پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش دوم)

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش دوم)

الوار های بازیافتی

استاندارد های اصلی سازمان های محیط زیست به موادی اشاره می کنند که دارای سه خاصیت اصلی باشند: کاهش مصرف انرژی هنگام تولید، قابلیت استفاده مجدد از آن ها، یا تولید محصولات بازیافتی.

بر خلاف چوب پنبه یا بامبو، که خطر رشد مداوم این محصولات و ضرر های زیست محیطی ناشی از روش ها تولید آن ها برای کشاورزی چندان مورد توجه قرار نگرفته است، الوار های بازیافتی به صورت مستقیم از کف خانه های قدیمی و یا انبار ها جمع آوری می شوند و بعد از طی مراحلی دوباره قابل استفاده می شوند و مجدداً به عنوان کفپوش استفاده می شوند. این محصول در شمال آمریکا و اروپا (جایی که در گذشته مصرف چوب بسیار بالا بود) کاربرد زیادی دارد. و سایت هایی نیز برای پیدا کردن چوب های قدیمی و ارتباط به مشتریان به وجود آمده تا این کار راحتتر انجام بگیرد.

از نظر اقتصادی تولیید کنندگان الوار های بازیافتی اغلب شرکت های محلی و خصوصی هستند، بنابراین با خرید کردن از آن ها، صنعت محلی تقویت خواهد شد.

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

همچنین این الوار ها به عنوان اشیاء تاریخی طرفداران خاص خودش را دارد. اکثر خریداران این الوار ها به زیبایی و جذابیت چوب های قدیمی و کهنه اعتراف می کنند. علاوه براین، با انتخاب این کفپوش ها از مزیت محصولی سازگار با محیط زیست برخوردار می شوند. تنها چالش تولید این الوارها این است که بازتولید محصول از چوب های قدیمی و کهنه، نیاز به تخصص و تجهیزات فراوانی دارد. به طوری که گاهی قیمت خرید کفپوش های تازه در مقایسه با این محصول، ارزان تر و مقرون به صرفه تر می شود.

کفپوش های لینولئوم

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

اگرچه این کفپوش ها مدرن به نظر می رسند اما لینولئوم اولین بار در ۱۵۰ سال پیش اختراع شد. در واقع این محصول توسط فدریک والتون در ۱۸۵۵ اختراع شد، و سپس کل فرآیند تولید بار دیگر اصلاح شده و در سال ۱۸۳۶ این اختراع ثبت شد. جالب است که بدانید از این کفپوش ها در کشتی تایتانیک هم بکار رفته بودند.

 

تولید این محصول به صورت کاملا ارگانیک از بسیاری جهات یک انتخاب عالی برای طرفداران محیط زیست است. در مرحله اول، این کفپوش یک ترکیب هوشمندانه از مواد طبیعی و فراوان ساخته شده است: روغن برزک(روغن کتان)، تکه های چوب پنبه، خاک اره (یک محصول جانبی چوب)، صمغ درخت کاج، آهک، فیبر جوت و رنگدانه.

ثانیا، این کفپوش جزو کفپوش های با طول عمر بالا محسوب می شود به صورتی که طول عمر آن حدود ۴۰ سال برآورد شده است. در نهایت بهترین نکته در رابطه با کفپوش های لینولئومی این است که آن ها کاملا تخریب پذیر هستند.

با این حال، با وجود آنکه اکثر کفپوش های لینولئومی در کارخانه های محلی تولید می شوند، برخی از مواد اولیه آن  حمل و نقل بسیار طولانی را طی می کنند – به عنوان مثال، جوت عمدتا در هند و بنگلادش تولید می شود- بنابراین اثر زیست محیطی ناشی از تولید کربن هم برای این کفپوش کاملا ایده آل نیست.

با در نظر گرفتن این واقعیت که به لطف خواص ضد میکروبی عالی، ضد گرد و غبار و تمیز کردن آسان این کفپوش، لینولئوم ها اغلب در ساختمان های تجاری و مسکونی به کار برده می شوند.

عملکرد لینولئوم ها در برابر رطوبت بسیار خوب است اما نه به اندازه کفپوش های وینیل. کفپوش های لینولئوم نسبت به رطوبت مقاوم هستند اما کاملا ضد آب نیستند. البته با محافظت و نگهداری از آن ها می توان آن ها را در فضاهای مرطوب نیز به کار برد.

کفپوش های لینولئومی با توجه به ساختار خود در هنگام راه رفتن احساس نرمی و انعطاف را ایجاد می کنند و در عین حال نیز نسبت به ترافیک های بالای رفت و آمد مقاوم هستند. در نتیجه عمده استفاده آنها در خانه ها، بیمارستان ها و فضاهای آموزشی مانند کتابخانه ها و مدارس است.

کفپوش لاستیکی

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

یکی دیگر از انواع مواد کفپوش، که شاید خاص تر به نظر می رسد و می تواند به صورت بالقوه برای محیط زیست مناسب باشد، کفپوش های لاستیکی هستند. من از کلمه “بالقوه” استفاده می کنم چراکه سازگار بودن این کفپوش ها با محیط زیست، کاملا وابسته با فرآیند و نحوه تولید کفپوش است.

بهترین کفپوش لاستیکی سازگار با محیط زیست، کفپوشی است که از لاستیک های بازیافت شده (معمولا تایر های قدیمی ماشین) ساخته شده است. فرآیند تولید تایرهای لاستیکی به کفپوش منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و بازیافت ۲۹۰ میلیون لاستیک غیر زیست تخریب پذیر می شود که هر ساله در آمریکا تولید می شوند. تمام این دلیل ها باعث می شود این محصول برای محیط زیست عالی باشد. با این حال توجه داشته باشید که کف پوش لاستیکی رنگی محتوای بازیافتی کمتر از کفپوش لاستیکی سیاه دارد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لاستیک بدون کلر (هالوژن)، پلاستیک های PVC یا فتالات، آزاد باشد تا از سموم خطرناکی که در فرایند تولید و در خانه شما پخش می شود، عاری باشد.

کفپوش لاستیکی، به عنوان کفپوش، پس از نصب بسیار مقاوم است – به راحتی می توانید تا ۲۰ سال از آن استفاده کنید-. همچنین انتخاب کف های لاستیکی بدون چسب این امکان را به شما می دهد تا به راحتی آنرا تعویض کنید.

بنابراین به صورت کلی کفپوش لاستیکی بازیافت شده یک گزینه سازگار با محیط زیست محسوب می شود، با این حال – مانند کفپوش های لینولئومی – از تنوع چندانی در رنگ یا طرح برخوردار نیستند. آن ها برای سالن های ورزشی، پاکینگ ها و کارگاه ها بسیار مناسب اند اما استفاده از آن ها برای محیط های مسکونی چندان جذاب به نظر نمی رسد.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-3/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”سوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments