سرامیک لعابدار در فروشگاه سرام پخش موجود قابل خریداری می باشد.

با اینکه مقاومت سرامیک معمولی یا همان “کاشی سرامیک” در برابر فشار و سرما و گرمای شدید و رطوبت بسیار زیاد است، ولی تنها سرامیک پرسلانی را می توان در نمای ساختمان و محیط های باز استفاده کرد.

به همین دلیل پرسلان در محیط های باز و تحت فشار و سرما و گرما و رطوبت همانند نمای ساختمان و کف حیاط و کف پارکینگ، تراس و بالکن مورد استفاده قرار می گیرد.

فرق بین کاشی با سرامیک در چیست؟

در گذشته اینطور به نظر می رسد که کاشی ها دارای طراحی های بسیار زیبا و تنوع بسیار بالایی نسبت به سرامیک هستند. اما با نگاهی اجمالی به فروشگاه سرام پخش متوجه شدید که این روزها کاشی و سرامیک ‌ها رنگارنگ تر و متنوع تر از همیشه در دسترس شما هستند.

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

به صورت کلی، کاشی به خاطر درصد جذب آب بالایی که نسبت به سرامیک دارد برای کار کردن بر روی دیوار و ارتفاع بسیار مناسب  و راحت تر است. بهترین محیط های استفاده از کاشی، به عنوان “کاشی دیواری” در سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و اتاق ها و پارکینگ و راهروهای داخلی ست.

به طور کلی سرامیک از سختی بیشتری نسبت به کاشی برخوردار است. سرامیک مقاومت بالایی نسبت به یخ زدگی و اشعه خورشید دارد. عدم تغییر در رنگ و شکل ظاهری سرامیک با گذشت زمان از دیگر ویژگی‌های آن است. همچنین سرامیک در مقابل آتش تغییر حالت نمی‌دهد.

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

کاشی و سرامیک سرام پخش

خرید کاشی ،سرامیک و پرسلان

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه سرام پخش ، انواع کاشی ، سرامیک و پرسلان را در سایز ها و طرح و رنگ های متنوع را مشاهده و به راحتی با روش اقساطی خرید نمایید.

تفاوت سرامیک پرسلانی با سرامیک معمولی

یکی از سوالات رایج در این حوزه مربوط به تفاوت سرامیک پرسلان و سرامیک معمولی است. هر کدام از این دو محصول مزایای خاص خود را دارند؛ اما بد نیست قبل از خرید، با فرق بین سرامیک پرسلان و سرامیک معمولی بیشتر آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

نگاهی جزئی تر به تفاوت سرامیک پرسلان با سرامیک معمولی

۱.تفاوت مقاومت سرامیک پرسلان و سرامیک معمولی

سرامیک پرسلان تراکم بیشتری دارد، یکنواخت و دارای جیب کمتری است. به طور کلی از سایر کاشی ها، مقاومت بیشتری دارد. این ویژگی‌ها سبب شده مقاومت سرامیک پرسلان در مقابل نفوذ آب بسیار بیشتر از سرامیک معمولی باشد. همچنین برای واحد‌هایی که استحکام کف و دیوارها در مقابل ضربه، خراش و نفوذ آب اهمیت ویژه‌ای دارد، سرامیک پرسلان بسیار کاربرد دارد.

همچنین جذب آب سرامیک ها بسیار کم و پرسلان ها در حدود صفر است. به همین دلیل استفاده آن ها بر روی دیوار وارتفاع  کار بسیار سختی می باشد که برای حل این مشکل از اسکوپ بندی استفاده می شود. برای مشاهده ابزارآلات و تجهیزات نصب سرامیک پرسلانی اینجا را مشاهده کنید.

تفاوت بین کاشی و سرامیک و پرسلان چیست؟

۲.تفاوت های تعمیر و نگهداری سرامیک پرسلان و کاشی

سرامیک پرسلان به دلیل حساسیتی که در نصب آن باید رعایت شود؛ تعمیر دشوارتری نسبت به سرامیک معمولی دارد و هزینه ی بیشتری برای نصب آن باید بپردازید. البته با در نظر گرفتن این نکته که دوام و طول عمر سرامیک پرسلان بسیار بیشتر و نیاز به نگهداری کمتری دارد، هزینه نصب و تعمیر کاملا جبران می شود.

۳.تفاوت در نحوه نصب

یکی از موارد مهم در رابطه با تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی مربوط به نحوه‌ی نصب سرامیک پرسلانی کف و تفاوت آن با سرامیک معمولی است. هر چند سرامیک پرسلان بسیار مقاوم است؛ اما نصب آن حساسیت بالایی دارد و ممکن است در اثر یک ضربه آرام، این سرامیک شکسته شود. بنابراین حتما برای نصب این سرامیک از یک متخصص کمک بگیرید.

۴.تفاوت در قیمت سرامیک پرسلانی با سرامیک معمولی

تا اینجا احتمالا حدس زده‌اید که قیمت سرامیک پرسلان و هزینه نصب آن بیشتر از سرامیک معمولی است. همین ویژگی یکی دیگر از دلایل حساسیت نصب سرامیک پرسلان است. بالا بودن قیمت کاشی سرامیک پرسلان موجب شده که برای پروژه‌های بزرگ و متراژ بالا آنچنان به صرفه و اقتصادی نباشد.

در آخر…

۵.ویژگی ظاهری سرامیک پرسلان با سرامیک معمولی

تنوع و زیبایی سرامیک پرسلان، یکی از عواملی است که مشتریان را ترغیب می‌کند که با وجود قیمت بالای این محصول، باز هم پرسلان را به سرامیک معمولی ترجیح دهند. طرح و ظاهر سرامیک‌ پرسلان بسیار با کیفیت تر است.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments