پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای آب بندی و عایق بندی کفپوش لمینت

راهنمای آب بندی و عایق بندی کفپوش لمینت

راهنمای آب بندی و عایق بندی کفپوش لمینت

راهنمای آب بندی و عایق بندی کفپوش لمینت | کفپوش لمینت در گروه دوم جای دارد. یعنی گروهی از کفپوش ها که با آب و رطوبت میانه خوبی ندارند. اگر لمینت به خوبی نصب نشود، می تواند در محیط های مرطوب فاجعه آفرین باشد. اگر طبق دستور سازنده نصب شود، می تواند تا حدی در برابر آب مقاوم باشد.

تورم کفپوش لمینت در معرض آب

زمانی که آب با کفپوش لمینت تماس داشته باشد چه رخ خواهد داد؟ گرچه طبق گزارش صنایع کفپوش لمینت باید در جاهایی که کفپوش در معرض تماس مستقیم آب قرار دارد آن را امتحان کرد، اما عوارض جانبی آن قابل جبران نیست.

به طور کلی، کفپوش لمینت با درزهای باز پس از دو ساعت قرار گرفتن در معرض آب ابعاد اصلی خود را حفظ می کنند. اما پس از چهار ساعت کفپوش باد کرده و به نظر می رسد قابل بازگشت نباشد. دماهای بالاتر میزان جذب آب را افزایش می دهند. تخته هایی با ضخامت ۳ میلی متر می توانند پس از باد کردن به ۶ میلی متر یا بیشتر افزایش پیدا کنند.

به تدریج لایه های بالایی کفپوش جدا می شوند. از آنجایی که لمینت متراکم است، خشک شدن آن بیش از دو روز طول می کشد. کفپوش لمینت نصب شده هفته ها طول می کشد تا خشک شود. پس از خشک شدن کامل، کفپوش لمینت هرگز به ابعاد اولیه خود بازنمیگردد. بنابراین باید تا حد امکان آب را از سطح آن دور نگه دارید.

۱. آب روی کفپوش لمینت

کفپوش لمینت می تواند خیس شود، اما تنها قسمت بالایی آن. کناره ها، درزهای باز، قسمت های آسیب دیده و کف، هرگز خیس نمی شود. به سرعت آب سطح را تمیز کنید تا به درزها نفوذ نکند. کناره ها را زود تمیز کنید زیرا آسیب پذیرترند. اگر آب به کناره ها یا درزهای باز راه یافتند با بخارشو آن را تمیز کنید. اگر کفپوش لمینت را در حمام نصب کنید، باید تمام احتیاط های ارائه شده توسط شرکت سازنده را رعایت کنید. نصب آن در اتاق مهمان یا سرویس بهداشتی بدون درنظر گرفتن احتیاط ها، در صورتی که در این فضاها آب در دسترس نباشد، ایراد ندارد.

۲. آب زیر کفپوش لمینت

زمانی که آب به زیر کفپوش لمینت می رود باید به سرعت تمیز شود. اگر مقدار کمی آب به کناره های لمینت نفوذ کند، می توانید با برداشتن تخته های کنار دیوار آب را تمیز کنید یا با بخارشو جمع آوری کنید. بهترین راه این است که تخته های کنار دیوار را بردارید. شاید تخته های کنار آب به راحتی برداشته شوند اما تخته های انتهایی به حالت عمودی قرار گرفته اند. می توانید تا جایی که نیاز است تخته ها را بردارید.

تخته های عمودی و تخته های ابتدای دیوار به سختی برداشته می شوند. در این صورت باید تمام تخته ها را بردارید.

۳. تعمیر کفپوش لمینت آسیب دیده

بسیاری از انواع کفپوش ها، نه فقط کفپوش های لمینت، ممکن است در تماس با آب آسیب ببینند. کفپوش چوبی در معرض آب پوسته دیده و باد می کنند. از آنجایی که تخته های چوب خالص در طول نصب می شوند، کناره های دیوار ضعیف ترند. زمانی که این چوب ها خم شوند، می شکنند. حتی کفپوش های مقاوم در برابر آب مانند وینیل در برابر آب آسیب دیده و خراب می شوند. تفاوت میان چوب واقعی و لمینت این است که چوبی واقعی ایمن می ماند. حتی چوب کار شده نیز نمی تواند ایمن بماند. اما کفپوش لمینت قابل صیقل خوردن نیست، آیا این به معنای تعمیر نشدن آن است؟

در حالی که تخته های آسیب دیده تعمیر نمی شوند، می توانند تعویض شوند. از آنجایی که کفپوش از تخته های مختلف تشکیل شده می توان قطعات آسیب دیده را تعویض کرد. صاحب قبلی خانه ممکن است قطعات اضافی کفپوش را در کمد نگه داشته باشد. اگر قطعات کناری آسیب دیده اند، تخته دیوار را جدا کرده و سپس قطعه آسیب دیده تعویض کنید. اگر تخته در وسط قرار دارد، با استفاده از لبه یک اره چرخشی آن را بردارید.

۴. نصب کفپوش لمینت در نقاط در معرض آب

در مکان های در معرض آب و رطوبت مانند حمام و اطراف سینک آشپزخانه، ماشین ظرفشویی و بستنی ساز، باید دستورالعمل های لازم را دنبال کنید. تا نزدیک دیوار از ریزلایه ۶ سانتی متری استفاده کنید. پس از نصب کفپوش زیرلایه اضافی را با چاقو ببرید. نقاط ناشی از انبساط را پر کنید. همیشه باید اطراف کفپوش لمینت فواصل مخصوص انبساط و انقباض وجود داشته باشد. برای کفپوش هایی که امکان خیس شدن آن وجود داشته باشد باید این قسمت ها را با درزگیر سیلیکونی پر کنید. برای نصب کفپوش در توالت باید توالت را بردارید. هرگز لمینت را در اطراف توالت نصب نکنید. به جای آن، ابتدا توالت را برداشته، لمینت را نصب کرده و توالت را مجددا نصب کنید. بین لمینت و کاسه توالت ۱ سانتی متر فضا برای انبساط ایجاد کنید.

در صورت تمایل از بتونه دیواری استفاده کنید. بتونه باید برای کف زیر دوش یا وان استفاده شود و برای این قسمت هم از درز سیلیکون استفاده نمایید. به جای بتونه می توانید یک درز ۱ سانتی متری ایجاد کرده و آن را درزگیر سیلیکون پر کنید.

در قسمت های مشکل دار به لبه قطعه کمی چسب بمالید، حتی برای قطعات لمینت سفت. در هنگام چسب زدن فواصل را کامل نبندید. با سفت شدن لمینت ها چسب بر سطح لمینت می نشیند. پس از بستن این فواصل، چسب سطح را تمیز کنید. بگذارید کفپوش ۲۴ ساعت بماند و سپس از آن استفاده کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]راهنمای آب بندی و عایق بندی کفپوش لمینت


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments