پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش‌های سریع نظافت حمام

روش‌های سریع نظافت حمام

روش‌های سریع نظافت حمام

  روش‌های سریع نظافت حمام | از آنجایی‌که حمام محلی برای نظافت بدن ماست، این‌گونه تصور می‌شود که پاکیزه‌ترین و تمیزترین مکان در منزل باشد؛ اما باید بگوییم حمام می‌تواند به همان اندازه که تمیز است، پر از آلودگی‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها باشد؛ از این‌رو نیاز است به‌طور مرتب آن را تمیز کنیم. تمیز کردن حمام نکاتی دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تمیز کردن حمام

نظافت حمام کار چندان ساده‌ای نیست؛ زیرا به دلیل فضای گرمی که دارد، محیط خوبی برای رشد میکروب‌ها است. در شستشوی حمام علاوه بر شست‌وشوی دیوارها و کف، همه جای حمام حتی دستگیره‌ها، سقف، پرده حمام و کلید برق را نیز باید تمیز کنید. استفاده از ماسک و دستکش در حین نظافت فراموش نشود. در ادامه تمیز کردن هر یک از بخش‌های حمام به تفکیک بیان می‌شود.

روش‌های سریع نظافت حمام

شستن اجزای حمام

دیوارهای حمام

برای نظافت دیوارهای حمام، از مخلوط آب و سرکه استفاده کرده و آن را به دیوار حمام اسپری کنید؛ سپس به کمک یک اسفنج مرطوب که روی آن نمک یا جوش‌شیرین پاشیده‌اید، به نظافت دیوارها بپردازید.

اسفنج را روی جاهایی که سرکه اسپری کرده‌اید، بکشید. ریختن نمک یا جوش‌شیرین بر روی اسفنج باعث می‌شود با ایجاد اصطکاک، فرآیند تمیز شدن بهتر انجام ‌شود. آینه حمام را نیز می‌توانید به همین صورت تمیز کنید. این کار مانع از ایجاد بخار آب بر روی آینه می‌شود.

شیرآلات فلزی

به‌منظور پاک کردن تاری سطح فلزی شیرآلات، مقداری آب‌لیمو بر روی یک دستمال بریزید و آن را بر روی بخش‌های موردنظر بکشید. بعد از ۳ الی ۴ ساعت، آن قسمت‌ها را بشویید. به‌جای آب‌لیمو می‌توانید از خمیردندان و یا محلول آب و سرکه استفاده کنید؛ سپس آن‌ها را با کف صابون و یا کف مایع تمیزکننده بشویید و درنهایت با پارچه تمیز خشک‌کنید.

جرم کف وان

برای از بین بردن جرم کف وان می‌توانید از سرکه استفاده کنید. روی بخش‌هایی که جرم‌گرفته است سرکه بریزید و اجازه دهید تا صبح بماند؛ سپس با آب بشویید. برای نظافت بهتر جرم کاشی‌های حمام، هم‌زمان با مایع سفیدکننده، از جوش‌شیرین نیز استفاده کنید.

حباب لامپ حمام

برای تمیز کردن حباب لامپ حمام از دستمال نرم آغشته به الکل استفاده کنید.

سردوشی حمام

برای شستن دوش حمام، نصف لیوان سرکه و نصف لیوان آب را باهم مخلوط‌کنید و آن را حرارت دهید. وقتی این محلول داغ شد، سر دوش را درون یک ظرف قرار داده و محلول را درون آن بریزید. بعد از گذشت چند دقیقه سر دوش را با سیم ظرف‌شویی تمیز کنید.

سنگ‌های کف حمام

برای پاک کردن سنگ‌های کف حمام، یک لیوان سرکه را در چهار لیوان آب داغ بریزید. دستمال را به آن آغشته کنید و تمام کف را دستمال بکشید؛ سپس می‌توانید با یک دستمال مرطوب، دوباره سطح را پاک‌کنید. اگر بین زهکشی‌های سرامیک‌های کف حمام سیاه شده است، می‌توانید برای تمیز کردن آن از جوش‌شیرین استفاده کنید. جوش‌شیرین را با آب خمیر کرده و روی زهکشی‌ها بمالید؛ سپس بعد از یک ساعت آن را بشویید.

سطل آشغال

با توجه به اینکه سطل آشغال در فضای بسته و مرطوب قرار دارد، به‌شدت در معرض آلوده شدن به انواع باکتری و قارچ است. هفته‌ای یک‌بار آن را بشویید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. هر از چند گاهی هم آن را با یک سطل نو جایگزین کنید. بهتر است در حمام از سطل آشغال دردار استفاده شود.

پادری

پادری جلوی در حمام را هرچند وقت یک‌بار بشویید تا آلودگی‌های احتمالی را از حمام به داخل منزل نیاورید.

نکاتی برای پاکیزه نگه‌داشتن حمام

مواردی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تمیز کردن حمام را با فواصل زمانی بیشتری انجام دهید. برخی از این موارد در زیر ارائه‌شده است:

بعد از بیرون آمدن از حمام اجازه دهید فن یا هواکش، به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روشن باشد تا بخار داخل حمام کاملاً از بین برود. این کار مانع از به وجود آمدن لک و سیاهی بر روی سقف و دیوار‌ها می‌شود. اگر حمامتان فن نداشت، پنجره حمام را بازکنید.

هر بخش از حمام مثلاً وان، کاشی، آینه و یا سرویس بهداشتی نیاز به یک مایع تمیزکننده جداگانه و خاص دارد. به این مورد توجه کنید.

بعد از استفاده از برس شستشوی حمام، نباید آن را به‌صورت خیس در جای اصلی قرار دهید. این کار باعث تجمع باکتری‌ها در محل برس می‌شود. ابتدا اجازه دهید تا برس کاملاً خشک شود و بعد آن را در جای خود قرار دهید.

اگر پرده خاصی را در حمام آویزان کرده‌اید، هرچند وقت یک‌بار آن را در لباسشویی بیندازید و بشویید.

قفسه‌ها، چوب‌رختی و وسایل کوچکی همچون مسواک، لیف و وسایل بازی بچه‌ها را نیز در هنگام شستن حمام، تمیز کنید. بهتر است که از نگهداری این وسایل در حمام جلوگیری شود.

حوله حمام خود را هر بار بعد از استفاده در هوای آزاد و در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود. هرچند وقت آن را بشویید و برای خشک‌کردن در محلی قرار دهید که با نور خورشید ضدعفونی شود.

روش‌های سریع نظافت حمام

روش‌های سریع نظافت حمام

حمام به‌عنوان یکی از بخش‌های داخلی خانه نیازمند نکات قابل‌توجهی برای نظافت است. این مکان به دلیل رطوبتی که دارد، می‌تواند محلی برای تجمع قارچ‌ها و باکتری‌ها باشد. توصیه می‌کنیم به بهداشت این بخش از خانه اهمیت بیشتری دهید. در این مقاله به نکاتی در رابطه با تمیز کردن حمام اشاره کردیم.

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments