پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت شیرآلات فنری و شیرآلات شلنگدار(شاوری) از لحاظ کارایی، طراحی، قیمت و …

فرق شیر فنری و شیرآلات شاوری

فهرست مطالب

اگر قصد تعویض یا خرید شیرآلات جدید برای آشپزخانه خود را دارید، برای تصمیم‌گیری بهتر، لازم است که انواع شیرآلات آشپزخانه را بشناسید. این آگاهی، امکان انتخاب محصول متناسب با شرایط و نیاز شما را فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های شیرآلات فنری و شیر شاوری شلنگدار که دو نوع از شیرآلات اهرمی لوکس آشپزخانه هستند، می‌پردازیم.

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شاوری از لحاظ کاربرد

اگر می‌خواهید علاوه بر شست وشوی انواع ظروف در ابعاد مختلف، شست وشوی سینک‌های بزرگ، میوه‌ها و سبزیجات، امکان پرکردن قابلمه و کتری روی کانتر، گلدان‌های آشپزخانه و کار‌های اینچنینی را داشته باشید، بهتر است از شیر‌های شاوری استفاده کنید. شیر‌های شاوری یا همان شلنگ‌دار، قابلیت کشسانی و جابجایی بیش‌تری نسبت به شیر‌های فنری دارند این درحالی است که شیر‌های فنری، تنها سطح سینک را پوشش می‌دهند.

فرق شیرآلات فنری و شاوری از لحاظ کاربرد

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شلنگدار از لحاظ طراحی

اگر بخواهیم به‌طور مختصر تفاوت شیرآلات فنری را با شیر شاوری بررسی کنیم، می‌‌توانیم بگوییم شیرآلات شاوری قابلیت مانور و جابجایی بیش‌تری دارند. شیرآلات فنری با اصلاح Pull-down نیز شناخته می‌شوند. سبک طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که دارای یک علمک بلند و با حالت ارتجاعی و فنر ریز بافت هستند. برای استفاده از این شیرآلات، کافی است مقداری نازل را به سمت پایین بکشید، بدین ترتیب نازل از گیره‌ای که به وسیله آن ثابت می‌شود جداشده و باعث نزدیکتر شدن جریان آب، به سینک و آسان‌تر شدن شست‌و‌شو می‌شود. در این نوع از محصولات، نمی‌توانید سری شیر را ۳۶۰ درجه بچرخانید، اما امکانات بیش‌تری نسبت به شیر‌های ظرفشویی معمولی در اختیارتان قرار می‌دهد.

از طرفی با استفاده از شیر‌های شلنگ‌دار، فضای بیش‌تری در اختیار دارید، زیرا این شیرآلات، جای کم‌تری را اشغال می‌کنند. شیر‌های شاوری یا همان شلنگ‌دار، فضای بیش‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهند. بدین ترتیب به‌راحتی می‌توانید سینک و یا ظروف بزرگ را شست‌وشو دهید. شیرآلات شلنگدار، با نام pull- out شناخته می‌شوند و از قابلیت جابجایی و کشسانی بالایی برخوردارند. شما همچنین می‌توانید نازل و شلنگ را از جای خود خارج کنید و ظروف با ابعاد مختلف را بشویید.

فرق شیرشاوری و فنری از نظر طراحی

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شاوری از لحاظ سهولت در استفاده

اگر بخواهیم این دو محصول را از نظر سهولت در استفاده بررسی کنیم، واضح است که استفاده از شیر‌های شلنگدار آسان‌تر است، زیرا هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن حتی در ابعادی بیش‌تر از ابعاد سینک، استفاده کنید اما شیر‌های فنری تنها سطح سینک را پوشش می‌دهند.

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شلنگدار از لحاظ فضای آشپزخانه

امروزه خانه‌ها کوچک‌تر از قبل ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل علاوه بر دکوراسیون خاص، نیاز است که لوازم و اثاث آن نیز کوچک و کم‌جا باشند. این موضوع درباره شیرآلات سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نیز صدق می‌کند. پس اگر فضای آشپزخانه‌ شما کوچک است، شیر‌های فنری برای شما مناسب نیست زیرا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به شیرآلات شاوری دارند.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شاوری از لحاظ عمق سینک ظرفشویی

از موارد دیگری که هنگام خرید شیر ظرفشویی باید در نظر بگیرید، هماهنگی آن با عمق سینک ظرفشویی است. در شیر‌های فنری امکان تنظیم پاشش آب وجود دارد، از طرفی طراحی آن به‌گونه‌ای است که قوس بیش‌تری دارد، در نتیجه برای سینک‌هایی با عمق زیاد مناسب است. اگر سینک ظرفشویی شما کوچک است و می‌خواهید دچار پاشش آب به اطراف و خیس شدن آشپزخانه نشوید، بهتر است شیر‌ شلنگدار خریداری کنید.

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شلنگدار از لحاظ دوام و طول عمر

از موارد مهم دیگر، در انتخاب و خرید شیر آشپزخانه، دوام و طول عمر بالای آن است. جالب است بدانید که شیر‌هایی که ثابت‌تر هستند، از دوام بالاتری برخوردارند. برای مثال شیر‌های توکار نسبت به نوع روکار، در برابر آسیب‌ها مقاوم‌ترند. شیرآلات فنری نیز به دلیل کاهش میزان جابجایی و کشسانی از دوام بیش‌تری نسبت به شیر‌های شلنگدار برخوردارند.

تفاوت از نظر دوام و طول عمر

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شاوری از لحاظ افت فشار آب

بعضی از مناطق و طبقات بالای ساختمان‌ها، با مشکل افت فشار آب مواجه‌اند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که فشار آب کم است، بهتر است از شیرآلات فنری استفاده کنید، زیرا با ارتفاع کم‌تر، برای خروجی آب با فشار کم مناسب‌ترند.

تفاوت شیرآلات فنری و شیر شلنگدار از لحاظ قیمت

از مواردی که در انتخاب و خرید شیرآلات آشپزخانه اهمیت دارد، قیمت شیرآلات است. اگر برایتان سوال شده که قیمت شیر‌های فنری کم‌تر است یا شیر شاوری، باید بدانید که قیمت این دو محصول مشابه هم است و عواملی مثل سبک طراحی، مواد اولیه، برند سازنده، قابلیت‌های اضافه و … باعث اختلاف قیمت هر یک نسبت به دیگری می‌شود.

فرق شیر شاوری و فنری از لحاظ قیمت

شیرآلات فنری بهتر است یا شیرآلات شاوری (شلنگدار)

شیرآلات فنری و شاوری هریک مزایای و معایب مختص به‌خود را دارند. از مزایای شیر‌های شلنگدار می‌توان به اشغال فضای کم، امکان جابجایی و انعطاف بالا اشاره کرد.از طرفی این محصولات به دلیل جابجایی بیش‌تر در معرض آسیب‌دیدگی هستند و در دست گرفتن سری شیر در بعضی از موارد دشوار خواهد بود.

شیر‌های فنری برای سینک‌هایی با عمق زیاد مناسب هستند. آن‌ها دوام بیش‌تری نسبت به شیر‌های شلنگ‌دار دارند؛ اما به دلیل نوع طراحی، فضای زیادی در آشپزخانه اشغال کرده و در سینک‌های کوچک باعث پاشش آب در داخل خانه خواهند شد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هریک از این محصولات را در فروشگاه سرام‌ پخش انتخاب و خریداری نمایید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآشپزخانه از بازار آنلاین سرام پخش

فرق شیر فنری و شیرآلات شاوری

نتیجه‌گیری
یکی از چالش‌های پیش رو، هنگام تعویض یا خرید شیرآلات، انتخاب شیر مناسب برای منزل است. در این وضعیت می‌توان با مقایسه قیمت، کیفیت، برند تولید کننده، کاربرد، هماهنگی با سبک دکوراسیون منزل و… محصول مورد نظر را انتخاب کرد. شیر‌های شاوری و شیرآلات فنری، به‌طور تقریبی مشابه هم هستند و شاید خیلی از شما تفاوت این دو محصول را ندانید و هنگام انتخاب بین آن‌دو به مشکل بربخورید. در این مقاله به بررسی مزایا، معایب و تفاوت هریک با دیگری پرداخته شد که به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک می‌کند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هریک از این محصولات را در فروشگاه سرام‌ پخش انتخاب و خریداری نمایید.

سوالات متداول…

استفاده از شیرآلات شلنگدار، برای سینک‌هایی با عمق کم مناسب است زیرا از پاشش آب به اطراف سینک و خیس شدن کف آشپزخانه جلوگیری می‌کند.

شیر‌آلات فنری نسبت به شیرآلات شلنگدار، از انعطاف و قابلیت جابجایی کم‌تری برخوردارند. این در صورتی است که شیر‌های شلنگدار را می‌توان به راحتی از نگهدارنده جدا کرد و حتی گل‌های داخل آشپزخانه را آبیاری کرد و ظروف با ابعاد بزرگ را شست‌وشو داد.

قیمت این دو محصول مشابه هم است و عواملی مثل سبک طراحی، مواد اولیه، برند سازنده، قابلیت‌های اضافه و … باعث اختلاف قیمت هر یک نسبت به دیگری می‌شود. 

با توجه به اینکه شیرآلات ثابت کم‌تر در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند، طول عمر بیش‌تری نیز خواهند داشت. درنتیجه شیرآلات فنری به دلیل خاصیت کشسانی و جابجایی کم‌تر، نسبت به شیر‌های شلنگدار، دوام بیش‌تری دارند.

ابعاد شیر‌های شلنگدار نسبت به شبر‌های فنری کوچک‌تر است و برای منازلی با آشپزخانه‌های کوچک‌ مناسب است.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments