پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای نصب علم دوش یونیورست (علم دوش دوکاره)

اموزش نصب علم دوش دوکاره

راهنمای نصب علم دوش یونیورست (علم دوش دوکاره)

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین اجزای یک حمام، علم دوش است. علت این اهمیت در این است که در زندگی‌های امروزی صرفه‌جویی در زمان و سرعت در هر کاری حرف اول را می‌زند. فردی که در یک شهر بزرگ از صبح خیلی زود از خواب بیدار شده و بعد از یک شیفت طولانی از محل کار باز می‌گردد؛ هیچ چیز مثل یک دوش آب گرم برای تجدید قوا و استراحت دادن به عضلات را مناسب نمی‌بیند.
از طرفی دیگر با توجه به بحران کمبود آب و خشکسالی در کشور ما یکی از راه‌های صرفه‌جویی در کاهش مصرف آب، زمان استحمام است. به همین دلیل علم دوش‌ها کاربرد فراوانی دارند. از این جهت که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، کارایی بالایی در استحمام دارند.
یک استحمام خوب نیاز به شیرآلات حمام خوش ساخت و با کیفیت دارد. نصب این شیرآلات علاوه بر این که مقدار مناسبی از آب را بدون هدر رفت و با پاشش مناسب برای استحمام مهیا می‌کنند؛ از جهت دیگر سبب صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شوند که یکی دیگر از دغدغه‌های دنیای مدرن و سبک زندگی کنونی است.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات حمام از بازار آنلاین سرام پخش

نحوه نصب علم دوش دوکاره یونیورست

هر کدام از شیرآلات خانگی اعم از شیرآلات توالت، ست سرویس بهداشتی و غیره نیاز به دانش و مهارت برای نصب دارند. اما این مهارت آنقدر سخت و دست نیافتنی نیست که هر کسی نتواند از پس آن بر بیاید. در ادامه به شما خواهیم گفت که حتی می‌توانید شیر ظرفشویی و شیر رو گازی منزل‌تان را هم به شخصه و بدون نیاز به نصاب و متخصص فنی نصب کنید.
قبل از نصب باید به این توجه کنید که در بازار مدل ها‌ی مختلف با کیفیت‌های مختلفی از علم دوش‌ها وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. علم دوش‌های دو کاره همان طور که از اسم‌شان پیداست دارای کارایی دو منظوره هستند؛ به همین علت کاربرد بهتری دارند. اما باید در نصبشان دقت کافی را داشته باشید.

بهتر است قبل از نصب به این نکته توجه داشته باشید که بستن شیر فلکه آب حمام، یکی از ضروریات است. اگر جریان آب را قطع نکنید در صورت خرابی‌های احتمالی با مشکلات بیش‌تری مواجه خواهید شد. بنابراین حتما از بسته بودن جریان آب اطمینان حاصل کنید.

نحوه نصب علم دوش یونیورست

مراحل نصب علم دوش دوکاره 

۱) ابتدا طبق کاتالوگ راهنمای محصول، اجزای مختلف آن را طبق راهنما به یکدیگر متصل کنید.
۲) مهره‌ی سردوش بزرگ را به وسیله واشر به اتصال سردوش وصل کنید.
۳) در مرحله بعد به وسیله پیچ‌های مخصوص که به آن آلن می‌گویند؛ روی علم قرار داده و به وسیله آچار، آن را فیکس کنید.
۴) بعد از آن می‌توانید موارد آپشنال و قسمت‌های فرعی مثل جا صابونی و پایه گوشی کوچک را به علم متصل کرده تا در جای مناسب قرار گیرند.
۵) شما می‌توانید شیر را به صورت جدا در قسمت انتهایی علم وصل کرده و آن را به سمت رو به رو جهت دهید.
۶) حالا می‌توانید این پازل تکمیل شده را با توجه به فاصله شیر آب و اندازه‌های شیرآلات حمام خود تنظیم کرده و جای قرار‌گیری دقیق آن را روی محل نصب مشخص کنید.
۷) در انتها قسمت‌های مشخص شده را با دریل سوراخ کرده و علم را به همراه سردوش و شیر آب روی دیوار پیچ کنید تا محکم شود.
۸) شلنگ کوچک را در قسمت سوپاپ متصل کنید و واشر‌ها فراموش‌تان نشود. شلنگ بلند را هم باید به همراه واشر ها به گوشی کوچک و قسمت ورودی پشت شیر اتصال دهید.
۹) در مرحله آخر جریان آب را باز کنید تا در صورت نشتی، محل‌های خروج آب را پیدا کرده و به کمک آچار و سفت کردن پیچ‌ها مشکل را برطرف نمایید.
۱۰) حالا می‌توانید به سادگی به استحمام بپردازید و از کیفیت دوش نصب شده نهایت استفاده را ببرید.

خرید آسان و اقساطی انواع علم دوش دوکاره از بازار آنلاین سرام پخش

علم دوش یونیورست چیست

ابزار مورد نیاز برای نصب علم دوش دوکاره

نصب شیر آلات حمام یا هر کار فنی دیگری مانند نصب شیر روگازی نیاز به ابزار آلات و امکانات مخصوص به خود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود.
برای محکم کردن مهره‌ها نیاز به آچار دارید که بسته به نوع پیچ یا مهره آچار فرانسه یا آچار آلن می‌تواند به کارتان بیاید.
پیچ گوشتی‌های دوسو یا چهارسو را برای بستن پیچ‌های کوچک نیاز دارید. از آن جایی که برای نصب علم دوش دوکاره با آب سر و کار دارید؛ به همراه داشتن یک پارچه یا حوله برای پاک کردن رطوبت ناشی از ریختن قطرات احتمالی آب و سهولت در نصب، به شما کمک می‌کند.
قبل از شروع به نصب شیرآلات، از کامل بودن تمامی قطعات آن اطمینان حاصل کنید و نحوه اتصالات را با توجه به کاتالوگ راهنمای همراه محصول چک کنید.

سوالات متداول…

معمولا قطعات پلاستیکی سر دوش به سختی پیدا می‌شوند. در مرحله اول بهتر است از فروشگاهی که سر دوش را خریداری کردید پرس و جو کنید. در صورت پیدا نکردن قطعات، بهترین راه تعویض کل سر دوش می‌باشد.

اگر زاویه خمیدگی کم باشد؛ با استفاده از لنگی‌ها یا واشر‌های سیلیکونی نرم، امکان نصب وجود دارد.

بهترین راه این است که یکی از پایه‌های نگه دارنده علم دوش را که روی دیوار فیکس شده باز کنید و طبق جهت اتصال سردوش شیر جهت دنده را باز کرده و از همان قسمت خارج کنید. به همین ترتیب اول گوشی نگهدارنده نو را در جای خود قرار داده و در نهایت بقیه قطعات را به شکل قبل متصل کنید.

استفاده از واشر و اطمینان از فیکس بودن مهره‌ها تا حد زیادی از نشتی جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از نوار تفلون برای فیکس کردن سایز مهره‌ها استفاده کنید.

هر شیرآلاتی در طولانی مدت در مواجهه با رطوبت باشند؛ دچار واکنش شیمیایی و زنگ زدگی می‌شوند. اگر کیفیت شیر آلات در حد مطلوب باشد؛ این اتفاق دیرتر رخ می‌دهد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments