پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش قدم به قدم نصب شیرظرفشویی شاوری (شلنگ دار)

نحوه نصب شیرآلات شاوری

آموزش قدم به قدم نصب شیرظرفشویی شاوری (شلنگ دار)

فهرست مطالب

شیر شاوری یا شیر شیلنگ دار نسل جدیدی از شیرآلات است که با توجه به طراحی بدنه و مکانیزم ساخت آن به راحتی در زاویه‌های مختلف قابلیت حرکت و جابجایی دارد، قسمت خروجی آب در این نوع شیر ظرفشویی متحرک است و به‌وسیله شیلنگ بلندی از جای اصلی خود خارج می‌شود و پس از پایان استفاده از آن به‌سادگی توسط کشش وزنه شاوری به‌جای اصلی خود برمی‌گردد، این وزنه شاوری اغلب در انتهای دیگر شیلنگ و در زیر سینک نصب می‌شود بنابراین از قسمت زیرین سینک قابل‌مشاهده است.
امروزه تجهیزات و شیرآلات ظرفشویی مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هریک به‌گونه‌ای امکانات مختلفی را برای ما فراهم می‌کند به‌عنوان مثال استفاده از شیر ظرفشویی شاوری به ما کمک می‌کند تا تمام سینک ظرفشویی را به راحتی تمیز کنیم و در انواع سینک‌های بزرگ یا کوچک نیز قابل‌استفاده می‌باشد؛ در مقاله شیر ظرفشویی شاوری چیست در مجله سرام پخش به‌صورت کامل تمام مزایا و کاربردهای این نوع شیرآلات توضیح داده شده است.

خرید اقساطی شیرظرفشویی شاوری از بازار آنلاین سرام پخش

شیر ظرفشویی چه مارکی خوبه

نحوه نصب شیر ظرفشویی شاوری

برای نصب تمامی شیرآلات سرویس بهداشتی یا ظرفشویی، به مهارت کافی در این زمینه نیاز است اما درصورتی‌که ابزار لازم برای نصب آن‌ها در منزل شما موجود باشد و تا حدی با مراحل نصب آن آشنا باشید و یا به عبارتی دست به آچار باشید درنتیجه می‌توانید بدون نیاز به نصاب با استفاده از آموزش نصب شیر ظرفشویی شاوری به راحتی شیرآلات خود را بدون هیچ هزینه و دستمزدی نصب کنید.
لازم به ذکر است شیرآلات ظرفشویی شاوری اغلب برای استفاده در آشپزخانه تولید می‌شود اما در برخی موارد ممکن است در آرایشگاه‌ها نیز نصب شود که برای شستشوی سر کاربردی است.
برای نصب شیر ظرفشویی ابتدا لازم است تمام لوازم موجود در کابینت زیر سینک ظرفشویی تخلیه شود و سپس شیر آب سرد و گرم از منبع اصلی بسته شود و از بسته شدن آن‌ها نیز مطمئن شوید، همچنین لازم است شیر خروجی آب را باز کنید تا مقدار آبی که در لوله‌ها باقی مانده است نیز خارج شود و با دستمال تمیزی آن را خشک کنید.

نصب شیرآلات شاوری

مراحل نصب شیر ظرفشویی شیلنگ دار

۱- ابتدا شیر آب گرم و سرد را مشخص می‌کنیم.

۲- سپس شیلنگ‌های پیسوار را در قسمت زیر شیر به سمت چپ و راست نصب می‌کنیم، توجه کنید این شیرها در قسمت زیرین خود دارای اتصالاتی می‌باشند که برای نصب شیلنگ‌ها کاربرد دارد اما در این مرحله از نصب با آن کاری نداریم.

۳- این مرحله نوبت بستن پیچ تمام رزوه از سمت صاف آن در زیر شیر است.

۴- شیلنگ‌ها را بر روی خود سینک یا بر روی قالب مستطیلی یکی‌یکی از سوراخ‌ها عبور می‌دهیم و پس از عبور دادن تمامی شیلنگ‌ها با دست مخالف آن‌ها را ثابت نگه می‌داریم(با توجه به نوع شیر ظرفشویی یک قطعه مستطیل شکل همراه با شیرآلات وجود دارد که در اغلب مدل‌ها دارای سه سوراخ می‌باشد که شیلنگ‌ها را از داخل آن‌ها عبور می‌دهیم)

۵- سپس بست مخصوصی را در قسمت زیرین شیلنگ‌ها و در قسمت پیچ تمام رزوه نصب می‌کنیم و قبل از هر اقدامی ابتدا با مهره مخصوص بست را کاملاً سفت می‌کنیم تا شیر کاملاً ثابت شود.

روش نصب شیرآلات شاوری

۶- در مرحله بعدی شیلنگ سمت چپی را به آب گرم و همچنین شیلنگ سمت راستی را به آب سرد متصل می‌کنیم، در این مرحله دقت کنید مهره‌ها را سفت نبندید.

۷- حالا شیلنگ سوم را از دهانه شیر به سمت داخل کابینت و زیر شیر عبور می‌دهیم، این شیلنگ‌ها دارای دو سری مختلف هستند و نحوه قرارگیری آن‌ها به این صورت است که سری رزوه دار در بالا و سری دیگر آن در پایین قرار می‌گیرد.

۸- این مرحله وزنه مخصوص را درون شیلنگ قرار می‌دهیم و پیچ‌های آن را نیز محکم می‌کنیم تا ثابت بماند.

روش نصب شیر آلات شلنگدار

۹- سپس سری پایینی با کمی فشار به‌آرامی در زیر اتصال مخصوص شیر قرار می‌دهیم و حتماً از اتصال و جاگذاری آن مطمئن شوید.

۱۰- سری شیر ظرفشویی را نیز به سری شیر بالا وصل می‌کنیم، در این قسمت نیز دقت کنید مهره‌ها خیلی سفت بسته نشود.

۱۱- در پایان شیرهای پیسوار را باز می‌کنیم تا از عدم وجود نشتی مطمئن شویم و به همین سادگی نصب شیر ظرفشویی شاوری به پایان می‌رسد.

خرید آسان و اقساطی شیر قابلمه پرکن از بازار آنلاین سرام پخش

شیرروگازی چیست؟

ابزار موردنیاز برای نصب شیر ظرفشویی شیلنگ دار

پیش از این طریقه نصب شیر ظرفشویی شاوری را مرحله به مرحله به‌صورت کامل آموختیم اما حتماً می‌دانید که برای نصب شیرظرفشویی، شیرآلات حمام و… به ابزار خاصی احتیاج داریم تا بتوانیم بدون نیاز به نصاب شیرآلات منزل خود را نصب کنیم؛ که بدون این ابزار عملاً هیچ کاری امکان‌پذیر نیست.
۱. انبردست
۲. آچارفرانسه
۳. پیچ‌گوشتی‌های دو سو یا چهارسو برای محکم کردن برخی از پیچ‌های ریز هنگام اتصال قطعات مختلف
۴. حوله یا دستمال تمیز که رطوبت را جذب کند
نکته مهمی که لازم است حتماً به آن توجه کنید: استفاده از نوار تفلون برای نصب شیرآلات کاملاً غیراصولی و غیراستاندارد است، بنابراین تمامی قطعات شیرآلات به‌وسیله واشر و اورینگ آب‌بندی می‌شود و نوار تفلون نیز در لوله‌کشی ساختمان‌ها کاربرد دارد.

کلام آخر
شیر ظرفشویی یکی از تجهیزات آشپزخانه با بیشترین استفاده و کارایی به شمار می‌آید، از این‌رو تاکنون مدل‌های مختلفی از شیرآلات طراحی و تولید شده است، شیر ظرفشویی شاوری یکی از نمونه‌های جدید و کاربردی است که مراحل نصب آن نیز تا حدودی با شیرآلات معمولی تفاوت دارد، در این مقاله سعی کردیم تا مراحل نصب شیرظرفشویی شیلنگ دار به‌صورت کامل توضیح داده شود اما در صورت وجود هرگونه سؤال و یا ابهاماتی در این خصوص می‌توانید سؤالات خود را از بخش نظرت این مقاله با ما در میان بگذارید و همچنین جهت خرید انواع شیرآلات به بازار آنلاین سرام پخش مراجعه نمایید.

سوالات متداول…

بله اغلب افراد می‌توانند با استفاده از آموزش نصب شیر ظرفشویی،  شیر مناسب آشپزخانه و سینک خود را با دنبال کردن تمام مراحل به ترتیب نصب کنند.

فشارشکن یک قطعه جانبی است که با استفاده از آن بر روی شیرآلات آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی می‌توان تا حد زیادی از شدت پاشش آب بر روی سینک جلوگیری کرد.

با استفاده از واشر و اورینگ تمام قطعات شیرآلات آب‌بندی می‌شود و لازم است از محکم بودن مهره‌ها مطمئن شویم.

درصورتی‌که شیرآلات از مواد اولیه مرغوبی ساخته‌شده باشد و از برند معتبری خریداری شود این احتمال نزدیک به صفر است.

با توجه به اینکه بیشتر بخش‌های شیرآلات از فلز تشکیل‌شده است احتمال بسیار قوی می‌توانید قطعات آن را از فروشگاه‌های مربوطه تهیه کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments