پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش اول)

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست (بخش اول)

برای مصرف کنندگان کفپوش ها چندین گزینه عالی برای کفپوش دارند که از نظر محیط زیست، سازگار و انتخاب بهتری برای آینده جهان ما است. در این مطلب، ما به شما کمک خواهیم کرد که بهترین گزینه کفپوش سازگار با محیط زیست را برای خانه خود را انتخاب کنید و بفهمید که چگونه می توانید بخشی از وظیفه خود را برای محافظت از محیط زیست انجام دهید.

خبر خوب این است که با توجه به بحران های محیط زیستی که وجود دارد، تولید کنندگان کفپوش ها سرمایه گذاری و توسعه محصولات مختلف کفپوش های سازگار با محیط زیست را آغاز کرده اند؛ بنابراین شما با محدوده وسیع انتخاب ها از که کاشی های طرح چوب گرفته تا جایگزین هایی مانند کاشی لاستیکی روبرو هستید، بنابراین همیشه یک گزینه وجود دارد که به شما اجازه می دهد کفپوش “سازگار با محیط زیست” را انتخاب کنید.

اما قبل از اینکه ما به تمام گزینه های سبز نگاه بیاندازیم، اجازه دهید فاکتورهای مختلفی را تعیین کنیم که چه محصولی مناسب برای محیط زیست هست یا خیر.

مسئله نهایی در انتخاب تمامی مواد سازگار با محیط زیست این است که آیا این مواد مجدداً قابل مصرف یا پایدار هستند یا خیر، تاثیر تولید این محصول بر میزان آلایندگی های محیط تا چه اندازه است، این محصول در تولید و عرضه چه فرآیندی را طی می کند (مواد شیمیایی درگیر در فرآوری محصول) و تولید آن چه اثری بر اقتصاد محلی و سلامتی مردم دارد.

همانطور که می توانید تصور کنید، گاهی اوقات دشوار است که محصولاتی را پیدا کنید که همزمان همه این معیارها را رعایت کند. خوشبختانه برخی از صنایع تولیدی کفپوش راهبرد های خاص خود را برای ایجاد این ارزش ها حفظ کرده اند. بنابراین اجازه دهید در حال حاضر نگاه دقیق تری به بهترین کفپوش های سازگار با محیط زیست داشته باشیم و بررسی کنیم که آن ها چقدر سازگار با محیط زیست (سبز) هستند.

کفپوش های چوب پنبه ای

چوب پنبه نهایی طبیعی، منبع اصلی کفپوش تجدید پذیر هستند و یکی از سازگارترین مواد سازگار با محیط زیست شناخته می شوند. کفپوش پنبه در واقع از لایه بیرونی پوست درخت بلوط چوب پنبه ساخته شده است. هنگامی که پوست برداشت می شود، لایه های بیرونی درخت دوباره رشد می کنند؛ بنابراین درخت قطع نشده است و این گیاه همچنان رشد می کند و پوست خود را مجدداً بازسازی می کند و می توان بعد از گذشتِ حدود ۹ سال بعد دوباره برداشت شود.

این جنبه “بازسازی” منحصر به فرد به این معنی است که در طول عمر درخت می توان تا ۲۰ بار چوب پنبه  برداشت شود. علاوه بر این، بزرگترین کشور تولید کننده این چوب پنبه پرتغال است که قوانین سختگیرانه آن اطمینان حاصل می کند که از درختان بلوط چوب پنبه محافظت شده و مسئولانه این برداشت صورت می گیرد؛ دیگر کشورهای مدیترانه ای که چوب پنبه تولید می کنند نیز دارای قوانین حفاظت محیط زیست مشابه هستند.

مزیت دیگری چوب پنبه این است که این کفپوش سلامتی محیط را افزایش می دهد، زیرا به طور طبیعی کاهش دهده آلاینده های آلرژیک زا است، و اگر شما از آسم یا آلرژی مربوط به گرد و غبار رنج می برید، این کفپوش انتخاب خوبی برای شما به نظر می رسد؛ علاوه بر این دارای خواص عایق عالی – هم برای گرما و صدا – و به طور طبیعی بازدارنده آتش است.

یکی از مشکلات اصلی چوب پنبه این است که – برای بسیاری از افراد -زیبایی شناسی آن مطلوب نیست و ظاهر پوسیده یا ملال آوری در فضا ایجاد می کند (البته هر فردی در مورد این مسئله نظر متفاوتی دارد). بنابراین اگر در مورد زیبایی و ظاهر این کفپوش ها نظر متفاوتی دارید، همیشه می توانید از این کفپوش ها برای پروژه های خود استفاده کنید.

کفپوش بامبو

خرید کفپوش های سازگار با محیط زیست

درخت معمولی چوب سخت مانند افرا یا گردو باید حداقل ۲۵ سال طول بکشد تا بتواند از چوب آن به عنوان کفپوش استفاده کرد؛ درخت بلوط حتی زمان طولانی تری را طی می کند تا به بلوغ کامل برسد.

با این حال، بامبو عضو خانواده علفی (تیره گندمیان) است. این گیاه خیلی سریع رشد می کند و به سرعت برای استفاده مجدد آماده می شود. بنابراین بامبو تنها نیاز به ۳ سال رشد دارد تا بتوان آن را برای کف پوش استفاده کرد. به علاوه، این گیاه تنها از ساقه برداشت می شود در حالی که ریشه های آن در زمین باقی می ماند و می تواند دوباره شروع به رشد کند؛ بنابراین هیچ پرورش مجددی لازم نیست.

تنوع زیادی در کیفیت کفپوش بامبو وجود دارد – در مورد این مسئله تحقیقات وسیعی انجام می شود تا بهترین کیفیت به دست بیاید-. کفپوش بامبو یک محصول مهندسی شده است. همچنین خریداران باید مطمئن شوند در هنگام تولید کفپوش از هیچ گونه اوره فرمالدئید استفاده نشده و در فرآیند تولید مواد شیمیایی سمی تولید نمی شود.

همانطور که کفپوش بامبو نسبت به گذشته محبوب تر شده اند، اکنون توجه و تمرکز ِ فعالان محیط زیست نیز افزایش یافته است. این فعالان هشدار می دهند که تمام مزارع بامبو به طور مداوم مدیریت نمی شوند. افزایش تقاضا به تامین کنندگان اجازه داده تا با روش های پرورش سریع منجر به نابودی جنگل ها و استفاده از مواد شیمیایی سمی برای افزایش بهره وری استفاده کنند.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-3/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”سوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments