پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام چیست؟

تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام

تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام چیست؟

فهرست مطالب

زمانی که در حال ساخت یا بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خود هستید احتمالاً در رابطه با انتخاب برخی لوازم و تجهیزات مانند شیرآلات حمام، وان و جکوزی، پنل دوش و… دچار شک و تردید می‌شوید و به‌صورت دقیق نمی‌دانید کدام یک مناسب شما است، یکی از مهم‌ترین تجهیزات حمام علاوه بر کاشی و سرامیک، دوش حمام است.

که امروزه با توجه به تولید و طراحی‌های مدرن و جدید پنل دوش، یونیورست و… نیز به این دسته‌بندی اضافه شده است، اما آنچه قبل از خرید مهم است دانستن تفاوت پنل دوش و یونیورست با یکدیگر و همچنین با دوش‌های معمولی می‌باشد.

خرید انواع شیرآلات حمام از بازار آنلاین سرام پخش

معرفی پنل دوش و یونیورست

زمانی که به بازار مراجعه می‌کنید با انواع و اقسام اسامی جدیدی از تجهیزات مواجه می‌شود که به‌صورت دقیق نمی‌دانید کارایی آن‌ها چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، حتی برخی اوقات تا حدی انتخاب بین آن‌ها دشوار است که قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری از افراد سلب می‌شود، قبل از هر چیزی به معرفی مختصری در رابطه با پنل دوش و یونیورست بسنده می‌کنیم و سپس به سراغ تفاوت‌های آن‌ها می‌رویم.

یونیورست حمام دارای ساختاری با سری‌های مختلف(سردوش ثابت و سردوش متحرک) همراه با سیستمی شبیه به جت شناور وجود دارد که قابل نصب بر روی دیوار یا سقف می‌باشد؛ این علم دوش‌های دوکاره یکی از جدیدترین طراحی‌ها و تجهیزات حمام به شمار می‌آیند، در یونیورست مسیر جریان آب با استفاده از یک اهرم تعیین می‌شود و آب با استفاده از این سری‌ها به بهترین شکل اسپری می‌شود.

پنل دوش‌ حمام یکی از تجهیزات لوکس در حمام است که دارای امکان و قابلیت‌های ویژه‌ای می‌باشد، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت ماساژ با استفاده از جریان آب، امکان پاشش آب با استفاده از سری ثابت و تلفنی و… اشاره کرد، نصب آسان و ظاهر زیبای پنل دوش‌ها سبب شده با توجه به جدید بودن جای خود را در بازار پیدا کند و افراد زیادی برای حمام خود به سراغ انواع پنل دوش‌ها توکار و روکار می‌روند.

مقایسه پنل دوش و یونیورست

مقایسه پنل دوش با یونیورست حمام؟

توجه کنید به دلیل هزینه‌بر بودن تعویض شیرآلات حمام، شیرآلات سرویس بهداشتی، روشویی و… در نتیجه بهتر است زمان انتخاب تمام جوانب را در نظر داشته باشید؛ برخی از تفاوت‌های مهم و واضح پنل دوش و یونیورست به شرح زیر است:

  • تفاوت از نظر طراحی و ساختار

پنل دوش‌ها اغلب دارای آبریز بالا، وان پرکن، جتها، دوش دستی، ماساژور، اهرم تنظیم دمای آب و… هستند به عبارتی دارای امکانات و تجهیزات کاملی هستند که می‌تواند در کنار یک وان و جکوزی حمام خودنمایی کند.
یونیورست نیز یکی از تجهیزات جدید در حمام است که اغلب با نام دوش‌های دوکاره نیز معرفی می‌شود. این تجهیزات نیز دارای سردوش ثابت و تلفنی هستند که مهم‌ترین مسئله در طراحی ساختار و ظاهر آن به چشم می‌خورد.

  • تفاوت از نظر کارایی

کارایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب تجهیزات حمام یا سرویس بهداشتی ازجمله روشویی، توالت فرنگی یا حتی اکسسوری‌های حمام به آن توجه کنید؛ زیرا برخی موارد تحت تأثیر زیبایی برخی کالاها نسبت به خرید آن اقدام می‌کنیم اما غافل از آنکه که کارایی مدنظر ما را ندارد.
از مهم‌ترین کارایی پنل دوش‌ها می‌توان به قابلیت ماساژ با استفاده از جریان آب، تنظیم خودکار درجه حرارت آب، چراغ ال‌ای‌دی که می‌تواند فضای دل‌نشینی را در حمام ایجاد کند و… که استفاده از پنل دوش را برای هر نوع حمامی مناسب می‌کند.
یونیورست‌ها از برخی قابلیت‌های پنل دوش بی‌بهره‌اند اما با استفاده از سردوش‌های ثابت و متحرک که جریان آب را به‌صورت قطره‌ای انتقال می‌دهد تمام سطح بدن را پوشش می‌دهد. همچنین به دلیل نوع طراحی سردوش‌ها و ترکیب آب‌وهوا در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

خرید پنل دوش از بازار آنلاین سرام پخش

  • تفاوت از نظر نصب

پنل دوش و یونیورست‌ها از لحاظ نحوه نصب نیز با یکدیگر متفاوت‌اند، برای نصب پنل دوش‌ها نیازی به لوله کشی یا کانال‌کشی مجزا نمی‌باشد و بر روی لوله کشی‌هایی که از قبل در حمام وجود دارد قابل نصب می‌باشد اما در رابطه با یونیورست‌ها به لوله کشی متناسب با آن نیاز است و برخی مواقع ممکن است زمان‌بر و با هزینه اضافی همراه باشد.
برخی از پنل دوش‌ها مانند شیرآلات توکار قابل نصب به‌صورت توکار می‌باشند که دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی می‌باشد اما در صورت خرابی تعمیر آن هزینه زیادی به همراه دارد.

  • تفاوت از نظر جنس

برای ساخت پنل دوش‌ها اغلب از استیل ضد زنگ، ترکیب چوب با پلاستیک های فشرده که با عایق پوشانده شده و… استفاده می‌شود که در نهایت تنوع زیادی از لحاظ جنس در برندهای مختلف قابل مشاهده است و غالبا در برابر رطوبت و آب نیز دارای مقاومت بالایی است و وزن آن نیز پایین است.
در ساخت یونیورست اغلب از آلیاژ‌های برنج، فولاد ضد زنگ و پلاستیک استفاده می‌شود، یونیورست‌ها در مقایسه با پنل دوش از لحاظ جنس ساختار آن دارای تنوع کمتری است اما در نهایت مقاومت بالایی دارد اما می‌توان تا سال‌ها از آن استفاده کرد.

  • تفاوت از نظر زیبایی

امروزه زیبایی حمام و سرویس‌های بهداشتی برای افراد بسیار مهم است بنابراین هنگام خرید پنل دوش یا یونیورست قطعاً به کاشی دیوار یا سرامیک کف نیز توجه می‌شود، پنل دوش ها دارای تنوع رنگ و طرح زیادی هستند و اغلب در رنگ های کروم، طلایی، استیل مات و براق، مشکی، رنگ چوب و… تولید می‌شوند که قابلیت ست شدن آن نیز به تبع بیشتر است.
اما در عین حال نمی‌توان زیبایی یونیورست‌ها را نادیده گرفت، با توجه به اینکه گستردگی رنگ در یونیورست‌ها کمتر است اما استفاده از رنگ طلایی یا نقره ای آن در کنار اکسسوری‌های حمام فضای خیره کننده‌ای را بوجود می‌آورد.

دوش یونیورست یا پنل دوش

  • تفاوت از نظر قیمت

با توجه به اینکه قیمت پنل دوش یا یونیورست به جنس، طراحی بدنه و… بستگی دارد اما بصورت کلی یونیورست‌ها دارای قیمت کمتری در مقایسه با پنل دوش‌ها هستند، اما پنل دوش‌ها هزینه نصب پایینی دارند و برای نصب آن‌ها نیازی به لوله کشی جدید نمی‌باشد بلکه بر روی لوله کشی‌های قبل قابل نصب است.

خرید علم دوش یونیورست از بازار آنلاین سرام پخش

علم دوش یونیورست چیست

پنل دوش بهتر است یا یونیورست؟

پنل دوش بهتر است یا یونیورست، پاسخ این سوال را در مرحله اول نیازهای ما و سپس بودجه ای که برای خرید تجهیزات مشخص کرده ایم تعیین می‌کند؛ با توجه به امکانات پنل دوش که قابلیت ماساژ، نور LED و… می‌باشد اگر این تجهیزات برای شما اهمیت دارد قطعاً پنل دوش کاربردی‌تر است اما در مقابل یونیورست‌ها نیز به دلیل کاهش مصرف آب بسیار گزینه عالی به شمار می‌آیند.
بصورت کلی هر دو این تجهیزات ازجمله دوش‌های لوکس و مناسب هرگونه حمامی می‌باشند که با نصب آن می‌توانید فضای حمام خود را به‌صورت کلی تغییر دهید و از امکانات آن نیز لذت ببرید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی تفاوت پنل دوش و یونیورست را به‌صورت کامل برای شما شرح دهیم تا قبل از خرید بصورت کلی در رابطه با ویژگی و تفاوت‌های هریک آگاهی داشته باشید، بنابراین اگر همچنان نیاز به مشاوره قبل از خرید دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرام پخش تماس بگیرید تا شما را در انتخاب یک علم دوش مناسب راهنمایی کنند.

سوالات متداول…

هریک از این تجهیزات می‌تواند گزینه مناسبی برای حمام منزل شما باشد درصورتی‌که ابتدا نیازهای خود را شناخته و همچنین با تمام ویژگی‌های این تجهیزات آشنایی داشته باشید.

لامپ LED یکی از امکانات کاربردی پنل دوش‌ها هستند که در اکثر پنل دوش‌ها تعبیه می‌شود.

پنل دوش و یونیورست ها در جنس، رنگ و طرح، قیمت، ساختار بدنه، امکانات، نحوه نصب با یکدیگر تفاوت دارند و هریک دارای امکانات مختلفی هستند.

بله تمامی محصولات موجود در سرام پخش ازجمله پنل دوش، یونیورست و… را می‌توانید به‌صورت اقساطی خریداری نمایید.

با توجه به جاگیری کمی که هریک از این تجهیزات دارد در نتیجه برای هر فضایی و هر نوع حمامی قابل نصب می‌باشد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments