پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای خرید بهترین علم دوش حمام!

راهنمای خرید دوش حمام

راهنمای خرید بهترین علم دوش حمام!

فهرست مطالب

علم دوش در کنار کاشی و سرامیک حمام یکی از مهم‌ترین تجهیزات به شمار می‌آید که نقش اساسی در زیبایی و دکوراسیون حمام ایفا می‌کند؛ بنابراین برای انتخاب آن باید با دقت و درایت عمل کنیم تا درنهایت علم دوشی را خریداری کنیم که بتواند تا سال‌های طولانی پاسخگوی نیازهای ما باشد و احتیاجی به تعویض آن در کوتاه‌مدت نداشته باشیم.، ازاین‌رو در ادامه با راهنمای خرید علم دوش با ما همراه باشید تا نکات اصولی که هنگام خرید این محصول باید به آن دقت کنید را باهم بیاموزیم.

راهنمای خرید علم دوش

زمانی که برای خرید شیرآلات حمام یا روشویی به بازار یا فروشگاه می‌روید چه مواردی برایتان اهمیت دارد؟ قطعاً موارد مختلفی ازجمله سایز، رنگ و طرح برای انتخاب شما مهم است، حال این موارد در رابطه با انتخاب و خرید علم دوش حمام نیز صدق می‌کند، در نظر داشته باشید تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی یا شیرآلات آشپزخانه در کوتاه‌مدت تعویض نمی‌شوند بنابراین لازم است هنگام خرید به تمام جوانب آن دقت کنیم.

خرید انواع شیرآلات حمام از بازار آنلاین سرام پخش

نکات مهم در خرید علم دوش مناسب

حال در این بخش به نکات مهمی می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توانید علم دوش متناسب با حمام خود را خریداری کنید:

  • سایز دوش حمام

یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید دوش حمام توجه به سایز است، با در نظر گرفتن ابعاد حمام و متناسب با اکسسوری‌ حمام و در صورت نصب وان و جکوزی می‌توانید نسبت به انتخاب اندازه علم دوش اقدام نمایید. انتخاب سایز و اندازه علم دوش می‌تواند در تغییر دکوراسیون حمام شما تأثیرگذار باشد و با تغییر جزئی در انتخاب خود، درنهایت تغییر کلی در فضا ایجاد می‌شود و این به معنای اهمیت و توجه بیشتر است.

  • فشار آب

امروزه فشار آب یکی از چالش‌های هر آپارتمانی است که در طبقات بالاتر این مسئله پررنگ‌تر می‌شود، بنابراین بهتر است هنگام ساخت یا بازسازی حمام منزل دوشی با فشار مناسب خریداری نمایید تا بتواند فشار پایین آب را جبران نماید. تولیدکنندگان مختلفی با هدف بالا بردن فشار آب اقدام به طراحی سردوش های جدیدی کرده که این مشکل به‌صورت کامل حل شده است و بدون بالا بردن مصرف آب فشار آب را افزایش می‌دهند.
پس بهتر است هنگام خرید به تولیدکننده، برند و نام تجاری شرکت، اعتبار شرکت و… توجه کنید تا درنهایت علم دوشی را برای حمام خود تهیه کنید تا مشکل فشار آب را برای همیشه حل کند و یک حمام عالی را بدون کاهش فشار آب تجربه کنید.

  • ظاهر علم دوش

مسئله‌ای که امروزه بیش از هرزمانی به آن توجه می‌شود ظاهر علم دوش است، زیرا افراد در حال حاضر به همه بخش‌های منزل خود اهمیت می‌دهند و همان‌طور که در اکسسوری های سرویس بهداشتی و حمام مشاهده می‌کنید تجهیزات فوق‌العاده‌ای برای این فضا طراحی‌شده است، ازاین‌رو ظاهر علم دوش ازجمله مواردی است که لازم است متناسب با دیگر بخش‌های حمام باشد، به‌عنوان‌مثال اگر کاشی دیوار و سرامیک کف حمام شما به سبک مدرن انتخاب‌شده است، بهتر است از علم دوش‌هایی با سبک مدرن استفاده کنید تا هماهنگی فضا زیبایی را دوچندان افزایش دهد.
یا اگر در منزل شما سالمند و کودک وجود دارد بهتر است از شیرآلات دو تکه استفاده کنید که در عین زیبایی برای چنین مصارفی بسیار کاربردی است، بنابراین ظاهر علم دوش مسئله بسیار مهمی است که افراد بیش از پیش به آن توجه می‌کنند.

نکات مهم برای خرید علم دوش

  • نوع نصب

علم دوش‌ها با توجه به نحوه نصب به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که بنا به دکوراسیون، فضا و موقعیت دیگر تجهیزات حمام می‌توانید نسبت به خرید هریک از انواع آن‌ها اقدام نمایید؛

از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان به علم دوش های توکار، علم دوش روکار، علم دوش تلفنی که علم دوش های روکار همان علم دوش هایی هستند که در اغلب منازل وجود دارند و از قدیم تاکنون موجود و قابل‌خرید بوده و بر روی کاشی دیوار نصب می‌شوند اما علم دوش های توکار دقیقا برعکس درون دیوار نصب می‌شود و برای نصب آن لازم است تا دیوار تا حدودی تخریب شود تا بتوان لوله‌کشی و اتصالات آن را داخل دیوار قرار داد.

در علم دوش های روکار تمام لوله و اتصالات قابل مشاهده است اما در علم دوش های توکار تنها بخش خروجی آب و دستگیره‌های تنظیم آب را می‌توان مشاهده کرد و باقی اتصالات درون دیوار است که هریک از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردارند.

علم دوش های تلفنی نیز همان‌طور که از نام آن پیداست شبیه به سری گوشی تلفن است و دارای دو بخش هستند که اغلب برای افرادی که در منزل خود حیوان خانگی نگهداری می‌کنند یا کودک و افراد سالمند در منزل آن‌ها وجود دارد گزینه مناسبی است زیرا دارای قابلیت‌های مختلفی ازجمله پاشش آب، تنظیم حریان خروجی آب و… می‌باشند.

  • جنس

جنس بدنه و اجزای داخلی در شیرآلات حمام و بخصوص علم دوش حمام ازجمله موارد مهم است، زیرا همان‌طور که می‌دانید دوش حمام همواره در معرض آب و رطوبت قرار دارد بنابراین اگر جنس آن ضدزنگ یا ضد رسوب نباشد در زمان کوتاهی زنگ می‌زند و یا دچار رسوب گرفتگی می‌شود که درنهایت زیبایی وکاربرد خود را از دست می‌دهد.

بنابراین بهتر است این شیرآلات را از جنسی تهیه کنید که در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی داشته باشد تا بتوان مدت طولانی از آن استفاده کرد.

۱- استیل یکی از موادی است که اغلب برای جنس بدنه شیرآلات و علم دوش‌ها استفاده می‌شود و دارای استحکام بالا ئ درخشندگی بی‌نظیری است و در برابر خوردگی و زنگ نیز مقاومت بالایی دارد.

۲- دوش های آلومینیوم سبک، ضدآب و ضدزنگ هستند که اغلب در سبک‌های دکوراسیون از آن استفاده می‌شود.

۳- علم دوش هایی از آلیاژ برنج با کروم آبکاری می‌شوند و از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خاصیت این نوع علم دوش‌ها انتقال حرارت و قیمت بالای آن است.

۴- علم دوش هایی از جنس پلاستیک مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی دارد و همچنین دارای انعطاف‌پذیری بالایی است اما استحکام چندان قوی ندارد و همچنین ظاهر آن نیز زیبایی چندانی ندارد، ازاین‌رو در حمام‌های زیادی استفاده نمی‌شود.

خرید انواع علم دوش دوکاره از بازار آنلاین سرام پخش

علم دوش یونیورست چیست
  • نوع آبکاری

با توجه به اهمیت هماهنگی بین رنگ شیرآلات، علم دوش و روشویی یا دیگر بخش‌ها نوع آبکاری در علم دوش‌ها نیز اهمیت دارد؛ در گذشته تنها نیکل به‌عنوان آبکاری شیرآلات استفاده می‌شد امــا پس از گذشت زمانی به این نتیجه رسیدند که نیکل از مقاومت کافی برخوردار نیست و پس از مدتی دچار خوردگی شده و برنج زیرین در شیرآلات و علم دوش‌ها نیز تیره می‌شد و بنابراین دیگر نیکل به‌عنوان ماده‌ای کاربردی به شمار نرفت و کروم با رنگی سفید نقره‌ای جایگزین آن شد.
نوع دیگری آبکاری PVD است که در برابر آبکاری نیکل و کروم مقاومت بالاتری نسبت به سایش خوردگی و تغییر رنگ دارد؛ و آبکاری الکتروفورتیک یا الکترولاک نیز طی یک فرایند دومرحله‌ای با سرعت بالا و قیمت مناسبی قابل اجرا است. که در میان تمام روش‌ها، آبکاری pvd مقاومت بالاتری دارد که در مقایسه با آبکاری کروم نیز مقاومت آن بیشتر است.

  • رنگ علم دوش

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید علم دوش باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ است، امروزه تولیدکنندگان علم دوش‌ها را در رنگ‌های مختلفی ازجمله نقره‌ای، طلایی، سفید، سفید طلایی، رزگلد و… تولید می‌کنند که می‌توانید متناسب با رنگ تجهیزات حمام خود یکی از رنگ‌ها را انتخاب نمایید.
به‌عنوان‌مثال اگر اکسسوری های حمام یا پرسلان کف به رنگ شیری یا طلایی است، انتخاب شیرآلات سفید طلایی می‌تواند انتخاب مناسبی برای حمام شما باشد و زیبایی چشم‌نوازی را در حمام شما به وجود آورد.

علم دوش حمام ثابت و متحرک

خرید اینترنتی علم دوش حمام

برای خرید علم دوش از سرام پخش می‌توانید از خدمات اینترنتی این مجموعه استفاده کنید و انواع علم دوش، یونیورست، شیرآلات روشویی و دیگر محصولاتی که توسط این فروشگاه ارائه می‌شود را به‌صورت اینترنتی با تنوع بالا با یکدیگر مقایسه کنید و درنهایت هرجای ایران که هستید به‌صورت نقد و اقساطی خرید خود را ثبت نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

کلام آخر

راهنمای خرید علم دوش با هدف ارائه نکات اصولی و صحیح برای خرید یک علم دوش مناسب برای منزل شما ارائه‌شده است، ازاین‌رو در این مقاله سعی شد تا تمام موارد مهم به‌صورت کامل بررسی شود، بنابراین اگر همچنان نیاز به مشاوره قبل از خرید دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرام پخش تماس بگیرید تا شما را در انتخاب یک علم دوش مناسب راهنمایی کنند.

سوالات متداول…

علم دوش های استیل دارای مقاومت بیشتری در مقابل علم دوش های پلاستیکی هستند، همچنین با توجه به‌ظاهر زیبای استیل اگر زیبایی اولویت شما است بهتر است از علم دوش های استیل استفاده کنید.

علم دوش های روکار بر روی دیوار نصب می‌شوند با این تفاوت که علم دوش های توکار اتصالات آن کاملاً درون دیوار نصب می‌شود و تنها بخش خروجی آب و دستگیره‌های تنظیم دما روی دیوار قابل مشاهده است.

با خرید علم دوش هایی مخصوص می‌توان فشار پایین آب را در حمام منزل خود جبران کرد.

علم دوش هایی با آبکاری pvd مقاومت بالایی در برابر خوردگی، رطوبت، سایش و زنگ‌زدگی دارد و برای استفاده در علم دوش‌ها گزینه بهتری است.

هنگام خرید علم دوش لازم است به مواردی همچون سایز، فشار آب، ظاهر علم دوش، جنس، نوع آبکاری و رنگ توجه کنیم تا درنهایت تجهیزاتی مناسب حمام خود را خریداری نماییم.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments