پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی | این روزها کاشی‌ها و سرامیک‌ها رنگارنگ تر و متنوع تر از همیشه هستند. همین نکته ممکن است شما را هنگام خرید سردرگم کند. بطورمثال یکی از سوالات رایج در این حوزه مربوط به تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی است. هر کدام از این دو محصول مزایای خاص خود را دارند؛ اما بد نیست قبل از خرید تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی را از تمام جوانب به‌خصوص قیمت سرامیک پرسلان بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر برای خرید سرامیک و کاشی به بازار رفته باشید، احتمالا این سوالات برایتان پیش خواهد آمد:

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید در چیست؟

سرامیک پرسلان یزد را از کجا خریداری کنیم؟
سرامیک خاک سفید چه مزایای دارد؟
مهمترین فرق کاشی سرامیک با گرانیت؟
هزینه نصب سرامیک پرسلان کف حیاط چقدر است؟
مزایای و معایب سرامیک پرسلانی نما؟

قبل از خرید بهتر است بدانید!

توصیه “خدمت از ما” برای استفاده از خدمات و سرویس‌ها این است که همواره از یک کارشناس یا متخصص با تجربه کمک بگیرید؛ اما قبل از آن بهتر است، آشنایی اولیه‌ای با محصول یا خدمت درخواستی داشته باشید تا در آینده هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید و کیفیت بالاتری را تجربه کنید.

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی معمولی
با یک پرسش رایج در حوزه‌ی مصالح ساختمانی با هم سری می‌زنیم به بازار کاشی و سرامیک. تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی معمولی چیست؟ اگر تا به حال اسم این دو محصول را نشنیده‌اید یا به تفاوت‌های آنها دقت نکرده‌اید، ادامه این نوشته را از دست ندهید.

سرامیک پرسلان چیست؟

پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده سرامیک است که از خاک رس، فلدسپات، گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می‌شود. این محصول همواره بعد از پخت، سخت و متراکم است و در دو نوع، پولیش و لعابدار در بازار موجود می‌باشد.

سرامیک معمولی یا کاشی چیست؟

کاشی یکی از فرآورده های سرامیک است که متشکل از دانه های ظریف متبلور و متخلخل است و در حرارت بالاتر از هزار درجه سانتیگراد پخته می‌شود . کاشی شامل دو نوع است ، لعاب دار و بدون لعاب. رویه لعابی کاشی ممکن است براق، نیمه‌براق، گلدار، سفید یا رنگی باشد.

نگاهی به تفاوت سرامیک پرسلان و معمولی از جنبه های مختلف
حال که با تعریف سرامیک پرسلان و کاشی آشنا شدیم. در ادامه جنبه‌های مختلف تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی را به‌صورت دقیق‌تری بررسی خواهیم کرد.

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی: بررسی مقاومت
یکی از مهمترین ویژگیهای محصولات ساختمانی، مقاومت آنهاست. سرامیک پرسلان تراکم بیشتری دارد. یکنواخت است و دارای جیب کمتری است. به طور کلی از سایر کاشی ها، مقاومت بیشتری دارد. این ویژگی‌ها سبب شده مقاومت سرامیک پرسلان در مقابل نفوذ آب بسیار بیشتر از سرامیک معمولی باشد. همچنین برای واحد‌هایی که استحکام کف و دیوارها در مقابل ضربه، خراش و نفوذ آب اهمیت ویژه‌ای دارد، سرامیک پرسلان بسیار کاربرد دارد.

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی: تعمیر و نگهداری
سرامیک پرسلان به دلیل حساسیتی که در نصب آن باید رعایت شود؛ تعمیر دشوارتری نسبت به سرامیک معمولی دارد و هزینه ی بیشتری برای نصب آن باید بپردازید. البته با در نظر گرفتن این نکته که هزینه‌ی نگهداری سرامیک پرسلان از سرامیک معمولی کمتر است، می‌توان تصمیم منطقی‌تری گرفت.

تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی: نحوه نصب
یکی از موارد مهم در رابطه با تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی مربوط به نحوه‌ی نصب سرامیک پرسلانی کف و تفاوت آن با سرامیک معمولی است. هر چند سرامیک پرسلان بسیار مقاوم است؛ اما نصب آن حساسیت بالایی دارد و ممکن است در اثر یک ضربه آرام، این سرامیک شکسته شود. بنابراین حتما برای نصب این سرامیک از یک متخصص کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد، سرامیک پرسلان از سرامیک معمولی سنگین‌تر است. همین ویژگی یکی دیگر از دلایل حساسیت نصب سرامیک پرسلان است. به‌علاوه اینکه حمل و نقل آن را نیز دشوار کرده است.

تا اینجا احتمالا حدس زده‌اید که قیمت سرامیک پرسلان بیشتر از سرامیک معمولی است. بالا بودن قیمت کاشی سرامیک پرسلان موجب شده که برای پروژه‌های بزرگ و متراژ بالا آنچنان به صرفه و اقتصادی نباشد. این را هم در نظر بگیرید که علاوه بر قیمت بالای سرامیک پرسلان، هزینه‌ی نصاب هم به هزینه‌های استفاده از این سرامیک اضافه خواهد شد.

تفاوت سرامیک پرسان و معمولی: ویژگی ظاهری

تنوع و زیبایی سرامیک پرسلان، یکی از عواملی است که مشتریان را ترغیب می‌کند که با وجود قیمت بالای این محصول، باز هم آن را به سرامیک معمولی ترجیح دهند. تنوع طرح و مدل سرامیک‌های پرسلان بسیار بیشتر از کاشی است.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]تفاوت سرامیک پرسلان و کاشی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments