پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه کاشی کاری گلدان

نحوه کاشی کاری گلدان

نحوه کاشی کاری گلدان

نحوه کاشی کاری گلدان | کاشی کاری روی گلدان ها یکی از زیباترین پروژه های خانگی ست و به راحتی می توانید آن را بسازید. مانند تمامی هنردست های سایت سرام پخش، این گلدان نیز با کاشی های اضافی و یا باقی مانده از بازسازی آشپزخانه ساخته می شود.

در واقع کاشی کاری گلدان، بازسازی و تعمیر مواد خراب شده، کهنه و یا قدیمی با کمترین هزینه و صرف وقت است. در ادامه مطلب متوجه خواهید شده که کاشی های استفاده شده برای این گلدان، کاشی های موازییکی شش ضلعی هستند، اما شما می توانید با استفاده از کاشی های بزرگتر و تقسیم کردن آن ها به قطعات کوچکتر نیز، آثار هنری جدیدی را بیافرینید!

 

 

مواد مورد نیاز:

کاشی های شش ضلعی
گلدان شیشه ای یا سفالی
چسب کاشی
اسفنج بزرگ
کاردک
ماله
ملات سفید یا رنگ دلخواه
کاشی بُر
یک سطل آب

نحوه کاشی کاری گلدان

نحوه کاشی کاری گلدان:

 

ابتدا اندازه ی صفحه کاشی موزاییک ها را به گلدان شیشه ای مطابقت دهید، تا اندازه کاشی های مورد نیاز و همینطور خط برش کاشی، بدست آید. تا جایی که امکان دارد، از ارتفاع کاشی ها کم نکنید.
بعد از آن مقدار زیادی چسب کاشی را با کاردک یا ماله روی قسمتی از گلدان بریزید و آن را به صورت عمودی پخش کنید.
لبه های صفحه کاشی را دقیقا روی خط شروع چسب، محکم بچسبانید و بعد از آن، دوباره مقداری چسب روی گلدان بزنید و این کار را تکرار کنید تا کل گلدان با کاشی های موزاییکی پوشانده شود.
سپس کاشی های و تورهای اضافی را ببرید و گلدان را در مکان خشک به مدت ۲۴ ساعت نگه دارید.

بعد از گذشت ۲۴ ساعت و خشک شدن کامل چسب، نوبت به ملات کاری می شود. مقداری ملات آماده کنید و آن را با ماله روی کاشی ها بریزید. (زاویه مطلوب بین ماله با سطح کاشی کاری شده، ۴۵ درجه است)
بعد از گذشت حدود ۵ دقیقه با استفاده از اسفنج مرطوب (نه خیس!) ملات های اضافی را به آرامی از روی کاشی پاک کنید.

نحوه کاشی کاری گلدان
بعد از گذشت یک روز گلدان کامل خشک شده و قابل استفاده می باشد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه کاشی کاری گلدان

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments