پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

درباره کاشی تنی و عیوب آن

درباره کاشی تنی و عیوب آن

درباره کاشی تنی و عیوب آن

زمانی که ازتصمیم به خرید کاشی و سرامیک با قیمت ارزان می کنید یکی از مهمترین گزینه ها خرید کاشی ضایعاتی و برشی می باشد که از جمله پر طرفدارترین و به عبارتی ارزان ترین گزینه ها هست شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان از سرامیک و کاشی تُنی استفاده نمود؟ بار فله ای دارای چه عیوبی هست؟ چگونه می توان از ضایعات کاشی و سرامیک رفع عیب نمود؟

برای پاسخ به این سوالات و به عبارتی رفع عیب نمودن از کاشی و سرامیک بهتر است ابتدا عیوب کاشیی و سرامیک مورد بررسی قرار دهیم:


میزان عیوب و مشکلات کاشی تنی به کارخانه تولید کننده دارد برخی کارخانه ها کاشی و سرامیک های کاملا تمیز و تنها با مقدار کمی لب پریدگی و شکستگی دارند و در مقابل کارخانه هایی هستند که علاوه بر شکستگی و لب پریدگی مشکلات لعابی و ترک خوردگی مویرگی ، مشکلات در چاپ و تفاوت سایز کم در بیسکوییت و… را نیز هم دارا است.

در دسته بندی مشکلات لعابی کاشی و سرامیک می توان موارد زیر را ذکر کرد از جمله : جوش های سطحی لعاب ، لعاب رفتگی ، حباب های سطحی ایجاد شده در لعاب و.. که این موارد بیشتر به واحد تولید کارخانه بستگی دارد که در دسته ی مشکلاتی قرار می گیرد که قابل پیشگیری هستند که عموما به کیفیت مواد لعاب زنی و مهارت کرگران نیز بستگی دارد.

از دیگر عیوب کاشی تنی می توان به اعوجاج و بالا و پایین بودن کاشی و سرامیک اشاره نمود که این اعوجاج عموما به چشم نمی آید در مورد کاشی تنی و سرامیک های این دسته حتما باید توجه شود که درخرید کاشی ضایعاتی هیچ گونه شکایت در مورد عدم کیفیت و میزان عیوب بار از سمت مشتری به کارخانه قابل پیگیری نیست چون این بار ضایعات بوده و فاقد استاندارد های کاشی و سرامیک می باشد و به همین دلیل لازم است توجه بیشتری به انتخاب کارخانه ای که قصد خرید کاشی ضایعاتی از آن را دارید داشته باشید.

در ابتدای بحث خرید کاشی ضایعاتی باید به این نکته توجه نمود که بار مورد نظر از چه کارخانه و با چه سطح کیفی می باشد.بسیاری ازافراد به این جهت که ابعاد ازکناره ها لب پرهستند آنها را برش زده و در ابعاد کوچکتر مورد استفاده قرار می دهند. به طور مثال می توان ابعاد ۸۰*۸۰ را به ابعاد ۸۰*۴۰ و ۴۰*۴۰ و ۶۰*۶۰ برش داد. که حاشیعه های دارای مشکل عموما حذف می شوند و حاشیه های نسبتا سالم و سالم در قالب اصلی و مصرفی می مانند.

خرید کاشی ضایعاتی عموما به صورت نقدی انجام می شود و با توجه به تن و در برخی کارخانه ها به صورت متری انجام می شود  به طور مثال برای یک تریلی ۲۵ تن  کاشی تنی بارگیری می شود.و به نسبت هر نوع از ماشین میزان تن هر بار متفاوت است .

نحوه ی بارگیری کاشی تنی به دو صورت تنی و دستچین امکان پذیر است که عموما بارهای پالتی به وسیله لیفتراک بر روی ماشین چیده می شوند و نهایتا با تور پیچیده می شوند ولی بارهای فله ای به صورت تیغه ای و دستچین بر روی ماشین چیده می شوند که البته این نوع بار سالم تر به مقصد می رشند و در مسیرهای طولانی تر بهتر است از روش دستچین استفاده شود که روی کف ماشین به صورت عمود چین چیده می شوند .

کاشی تنی و فله ای مانند لبه های تیغ عمل می کنند و باید در بارگیری آنها نهایت توجه و دقت شود دربارهای ضایعاتی بار به صورت تسمه کش شده و یا اصطلاحا به صورت شیرینگی بارگیری می شوندکه عموما بارهای پالتی و شیرینگی به صورت شکسته و سالم با هم ترکیب هستند.

 

خرید ضایعات تنی

توجه داشته باشید در انتخاب کاشی تنی و همچنین خرید کاشی ضایعاتی به میزان شکستگی نوع لعاب مشکلات چاپ و غیره دفت نمایید چون در صورت داشتن برخی از این ایرادات قابل اصلاح نمی باشد و بهتر است درهنگام خرید کاشی ضایعاتی دقت زیادی به عمل آید .

لازم به توضیح  است که کاشی و سرامیک های ضایعات با چهارچوب سالم به لحاظ قیمت از کاشی و سرامیک های سالم و شکسته درهم ارزانتر می باشند و موقع خرید و فروش بر واحد تنی و متری محاسبه می شوند . با توجه به قیمت های بالای کاشی و سرامیک در برخی موارد واقعن خرید برای برخی از افراد سخت و دشوار است . اما استفاده نکردن از این متریال نیز خالی ازعیب نمی باشد . در این مواقع بهترین راه  پیشنهادی استفاده از محصولات ضایعاتی کاشی و سرامیک است . برخی از کارخانه ها مثل کارخانه ی مرجان با آن کیفیت بالا و خاصی که دارد و تمامی محصولات آن صادراتی می باشد ، با این وجود محصولات ضایعاتی آن نیز واقعن نامبر وان می باشند . این همه تعریف و تمجید برای این است که بگویم ضایعات کاشی مرجان نیز مانند دیگر محصولات درجه بندی شده اش از کیفیت خوبی برخوردار هستند . پس برای همین پیشنها د ما برای افرادی که در حال ساخت و ساز هستند اینست ضایعات کاشی مرجان بهترین انتخاب چه  به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت می باشد . شاید سوال شما این باشد که بعد از خرید ضایعات را چگونه استفاده کنیم . پاسخ ما به این سوال اینست که در کل ضایعات مرجان دست کمی با کیفیت درجه یک ندارد . دیگر اینکه معمولا چهارچوب سالم می باشند . اگر در مواردی شکستگی لب محصول باشد بهترین راه برش داد سرامیک است . نصب این ضایعات برشی فقط به آجری کار کردن است که در اصطلاح معماران بناها می گویند آجری کار کنیم . آجری کار کردن حسنی که دارد این می باشد که اندازه ی کوچک و بزرگ شدن آن مشخص نمی باشد . حتی برای زیباتر شدن کار می توان از آینه و شیشه ای رنگی یا رفلسکی بسته به نوع رنگ کاشی سرامیک ما بین آن استفاده کرد . شیشه  و آینه  از شش میل شده تا به اندازه‌ی پنج سانتی نیز می رسد . یکی از ویژگی مهم این محصول کایبره بودن و لعاب سوپر پولیش آن می باشد . به جرات می توان گفت که قیمت سرامیک فله ای کمتر از محصولات کارتنی می باشد .


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments