پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت سنگ مرمر با تراورتن

تفاوت سنگ مرمر با تراورتن

تفاوت سنگ مرمر با تراورتن

تفاوت سنگ مرمر با تراورتن، اگر قصد تعویض یا خرید کاشی برای خانه خود داشته باشید احتمالا با گزینه‌هایی مثل سنگ مرمر و تراوتن مواجه خواهید شد. این دو سنگ از سنگ‌های آهکی هستند، ولی می‌توانند انتخابی مناسب و عالی برای خانه شما باشند. قبل از خرید و انتخاب هریک از آن‌ها بهتر است ویژگی‌های آن‌دو، و مزایا و معایب آن‌ها را بشناسید.

کاربرد سنگ مرمر در اتاق خواب

ویژگی‌های ظاهری سنگ مرمر

سختی و رگه‌های موجود در بافت سنگ مرمر، آن را از دیگر سنگ‌ها جدا می‌کند. اگرچه سنگ مرمر گاهی به صورت یکرنگ و یکدست دیده می‌شود؛ اما اغلب به صورت یک زمینه، با رگه‌های سفید، خاکستری یا سیاه در طبیعت یافت می‌شود.

دیگر رنگ‌های رایج آن شامل خاکستری، سیاه، صورتی، آبی یا سبز است. سنگ مرمر بافتی صاف دارد که پس از استخراج جلا داده می‌شود. این امر موجب زیبایی و درخشش زیاد این سنگ شده که هنگام خرید نظر شمارا جلب می‌کند.

استفاده از سنگ مرمر در سرویس بهداشتی

ویژگی‌های ظاهری سنگ تراورتن

بافت متخلخل و پرمنفذ سنگ تراورتن، آن را طبیعی تر نشان می‌دهد. اگر این سنگ را سنباده بکشید و درزگیری کنید، سطحی صاف و مناسب برای استفاده در حمام، به عنوان کفپوش به‌جا می‌ماند. این سنگ نسبتاً صاف و جاذب آب است؛ بنابراین به چند لایه آستر درزگیر نیاز دارد تا مانع ورود آشغال به درون سنگ شود.

رنگ تراورتن معمولاً گرم و در طیف سفید خیلی روشن یا کرمی تا بژ، طلایی، قهوه‌ای و حتی قرمز است. تغییرات جزئی میان رنگ و الگوی کاشی ها باعث می شود تا یکنواخت به نظر برسند. این سنگ ها هم در هر نوعی از جمله؛ جلا دار، صاف، خاردار، منقطع و یا ناهموار وجود دارند و به بازارعرضه می‌شوند.

سنگ تراورتن

از سنگ مرمر درچه مکان هایی استفاده می‌شود؟

از سنگ مرمر اغلب برای روکش دیوارهای سرویس بهداشتی، کف‌پوش و پیشخوان‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا نمایی تازه و پاک دارد. مرمر در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها، سخت‌تر است و برای افرادی که بچه یا حیوان خانگی دارند؛ مناسب است. توصیه می‌شود؛ برای جلوگیری از آسیب دیدن کاشی‌ها، سالی یک‌بار، درزگیری و رخنه‌گیری بین کاشی‌هارا انجام دهید.

استفاده از سنگ تراورتن

از سنگ تراورتن درچه جاهایی استفاده می‌شود؟

معمولاً از تراورتن به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی استفاده می‌شود اما می‌توان از آن در آشپزخانه، فضاهای بیرونی، دیوارها و سقف‌های دکوری و پیشخوان‌ها استفاده کرد.

قبل از صیقلی کردن سطح تراورتن، سطح سنگ دارای اصطکاک بالایی است که برای فضاهای بیرونی مناسب می‌باشد تا مانع لیز خوردن شود. به همین دلیل، پای شما روی تراورتن های کف استخر، کمی احساس زبری می‌کند؛ زیرا سنباده کشیده نشده‌اند.

وقتی که روی این سنگ لعاب می‌کشند؛ تمیز کردن آن خیلی راحت شده و با یک پارچه نمدار هم پاک می‌شود. تنها موردی که باید درباره این نوع کاشی ها رعایت شود، درزگیری سالانه آنها می باشد. این به مقاوت کاشی های شما در برابر ساییدگی و خراش کمک می کند.

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

قیمت کدام یک بیشتر است؛ سنگ مرمر یا تراورتن؟

آخرین فاکتور که باید در نظر گرفته شود؛ قیمت است. تراورتن طبیعی نسبت به مرمر مصنوعی گران‌تر است اما مرمر طبیعی، قیمت بالاتری دارد. می‌توان گفت؛ قیمت سنگ با توجه به کیفیت آن، خیلی فرق می‌کند. قیمت هر دو نوع سنگ به ازای هر فوت مربع، بین ۲ تا ۵ دلار و یا بیشتر، تغییر می‌کند.

هر دو نوع این کف‌پوش‌های سنگی زیبا و سنگین هستند؛ بنابراین حمل آن‌ها سخت است. همچنین آن‌ها به یک آستر اولیه نیاز دارند تا در برابر لک و خراش مقاوم شوند. اگر امکانش هست؛ برای نصب این سنگ‌ها از یک شخص حرفه‌ای کمک بگیرید.

مجله سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments