پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه انتخاب رنگ ملات

نحوه انتخاب رنگ ملات

نحوه انتخاب رنگ ملات

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای یک پروژه کاشی کاری هستید، همانند رنگ و نوع کاشی که شما انتخاب می کنید، رنگ و نوع ملات نیز اهمیت دارد. این انتخاب اغلب به این دلیل مهم است که هر دو عنصر (کاشی و ملات) باید با یکدیگر هماهنگ شوند تا نتیجه نهایی، ظاهری زیبا و بی نقص داشته باشد.

در این راهنما ما نگاهی به انواع مختلف ملات و نحوه انتخاب رنگ مناسب برای پروژه کاشی کاری خواهیم داشت.

انواع ملات

دو نوع متداول ملات عمدتا ملات ماسه سیمانی و اپوکسی هستند و هر دو این ملات ها کاملا در دسترس خریداران قرار دارد. اغلب ملات های سیمانی به سیمان پرتلند شناخته می شود و ارزان ترین ملات های موجود در بازار را تشکیل می دهند و بنابراین به طور گسترده ای در دسترس است. از سوی دیگر، ملات های اپوکسی گران تر هستند، نصب آن ها مشکل تر است اما در نهایت دوام بیشتر و ظاهر جذابتری دارند.

از لحاظ کیفیت ملات، ملات های ماسه سیمانی مقاومت بیشتری در مقابل ترک خوردگی و شکستگی دارند. به همین دلیل است که استفاده از ملات های ماسه سیمانی برای خطوط پهن تر از ۲ میلی متر عرض، توصیه می شود. در عوض ملات های اپوکسی برای پروژه هایی که هدف آن ها ایجاد ظاهر زیبا و کاملا بی نقص در کاشی کاری است، کاربرد دارند.

انتخاب صحیح رنگ ملات

همانند رنگ ها، ملات هم در طیف گسترده ای از رنگ ها و تناژ ها تولید می شود. و همانطور که می دانید، ملاتی که انتخاب می کنید تاثیری چشمگیر در نمای کلی پروژه کلی شما خواهد گذاشت. به همین دلیل ما توصیه می کنیم  چند رنگ برای نمونه انتخاب کنید و آن ها را در اطراف کاشی منتخب خود قرار دهید، تا بهترین رنگ را پیدا کنید. در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که در هنگام مقایسه رنگ به شما کمک خواهد کرد.

رنگ های کاملا مطابق با رنگ کاشی:

اگر رنگ ملاتی که انتخاب می کنید با رنگ کاشی شما مطابقت داشته باشد، بند کشی ها کمتر نمایان خواهند شد. اگر هدفتان تنها به نمایش گذاشتن کاشی های باشد، این گزینه خوبی است.

رنگ های متنوع:

اگر می خواهید از یک رنگ ملات متضاد با کاشی استفاده کنید، در نهایت توجه به طرح چینش و الگوی کاشی ها جلب می شود. این برای پروژه هایی که از الگوهای هندسی و متفاوت برای کاشی کاری خود استفاده می کنند، بسیار ایده آل است. یکی دیگر از سبک های محبوب دکوراسیون این است که همراه با کاشی های حیاطی سفید از ملات سیاه رنگ استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی:

انتخاب ملات هایی به رنگ خاکستری، بژ، قهوه ای و یا دیگر رنگ های خنثی، مسلما مطمئن ترین راه برای ایجاد یک ظاهر زیبا در کاشی کاری است. این رنگ ها برای کسانی که می خواهند نمای کاشی کاری قدیمی جلوه کند، بسیار مناسب است.

در ادامه چند گروه کلی از کاشی و رنگ ها مکمل آنها، که می تواند با کاشی هماهنگی مناسبی ایجاد کند، ذکر شده است. توجه داشته باشید که طیف رنگی در کاشی و همینطور ملات ها نامحدود است و این پیشنهادات تنها شامل رنگ های رایج در کاشی ها می شود:


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments