پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تمیز کردن کاشی و سرامیک کف

تمیز کردن کاشی و سرامیک

تمیز کردن کاشی و سرامیک کف


تمیز کردن کاشی و سرامیک کف


نگه داری  و مراقبت از سرامیک در برابر آلودگی ها

۱. مرتب سرامیک را جارو کنید

حداقل هفته‌ای یک‌بار با استفاده از جارو و خاک‌انداز یا با جاروبرقی زمین را جارو کنید. با این‌کار گردوغبار، کثیفی و سایر آلودگی‌ها و خُرده‌ریزها از روی سرامیک برداشته می‌شود.

۲. از زیرپایی استفاده کنید

اگر می‌خواهید سرامیک‌های داخلِ راهرو را تمیز نگه دارید می‌توانید یک پادری پشت در منزل قرار دهید. همچنین می‌توانید یک قالیچه یا پادری را داخل خانه قرار دهید و از خانواده و اقوام بخواهید که کفش‌هایشان را بیرون از خانه دربیاورند و اگر پاهایشان به هر دلیلی کثیف بود، ابتدا آن را تمیز کنند و بعد وارد شوند.

استفاده از پادری، به‌خصوص در روزهای بارانی و برفی بسیار مهم است.

۳. هرهفته زمین را تی بکشید

حدلااقل هفته‌ای یک‌بار بعد از اینکه زمین را جارو کردید، آن را تی بکشید. نیازی نیست که از شوینده استفاده کنید (هرچند این کار هم بد نیست). تی کشیدن سبب می‌شود سرامیک درخشان و تازه به‌نظر بیاید.

بعد از تی کشیدن، بلافاصله زمین را خشک کنید. این کار مانع از سُر خوردن شما می‌شود و از نِشستن غبار روی زمینِ مرطوب جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید از شوینده استفاده کنید نوع غیرسمی آن را انتخاب کنید.

 

۴. اگر چیزی روی سرامیک ریخت بلافاصله آن قسمت را تمیز کنید

اگر چیزی روی زمین بریزد، بعد از مدتی تمیز کردن آن سخت‌تر می‌شود. بنابراین بلافاصله آن‌ را تمیز کنید. می‌توانید برای لکه‌های بزرگ از تی و برای لکه‌های کوچک از دستمال استفاده کنید.

۵. تمیز کردن درز سرامیک را فراموش نکنید

درون درزهای بین سرامیک‌ها دوغاب وجود دارد که با گذشت زمان رنگش تغییر می‌کند و نمای نازیبایی به آن می‌دهد. برای تمیز کردن این نواحی مقدار مساویِ جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و درزها را با این خمیر بپوشانید. اجازه دهید خمیر برای چند ساعت (یا حتی برای تمام شب) روی درز باقی بماند. با مسواک زدن یا یک قلم مویِ سفت با قدرت این درزها را تمیز کنید و با اسفنجی که در آب ولرم خیس کرده‌اید، خمیر را پاک کنید.

برای تمیزیِ بیشترِ سرامیک می‌توانید مقداری سرکه را روی خمیر اسپری کنید.

تعداد دفعات تمیز کردن درزها به خودتان بستگی دارد. می‌توانید با فاصله‌های منظم این کار را انجام دهید یا فقط زمان‌هایی که دوغاب تغییر رنگ می‌دهد آن را تمیز کنید. هر چقدر بیشتر از یک محیط استفاده کنید، نیاز به تمیزی بیشتری دارد. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید یا اگر با کفش روی سرامیک راه می‌روید، باید درزها را در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری تمیز کنید.

۶. کمتر از مواد ساینده استفاده کنید

تمیز کردن سرامیک را با آب شروع کنید. قبل از اینکه تمام سرامیک و بخش‌هایی را که به‌چشم می‌آید با محلول‌های شوینده بشویید، ابتدا بخش کوچکی از سرامیک را با محلول موردنظر تمیز کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که محلول شوینده سبب رنگ‌پریدگی یا آسیب‌های دیگر به سرامیک نمی‌شود. از مصرف محلول‌های خورنده یا کِرِم‌های حاوی مواد زِبر مانند سیلیکات خودداری کنید.


منبع: مجله اینترنتی سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments