پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کدام لعاب؟ کدام مکان؟

کدام لعاب؟ کدام مکان؟

کدام لعاب؟ کدام مکان؟

لعاب پوششی است که سطح رویی بیسکوییت اصلی کاشی و سرامیک را می پوشاند که در مقالات گذشته آن را مورد بررسی قرار دادیم شاید بتوانیم بگوییم لعاب عامل اصلی زیبایی  کاشی و سرامیک است. کاشی ها در ابتدا به دو دسته ی لعاب‌دار و بدون لعاب تقسیم می‌شود که البته رویه اصلی لعابی کاشی امکان دارد براق، نیمه براق، مات، ساده، گلدار، سفید و رنگی و..  باشد. روند تولید کاشی‌های لعاب‌دار و بدون لعاب اصولا مشابه هستند با این تفاوت که کاشی لعاب داریک مرحله بیشتر پس از لعاب زنی پخت می شود لعاب زنی هنری ست که در کنار خلق کردن طرحی نوین و زیبا، به کاشی ماندگاری و تنوع و زیبایی بیشتری نیز می دهد.

از ویژگی های اصلی سرامیک لعاب دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا بردن مقاومت مکانیکی و شیمیایی سطح کاشی و سرامیک

مقاومت کاشی و سرامیک در برابر جذب لکه و رطوبت

مقاومت در برابر سرخوردگی و لغزندگی با لعاب های خاص

زیبایی و بالا بردن طرح ها و رنگ های متعدد

غیر قابل نفوذ کردن سطح کاشی

بهداشتی کردن سطح کاشی و سرامیک

پوشاندن ناصافی سطح و حفظ تزئینات بدنه

در این میان سوال پیش می آید که کدام کاشی با کدام لعاب برای کدام مکان مناسب تر است؟ انواع کاشی هایی که برای برای بدنه مناسب هستند کدام هستند؟

به لحاظ مکانی باید دقت شود که سرامیک هایی که برای کف انتخاب می شوند بهتر است بدون لعاب یا دارای لعاب مات باشد که احتمال لغزندگی و سرخوردن در آن کم شود که البته زیبایی کار را نیز باید در نظر داشت.

برای انتخاب بهتر پیشنهاد می شود از سرامیک هایی با لعاب براق برای بدنه ساختمان استفاده شود که جلوه و زیبایی خاصی به فضا می دهد و از سرامیک هایی با لعاب مات و حتی در برخی موارد بدون لعاب برای کف استفاده شود که از مشکلات احتمالی لغزندگی و.. جلوگیری کند .


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع: ساخت کالا

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments