پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش سوم)

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش سوم)

کفپوش سنگ طبیعی

سنگ طبیعی مانند سنگ آهک، سنگ اسلیت و یا گرانیت و مرمر، فوق العاده با دوام، قابل بازیافت و بسیار جذاب است. تنها چیزی که بر روی سازگاری با محیط زیست سنگ ها اثر می گذارد، فاصله ایست که آنها باید از معدن تا داخل خانه شما طی کنند! انتخاب سنگ مصنوعی یا حداقل محصولات داخلی، باعث کاهش میزان خسارات زیست محیطی ناشی از حمل و نقل می شود.

همچنین برخی از معادن تولید سنگ توسط شورای سنگ طبیعی یا (NSC) در مجوز رسمی سنگ خود تایید شده است که محصولاتی که به بازار عرضه می کنند، از قوانین اجتماعی و محیط زیستی تبعیت می کند.

نکته جالب در مورد نصب و نگهداری کفپوش سنگ طبیعی این است که چسب ها، سیلر ها و ملات هایی که انتخاب می کنید هم می توانند سازگاری با محیط زیست زیادی داشته باشند. خوشبختانه، با توجه به افزایش تقاضا، تولیدکنندگان بیشتر و بیشتر در حال سرمایه گذاری و توسعه نسخه های سازگارتر این نوع محصول هستند.

کاشی شیشه ای بازیافت شده

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

همانطور که قبلا اشاره کردیم، استفاده دوباره از ضایعاتی که دور ریخته می شوند، بهترین راه حل برای حفظ و نگهداری محیط زیست تلقی می شود. به همین دلیل، شیشه های بازیافتی که دوباره به کاشی های کفپوش تبدیل می شوند، یک ایده بسیار جذاب است! در مجموع، بیشتر تولیدکنندگان کاشی از شیشه های بازیافت شده، آن را کاشی های کوچک موزاییکی تبدیل می کنند تا برای کفپوش و دیواره های حمام و سایر نقاط خانه بتوان از آن استفاده نمود.

کاشی موزائیکی شیشه ای در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است، همچنین این کاشی ها، به علت وجود ملات بیشتر یک اصطکاک بسیار خوب روی سطح ایجاد می کنند که این ویژگی، آن را برای استفاده به عنوان کفپوش مناسب می سازد.

علاوه بر این، کاشی شیشه ای موزاییکی در رنگ های متفاوتی در دسترس هستند و شما می توانید آن را به صورت تک رنگ استفاده کنید و یا چند رنگ مختلف انتخاب کرده و در یک الگوی هندسی آن را تنظیم کنید.

کاشی های چرمی!

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

چرم یک جایگزین غیر قابل تصور برای مواد کفپوش سازگار با محیط زیست است. در حالی که بعضی از افراد مخالف استفاده از چرم برای هر نوع هدف مادی هستند؛ برای کسی که علاقه مند به بررسی تمام گزینه های سازگار با محیط زیست هستند، کاشی های چرمی جالب بسیار جالب هستند.

به خصوص زمانی که این کاشی ها با چرم مصنوعی که به عنوان پوشش صندلی اتومبیل قدیمی و یا ضایعات حاصل از تولید چرم ساخته می شوند. چرم بازیافتی اغلب متشکل از هسته ی فیبری با تراکم بالا است که در نهایت منجر به مقاومت بالای این کفپوش شده است. همچنین کاشی های چرمی به عنوان کف شناور و یا دائم استفاده شود.

کاشی های چرم یک محصول بسیار تخصصی هستند و اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند. بنابراین آنها به احتمال زیاد گزینه ی مناسبی برای بودجه های محدود نیستند. اما این کاشی ها یک روش هوشمندانه استفاده مجدد از چرم های قدیمی هستند!

فرش پشمی مدرن

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

اگر فرش ها را دوست دارید و می خواهید بهترین گزینه سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید، احتمالا فرش های پشمی انتخاب ایده آلی محسوب می شوند.

از آنجا که کشور نیوزلند بزرگترین تولید کننده پشم جهان است، بنابراین اکثر مواد اولیه این فرش ها هم از نیوزلند تامین می شود. این فاصله و در نتیجه حمل و نقل زیاد می تواند تا حدودی بر میزان آلاینده های تولیدی فرش پشمی تاثیرگذار باشد، اما میزان تخمین زده شده آن بسیار ناچیز است. این فرش از پشم طبیعی گوسفندان بافته شده و اصالتاً به عنوان یک فرش مراکشی شناخته می شود. فرش پشمی مراکشی در اواسط قرن بیستم به محبوبیت بسیار زیادی رسید و در حال حاضر شاهد حضورش در فضاهای مدرن و سنتی هستیم.

برای محیط شخصی خود، فرشهای پشم نیز گزینه خوبی هستند، زیرا فرش پشمی آلرژی به موادی مانند گرد و غبار و گرده ها که باعث ایجاد حساسیت می شود را کم می کند، سر و صدا را جذب می کند و یک عایق بسیار خوب در خانه شما محسوب می شود. همچنین این فرش در برابر شعله مقاوم است.

فرش PET

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

اگر بودجه شما متناسب با خرید فرش پشمی خالص نباشد، می توانید فرش های ساخته شده از فیبر پلی استر (بعنوان مثال پلی اتیلن ترفتالات یا PET) را بعنوان یک جایگزین سبز در نظر بگیرید. این کفپوش به این علت جزو مواد سبز محسوب می شود که بخشی از فیبر ساخته شده در این فرش، بازیافت شده از موادی مانند بطری های نوشابه و آب معدنی است.

با این حال، استانداردها و روش تولید این محصول متفاوت هستند و مقدار بطری های بازیافتی که در واقع باعث تولید PET می شود، سهم بسیار اندکی دارند، اگرچه بعضی از مارک های شناخته شده به راحتی فرش PET را با محتوای بازیافتی ۱۰۰٪ ارائه می دهند.

مزیت اصلی فرش PET در مقابل فرش پشمی بودجه است، اما فیبر PET هم تنوع رنگی بسیار خوبی دارد.

خلاصه:

تمامی این مواد در مکان های مختلف در سراسر جهان تولید و پردازش می شوند و نمی توان همه ی این محصولات را با توجه به کارخانه تولیدی، سازگار با محیط زیست عنوان کرد.

در حقیقت، تا آنجایی که می دانیم، در حال حاضر هیچ سازمان معتبری در حوزه ی تولید کنندگان الیاف طبیعی و کفپوش ها که سازگار با محیط زیست باشد، وجود ندارد. بنابراین شما باید به توضیحات فروشنده متکی باشید که محصول آنها از یک محل مناسب تهیه شده باشد.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-3/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”سوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments