پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ

تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ

تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ

تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ | اساس روش پرس کاشی به این صورت است که مخلوط مواد اولیه به صورت پودری با دانه بندی مناسب در حفره های قالب قرار گرفته و تحت فشار قرار می‌گیرند. بدین ترتیب مواد اولیه شکل حفره را به خود می‌گیرند. رطوبت پودر مورد استفاده حدوداً پنج درصد است و دانه بندی پودر باید مشخص و ثابت باشد. امروزه در صنایع تولید کاشی، پرس‌های بسیار مدرن و با توانمندی‌های بالا وجود دارد که حتی می‌توان طرح را در مرحله پرس کردن اعمال نمود (به عنوان مثال طرح‌های vein در کاشی‌های گرانیتی). قسمت پرس در کارخانجات تولید کاشی به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها است، زیرا در این قسمت ماده ای با ماهیت پودری به بدنه کاشی تبدیل می‌گردد.

پرس کاشی های سایز بزرگ

Continuaسیستم تکاملی فرایند پرس توسط شرکت Sacmi در صنعت کاشی و سرامیک برای تولید کاشی های سایز بزرگ است.
فرایند تولید کاشی و سرامیک با استفاده از پرس در سالیان گذشته تغییرات فراوانی را تجربه کرده است .در دهه ۱۹۵۰سری پرس های Etra شرکت ساکمی در مدل های ۲۰، ۷۰ ، ۱۱۰ ، ۱۴۵ ، ۱۷۵ و ۲۲۰ به بازار آمد و مدل PE220 این شرکت این قابلیت را داشت که چهار ردیف کاشی درسایز ۱۵ در ۱۵ سانتی متر و یا سه ردیف کاشی در سایز ۲۰ در ۲۰ سانتی متر را تولید کند. نسل پرس های هیدرولیک شرکت ساکمی در دهه ۱۹۶۰ با مدل PH330 روانه بازار شد تا کیفیت کاشی ها افزایش یابد. در دهه ۱۹۷۰ با ورود کوره های رولری و سیستم پخت سریع ، سیستم های پرس هیدرولیک ، سیستم های تغذیه پرس و… نیز دچار تغییر و تحول گشت. در دهه های بعدی سیستم پرس هیدرولیک ۶۵۰۰ تن با سه کویتی برای تولید کاشی های سایز ۶۰ در ۶۰ سانتی متر با میزان تولید تقریبی ده هزار متر مربع در روز به بازار آمد .
سیستم Continua برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد. در این سیستم ، پودر بر روی یک تسمه قابل تنظیم ریخته می شد که قابلیت ایجاد افکت روی بدنه وجود دارد. در این سیستم پیوسته امکان رسیدن به دانسیته ۱/۷ تا ۱/۸ گرم برسانتی متر مکعب و میزان استحکام خمشی ۲ تا ۳ کیلوگرم بر سانتی متر مربع وجود دارد.

تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ

سیستم Continua برای تولید کاشی های نازک با ضخامت ۳ تا ۶ میلی متر تا کاشی های با ضخامت استاندارد بین ۸ تا ۱۲ میلی متر و کاشی های ضخیم با اندازه ضخامت بین ۱۴ تا ۲۰ میلی متر بکار برده میشود. میزان دانسیته حاصل در این سیستم بعد از پرس می تواند بین ۰۴۰/ ۲ تا ۲/۰۶۰ گرم برسانتی متر مکعب پیش از پخت باشد. اندازه کاشی ها در کمترین حالت ۱۰۰۰ میلی متر و در بیشترین حالت ۱۸۰۰ میلیمتر است.
به عنوان بخشی از سرمایه گذاری های تکنولوژی انجام شده در سال ۲۰۱۷، تولید کننده کاشی و سرامیک باتجربه ایتالیایی Polis Ceramiche، سه دستگاه جدید از کمپانی Sacmi را به کار گرفته است.
Polis Ceramiche، تولید کننده کاشی و سرامیک باتجربه ایتالیایی، به عنوان بخشی از سرمایه گذاری های تکنولوژی انجام شده در سال ۲۰۱۷، دستگاه پرسPH7500 را از کمپانی Sacmi بر روی خط تولید جدید خود نصب کرده است و برای تولید کاشی های پرسلانی سایز بزرگ به اندازه ۱۶۰۰×۸۰۰ میلی متر استفاده می کند. این سرمایه گذاری، Polis را قادر می سازد تا با بهره گیری از یک رویکرد پایدار محیطی که بر کاهش سطح مصرف متمرکز شده است، تولید محصولات با کیفیت بالا و گران خود را گسترش داده و متنوع سازد.
دستگاه پرس PH7500، که بیش از ۱۰۰ واحد از آن در سراسر جهان فروخته شده است با قدرت پرس بالا و مصرف کم، محصولاتی با کیفیت بالا تولید می کند.
سیمرو یکی دیگر از شرکت هایی است که روی سطوح سایز بزرگ تمرکز می کند. قرار است Simero، برای تولید پنل های سرامیکی تا سایز ۲.۴X 1.6 متر، سیستم پرس بدون قالب LAMGEA 22000t را از کمپانی سیستم نصب کند. یک فاکتور کلیدی در انتخاب این تکنولوژی، توانایی تولید کاشی های سرامیکی در ضخامت های ۶ تا ۱۲ میلیمتر بود که باعث ترکیب عملکرد بالا و انعطاف پذیری میشود. محصولات تولید شده توسط سیمرو در تاسیسات جدید به عنوان کفپوش های سنتی و در دیوار استفاده می شوند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]تکنولوژی پرس کاشی های سایز بزرگ


#کاشی #سرامیک

منبع: http://tadarokceram.com

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments