پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان (بخش سوم)

نکات و ترفندهای مربوط به تمیز کردن سنگ مرمر

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان (بخش سوم)

ایده های طراحی حمام های مرمر

در بخش اول ویژگی ها و خصوصیات استفاده از سنگ طبیعی و به خصوص سنگ مرمر پرداختیم و بخش دوم نیز انواع سنگ های مرمری را مرور کردیم. در بخش سوم، ایده های دکور و چیدمان فضای حمام با سنگ مرمر آشنا خواهید شد.

قبل از شروع بازسازی و تعمیر حمام خانه، درک این نکته اهمیت دارد که از این بازسازی دقیقا چه چیزی می خواهید و چگونه می خواهید آن را انجام دهید. باید تمامی مراحل بازسازی را برنامه ریزی کنید. ایجاد تغییرات لحظه آخری هنگام نوسازی حمام کار بسیار دشواری ست، بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم برای رسیدن به چند ایده خوب، از این ایده های طراحی موجود استفاده کنید.

سنگ مرمر کلکته یا کارارا، سنگی بسیار کلاسیک است که به راحتی می توانید از آن برای یک حمام شیک و بسیار جذاب استفاده کنید. این سنگ مرمری نفیس می تواند باعث فضا را گسترده تر نشان دهد و به همین دلیل سنگ های سفید مرمری برای حمام های کوچک گزینه خوب و مناسبی است.

سنگ های سفید مرمری با رگه های کمرنگ همراه با وان مرمری، سرویس بهداشتی دو تکه و استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی زیاد، ترفند رایجی است که صاحبان خانه برای ارتقاء ساختمان خود بکار می برند.

کاشی های مرمری با کاشی های مرمری سفید رنگ کلکته یا کاشی های مرمر هماهنگی خوبی در فضا ایجاد می کنند و حمام را منحصر به فرد کرده است. نصب یک وان یا دوش شیشه ای به ظرافت نهایی فضا کمک خواهد کرد.

یک حمام با کف و دیوارهای ساخته شده با کاشی های مرمری و به همراه کاشی های مرمری طراحی بسیار زیبا و جذابی را ارائه می دهد. نصب یک وان در گوشه و سرویس بهداشتی های دو تکه همراه با تعدادی گلدان احساس راحتی و آرامش به حمام می بخشد.

کاشی های مرمری  می توانند به تنهایی برای بازسازی حمام استفاده شوند یا به عنوان مثال با یک سنگ طبیعی با رنگ متضاد بکار برده شوند.

کاشی های مرمری را می توان برای کفپوش ها، دیوار پوش ها را به صورت ساده در حمام استفاده کرد. با این وجود، اضافه کردن قرنیز ها و حاشیه های اضافی، جلوه تازه ای به حمام می بخشد.

کاشی های مرمری طلایی کلکته جلوه ی حمام را بسیار پرزرق و برق و مجلل خواهد کرد. تاثیر این کاشی ها به اندازه کافی قوی و موثر هستند تا به تنهایی قابل استفاده باشند. روش دیگر استفاده از این کاشی های مرمری استفاده از آنها به عنوان حاشیه ها و قرنیز ها در دکوراسیون است. تهیه یک وان حمام عسلی، توالت دو تکه و و یک حاشیه منحصر به فرد، حمام شما را به یک فضای مجلل تبدیل خواهد کرد.

نکات و ترفندهای مربوط به تمیز کردن سنگ مرمر

سنگ مرمر ممکن است یک سنگ مقاوم و بادوام باشد اما مانند سایر سنگ های طبیعی، اگر به درستی از آن مراقبت نشود، درخشندگی و زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد.

به ویژه حمام های مرمری در معرض آسیب های زیادی قرار دارند زیرا سنگ در محیطی که مرطوب قرار می گیرد. بنابراین ، لازم است که مراقبت از حمام های مرمری خود را کاملا جدی بگیرید.

در اینجا چند نکته مخصوص نظافت برای نگهداری و مراقبت حمام های مرمری آورده شده است:

به طور مرتب حمام های مرمری را با صابون، یک پارچه نرم و آب گرم تمیز کنید. این ساده ترین و راحت ترین روش برای تمیز کردن کاشی های مرمر خود و عاری از گرد و غبار و شوره هاست.

برای تمیز کردن کاشی های مرمر حمام از پاک کننده های ساینده یا اسیدی استفاده نکنید زیرا این امر می تواند باعث آسیب دائمی شود. از پاک کننده هایی که مخصوص تمیز کردن کاشی های مرمر طراحی شده، استفاده کنید و حتی قبل از تمیز کردن کل حمام حتماً در یک محدوده کوچک آن را آزمایش کنید. البته لازم نیست  هر روز از پاک کننده ها استفاده کنید.

همیشه کاشی های مرمری را بعد از شستشو خشک کنید. شایع ترین علت آسیب کاشی مرمر، آبی است که در داخل کاشی ها تجمع می گردد و باعث رشد قارچ و کپک در درون آن می شود.

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments