پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تمیز کردن کاغذدیواری

تمیز کردن کاغذدیواری

تمیز کردن کاغذدیواری | کاغذدیواری پوششی تزیینی و زیبا است که بر روی دیوارهای داخلی ساختمان‌ها نصب می‌گردد. کاغذدیواری‌ها پس از گذشت مدتی، گردوغبار و لکه‌ها را به خود جذب می‌کنند و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. ولی می‌توانیم با استفاده از روش‌هایی ساده، به تمیز کردن کاغذدیواری بپردازیم و آن را همانند روز اول برق بیندازیم! در این مقاله روش‌هایی را برای تمیز کردن کاغذدیواری شرح خواهیم داد.

تمیز کردن کاغذدیواری

کاغذدیواری معمولاً به‌مرورزمان گردوغبار و لکه‌ها را به خود جذب می‌کند و درخشندگی و زیبایی‌اش را کمی از دست می‌دهد. اما نگران نباشید! شما با روش‌هایی ساده و با لوازم موجود در منزل می‌توانید به بهترین نحو لکه‌ها و گردوغبار موجود بر روی کاغذدیواری‌ها را پاک‌کنید.

نکته: کاغذدیواری‌ها دو نوع «قابل شستشو» و «غیرقابل شستشو» دارند! که ما در این مقاله فرض را بر روی قابل شستشو بودن کاغذدیواری می‌گذاریم و مراحل تمیز کردن کاغذدیواری قابل شستشو را شرح می‌دهیم.

۱- مرحله اول تمیز کردن کاغذدیواری

ابتدا باید گردوغبار و کثیفی‌های نشسته بر روی کاغذدیواری را پاک‌کنیم.

با استفاده از یک‌تکه پارچه یا اسفنج تمیز، کاغذدیواری را کاملاً تمیز کنید. دستمال‌های میکرو فایبر الکترواستاتیک هم برای این کار بسیار مناسب هستند.

دقت داشته باشید که به‌آرامی این کار را انجام دهید و گردوخاکی نیز بر روی کاغذدیواری باقی نماند.

برای شستشوی کاغذدیواری هرگز از الیاف زبر مانند اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید!

۲- مرحله دوم تمیز کردن کاغذدیواری

با استفاده از آب ولرم و مواد شوینده، یک محلول شویند مناسب آماده کنید.

سعی کنید شوینده‌های بدون رنگ را مورداستفاده قرار دهید چراکه ممکن است رنگ موجود در برخی از شوینده‌ها بر روی کاغذدیواری باقی بماند.

پودر رخت‌شویی و مایع ظرف‌شویی گزینه‌های مناسبی برای شستشوی کاغذدیواری هستند! می‌توانید مقداری از این مواد شوینده را با آب ولرم مخلوط کرده و شستشوی کاغذدیواری را آغاز کنید.

۳- مرحله سوم تمیز کردن کاغذدیواری

پارچه یا اسفنج نرم و تمیزی را که انتخاب کرده بودید، داخل ظرف مواد شوینده فرو ببرید و اجازه دهید کاملاً به مواد آغشته شود.

سپس پارچه را از محلول بیرون آورده و خوب بفشارید تا هیچ قطره‌ای از آن چکه نکند! یعنی پارچه فقط کمی مرطوب باشد.

بیش‌ازحد خیس بودن پارچه و چکه کردن قطره‌های محلول شوینده، باعث آسیب دیدن کاغذدیواری می‌شود.

۴- مرحله چهارم تمیز کردن کاغذدیواری

پس از شستشوی تمام قسمت‌های کاغذدیواری، زمان آبکشی فرامی‌رسد! اکنون با یک پارچه تمیز و یک ظرف آب ولرم به سراغ کاغذدیواری‌ها بروید.

همانند مرحله قبل در این مرحله نیز باید سعی کنید هیچ قطره‌ای از پارچه چکه نکند!

پارچه‌ای تمیز را داخل آب ولرم (متمایل به گرم) فرو کنید، سپس آن را کاملاً بفشارید و پارچه مرطوب را بر روی قسمت‌های شسته شده کاغذدیواری بکشید.

این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام محلول شوینده از روی کاغذدیواری پاک شود.

۵-مرحله پنجم تمیز کردن کاغذدیواری

پس‌ازاینکه مواد شوینده را از روی کاغذدیواری پاک کردید، لازم است که خیلی سریع آن را خشک‌کنید! ‌برای این کار از یک پارچه خشک تمیز که قابلیت جذب بالایی داشته باشد استفاده کنید.

پارچه‌های حوله‌ای برای این کار مناسب هستند. پارچه را به‌آرامی بر روی کاغذدیواری بکشید و تمام سطح آن را خشک‌کنید.

نکاتی مهم برای تمیز کردن کاغذدیواری!

تمیز کردن کاغذدیواری دقیقاً به همین سادگی بود که مطالعه کردید.

اما برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود حتماً نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

پیش از اینکه شروع به شستشوی کاغذدیواری بکنید، اول یک قسمت از کاغذدیواری را انتخاب کنید که در معرض دید نباشد، مانند پایین‌ترین نقطه از گوشه یک دیوار، سپس شروع به شستن آن قسمت کوچک بکنید. اگر آن قسمت به‌خوبی تمیز شد و آسیبی ندید، آنگاه اقدام به شستشوی سایر قسمت‌های کاغذدیواری بکنی

با این کار شما قادر خواهید بود محلول شوینده خود را امتحان کنید! و متوجه خواهید شد که محلول آماده‌شده برای شستشوی کاغذدیواری منزلتان مناسب است یا خیر.

دومین نکته‌ای که در هنگام شستشوی کاغذدیواری باید به آن توجه کنید این است که همیشه کاغذدیواری را از سمت پایین به سمت بالا بشویید! یعنی از پایین‌ترین نقطه شروع کنید و به سمت بالای دیوار شستشو را ادامه دهید. همچنین بهتر است پارچه را فقط در یک جهت (مثلاً بالا به پایین و بلعکس) حرکت دهید.

 

تمیز کردن کاغذدیواری

پیشنهاد می‌شود کاغذدیواری را مرتباً تمیز کنید و اجازه ندهید گردوغبار برای مدت زیادی بر روی آن باقی بماند.

این کار باعث می‌شود کاغذدیواری شما همیشه مثل روز اول، خوش‌رنگ و خوش‌حالت باقی بماند و نیاز به شستشوی کامل نیز نداشته باشد.

اگر بر روی کاغذدیواری لکه‌ای ایجاد شد، حتماً خیلی سریع آن لکه را پاک‌کنید! باقی ماندن لکه‌ها بر روی کاغذدیواری باعث می‌شود در بافت آن نفوذ کنند و برای همیشه به یادگار باقی بمانند!

 

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments