پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

دست سازه های هنری، روش آسان ساخت زیر لیوانی

دست سازه های هنری، روش آسان ساخت زیر لیوانی

دست سازه های هنری، روش آسان ساخت زیر لیوانی


این زیر لیوانی های جذابی که مشاهده می کنید، با استفاده از کاشی های ارزان قیمت و ورقه های طلایی رنگ ساخته شده است. طرز ساخت این زیر لیوانی ها بسیار ساده و راحت است بنابراین شما می توانید این دست سازه هنری  را در خانه تهیه کنید و کاشی های ساده را به هدیه زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنید!

کینتسوگی (Kintsugi)، یا بند زنی با طلا، هنری ژاپنی است که در آن قطعات شکسته سفال و کوزه را با ماده ‌ای شامل پودر طلا به هم چسبانده و تعمیر می ‌کنند.

عده ای پیشینه پیدایش این هنر مربوط به می‌دانند که یکی از پادشاهان ژاپنی در پایان سده پانزدهم، یک قوری چای را برای تعمیر به چین فرستاد. هنگامی که کاسه را برگرداندند با گیره ‌های فلزی زشتی تعمیر شده‌ بود. صنعتگران ژاپنی گرد هم آمدند تا راهی برای تعمیر ظریف‌ تر چینی‌ های شکسته پیدا کنند.

 به زودی مجموعه ‌دارها شیفته هنر جدید شدند و حتی گفته می ‌شود که برخی از آنها به عمد چینی ‌های با ارزش خود را می ‌شکستند تا دوباره با رگه‌ های طلایی هنر کینتسوگی درز گرفته شوند و زیباتر به نظر برسند. هنر کینتسوگی در ظرف‌ هایی که برای مراسم چای ژاپنی بکار می‌روند استفاده می‌ شود.

در این هنر ژاپنی تعمیر سفال و سرامیک و یا چینی شکسته شده با استفاده از ورقه های طلا صورت می گیرد. طلا در اطراف ترک ها قابل رویت است و باعث می شود تعمیر محصول منحصر به فرد و زیبا به نظر برسد. دست سازه هایی که با این روش ساخته می شوند از زیبایی و جذابیت بینظیری برخوردارند.

امروز قصد داریم به شما نشان آموزش دهیم که چگونه از این هنر ژاپنی زیبا استفاده کنید. این زیر لیوانی با یک کینتسوگی محسوب می شود. از آنجایی که کاشی ها مسطح هستند، بنابراین کار ساخت چنان دشوار به نظر نمی رسد. اگر بخواهید می توانید این کار را به ظروف سفالی شکسته شده نیز انجام دهید؛ اما این کار کمی سخت به نظر می رسد.

چگونگی ساخت زیرلیوانی

لوازم مورد نیاز:

کاشی های شش گوش،

چکش،

ورق طلا مایع (این رنگ را می توانید در فروشگاه های آنلاین و یا مغازه مخصوص ابزارآلات دکوراتیو تهیه کنید) ،

ورقه های چوب پنبه،

کاغذ های پشت چسب دار،

چسب  E6000(که به عنوان چسب زیورآلات نیز شناخته می شود)،

قیچی،

 قلم مو رنگ کوچک

و کیسه های زباله های پلاستیکی.

دستورالعمل ها:

  1. شکستن کاشی ها

یک مکان مناسب برای شکستن کاشی ها پیدا کنید (برای چنین کار هایی، بالکن و یا حیاط پیشنهاد می شود) و برای شکستن کاشی از چکش استفاده کنید. بعد از آن، قطعات را جمع آوری و آنها را به سطح کار خود منتقل کنید.

در این مرحله برای جلوگیری از پرتاب شدن خرده های کاشی، می توانید از پارچه استفاده کنید. ابتدا کاشی را با پارچه بپوشانید و سپس با چکش کاشی را بشکنید.

اگر می خواهید چند زیرلیوانی بسازید، سعی کنید ضربه ها را روی هر کاشی در مناطق مختلف قرار بگیرد. از این طریق هر کاشی یک دستسازه منحصر به فرد خواهد بود.

  1. قراردادن کاشی ها در کنار یکدیگر

کاشی های خود را به صورتی در کنار هم بچینید که یک کاشی کامل را تشکیل دهد. نیازی به استفاده از قطعات خیلی کوچک نیست اما سعی کنید از همه ی قطعات بزرگ استفاده کنید.

در این مرحله توصیه می شود که کار را روی کاغذهای پشت چسب دار انجام دهید. می توانید از کیسه های زباله های پلاستیکی استفاده کنید و اما کاشی ها را بر روی سطح بچسبانید.

  1. استفاده از ورق طلایی مایع

با استفاده از یک قلم مو ظریف، ورق های مایع طلایی را روی لبه های شکسته بزنید. قبل از رنگ زدن، حسابی قوطی رنگ را هم بزنید تا رنگ در همه جا یکنواخت و غلیظ شود.

اگر کمی رنگ آمیزی را به صورت نامنظم و نامنظم انجام دهید، کار طبیعی تر جلوه می کند.

  1. خشک شدن رنگ

حداقل یک ساعت به سطح کار اجازه دهید تا به خوبی خشک شود.

  1. زدن چسب ها

E6000 چسب بسیار قویست و بر روی اکثر سطوح قابل استفاده است. تنها چالش استفاده از این چسب ها این است که تقریبا یکبار قابل استفاده هستند و بعد از یکبار استفاده خشک خواهند شد.

این چسب ها را در امتداد لبه های شکسته بزنید. توجه داشته باشید که هر قطعه ای را که چسب زدید، فوراً به قطعه دیگر بچسبانید، تا چسب خشک نشود. همچنین سطح کاشی نباید چسب بخورد.

  1. خشک شدن چسب

چسب باید حدود یک شب (۱۰ ساعت) خشک شود.

  1. رفع عیب

هر جایی که رنگ زیاد مشخص نیست و یا کم است، را می توانید دوباره رنگ بزنید و دوباره اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

  1. استفاده از ورق های چوب پنبه ای

ورق چوب پنبه ای را به اندازه کاشی ببُرید و آن را به سطح پشتی کاشی بچسبانید. این به اتصال بهتر و راحتتر کار کمک خواهد کرد.

  1. در نهایت می توانید از این زیرلیوانی زیبا لذت ببرید!

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments