پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت

  راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت | کفپوش لمینت یکی از زیباترین کفپوش‌ها است که نصب آن نیز با قیمت اقتصادی امکان پذیر است. این نوع کفپوش که شامل لایه‌هایی از تخته‌های فیبری می‌شود که سطح آن‌ها تصویری از چوب، کاشی یا سنگ چاپ شده‌ است اخیرا به دلیل ارزان بودن به کفپوش محبوبی بین بسیاری از افراد تبدیل شده است. علاوه بر این‌ها، نصب کفپوش لمینت نیز نیاز به ابزار و کارهای پردردسر ندارد و با چسب به راحتی انجام می‌شود. بنابراین با کمترین دردسر می‌توانید کفپوشی ارزان با ظاهر گرانترین کفپوش‌های موجود در بازار داشته باشید. در ادامه شما را با انواع کفپوش لمینت آشنا خواهیم کرد.

احتمالا سورپرایز خواهید شد وقتی بدانید چند نوع کفپوش لمینت در بازار وجود خواهد داشت و این انواع مختلف چه شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. در هر حال اگر بخواهید کفپوش لمینت را برای خانه خود انتخاب کنید باید با انواع کفپوش لمینت آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بنابراین به فاکتورهایی که این کفپوش‌ها را از هم متمایز می‌کند اشاره می‌کنیم.

چه فاکتورهایی در انواع کفپوش لمینت وجود دارد؟

فرآیند ساخت و ساز کفپوش لمینت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کفپوش لمینت در نظر بگیرید این است که می‌خواهید این کفپوش را کجا نصب کنید؟ کفپوش لمینت شامل سه لایه می‌شود: لایه دکوراتیو (که سطح رویی آن است و ظاهر کفپوش را تشکیل می‌دهد)، هسته، لایه پشتی (که به کف می‌چسبد). لایه هسته‌ای کفپوش لمینت از الیاف یا خمیر چوب که فشرده شده است تشکیل می‌شود. فشرده سازی مرحله‌ای است که کفپوش لمینت را در برابر فشارهای محیط همانند خراش افتادن توسط کفش پاشنه بلند یا افتادن اشیاء مختلف به روی آن، محفوظ می‌دارد. هرچه فشار بالاتری برای ساخت هسته کفپوش لمینت به کار گرفته شود، لمینت مقاوم‌تر و بادوام‌تر خواهد بود.

کفپوش لمینت به دو روش مختلف ساخته می‌شود:

لمینت ساخته شده با فشار بالا (HPL): این نوع لمینت با فشاری بیش از ۱۰۰۰ پوند ( ۵۰۰ کیلوگرم) ساخته می‌شود و مناسب نقاطی است که تردد بیشتری به طور مستقیم روی کفپوش لمینت وجود دارد.

لمینت ساخته شده با فشار مستقیم (DPL): برای ساخت لمینت با فشار مستقیم از فشاری بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ پوند (تقریبا ۲۰۰ کیلوگرم) استفاده می‌شود. این نوع لمینت نیز بسیار مقاوم است اما بهتر است برای نقاطی به کار برود که خیلی تردد با کفش به روی آن صورت نمی‌گیرد. بعنوان مثال می‌توان کفپوش DPL را برای خانه مناسب‌تر دانست و کفپوش HPL را برای یک دفتر کار کوچک.

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت
لمینت‌های HPL در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند بنابراین نگرانی بابت شکستن چیزی روی این نوع کفپوش وجود ندارد.

صخامت کفپوش لمینت

صخامت انواع کفپوش یکی از مشخصه‌های اصلی است که انواع کفپوش لمینت را از هم متفاوت می‌سازد. این ضخامت با میلیمتر (mm) مشخص می‌شود. معمول‌ترین و پر استفاده‌ترین ضخامت‌ها ، ۷، ۸، ۱۰، و ۱۲ میلیمتری هستند.

ضخامت کفپوش لمینت نیز به جایی که این کفپوش نصب می‌شود بستگی داد. هرچه سطحی که می‌خواهید کفپوش کنید پایدارتر و استوارتر باشد، کفپوش نازک‌تری احتیاج خواهید داشت. بعنوان مثال اگر سطحی که کفپوش می‌کنید چوبی باشد بهتر است از کفپوش با ضخامت بالاتری استفاده کنید. همچنین باید سطحی که لمینت ممکن است بالاتر قرار بگیرد نیز در نظر بگیرید که بتوانید درب اتاق را نیز به راحتی باز و بسته کنید.

بافت کفپوش لمینت

یکی از مشخصه‌های اصلی که موجب می‌شود اغلب مواقع انواع کفپوش لمینت محبوبیت پیدا کنند، زیبایی آن‌هاست. بسیار مواقع کفپوش لمینت همانند یک کفپوش چوبی طبیعی به خانه روح می‌بخشد، بدون اینکه کسی متوجه طبیعی نبودن آن شود. با این حال، انواع کفپوش لمینت از نظر بافت نیز با هم متفاوت هستند. این طرح‌ها شامل طرح‌های صیقلی و صاف، مات، طرح سنگی، طرح چوبی و طرح‌های طبیعی دیگر می‌شود.

عرض کفپوش لمینت

عرض انواع کفپوش لمینت نیز با هم متفاوت است. این عرض نقش مهمی در ظاهر کلی فضای اتاق ایفا می‌کند. شاید در ابتدا به نظر نرسد عرض لمینت چه تاثیری می‌تواند داشته باشد اما وقتی آن‌ها را با هم قیاس کنید و در کنار م بچینید متوجه تفاوتی که در ظاهر اتاق ایجاد می‌کند خواهید شد. کفپوش‌های چوبی اغلب باریک‌تر هستند و کفپوش‌هایی که به ظاهر اتاق سبکی مدرن‌تر می‌بخشند معمولا عرض بیشتری دارند. بنابراین باید ببینید می‌خواهید ظاهر اتاق شما چگونه باشد که با توجه به آن عرض‌ مناسب لمینت را انتخاب کنید. معمولا عرض لمینت‌ها به شرح زیر است:

۷ و ۱۰ سانتی‌متر: باریک‌ترین عرض لمینت است که برای بزرگتر نشان دادن اتاق‌های کوچک مناسب است.

۱۲ و ۱۵ سانتی‌متر: کمی نسبت به سایز قبلی عریض‌تر است و معمول‌ترین عرض موجود در بازار است که تقریبا با همه نوع دکوری در خانه سازگار است.

بزرگتر از ۱۵ سانتی‌متر: لمینت‌ها با عرض بیشتر از ۱۵ سانتی‌متر معمولا برای اتاق‌های بزرگ مناسب است و موجب می‌شود فضا بازتر دیده شود.

چند عرض مختلف: لمینت‌هایی با عرض‌های مختلف شبیه به چوب‌های طبیعی ناهمسانی هستند که در انباری‌های روستاها استفاده می‌شود. این نوع لمینت‌ها بخاطر بُعد منحصر به فرد و یکتایی که به اتاق می‌بخشند، اخیرا محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند.

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت

کفپوش لمینت با عرض کم و باریک برای بزرگ نشان دادن اتاق‌های کوچک مناسب است.
نصب کفپوش لمینت
نصب کفپوش لمینت بسیار ساده است و نیاز به هیچ چکش، میخ یا ملاتی برای نصب ندارد. دو روش برای نصب کفپوش لمینت وجود دارد که هر دو ساده است. معمول‌ترین روش نصب لمینت که به راحتی توسط افراد خانه انجام شدنی است، قفل کردن تخته‌های لمینت در یکدیگر است. سادگی این کار به قدری است که می‌تواند در کمترین زمان یک اتاق را با لمینت کفپوش کرد.

ویژگی‌های انواع کفپوش لمینت

علاوه بر طرح‌های متنوعی که انواع کفپوش لمینت را تشکیل می‌دهد، چند ویژگی دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند این کفپوش‌ها را از یکدیگر متمایز کرده یا حتی موجب گرانتر شدن یا ارزانتر شدن قیمت کفپوش لمینت شود. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل ضد آب بودن و ضد خش بودن انواع کفپوش لمینت شود. بعنوان مثال، کفپوش ضد آب می‌تواند برای فضاهایی که ممکن است رطوبت بالاتری داشته باشند، نظیر آشپزخانه و حمام مناسب باشند. یا کفپوش ضد خش با لایه مقاومی که دارد می‌تواند در برابر خراش‌هایی که حیوان خانگی شما ممکن است روی سطح ایجاد کند مقاوم باشد. همچنین به طور کلی یک ویژگی مهم که همه انواع کفپوش لمینت دارند، تمیزکردن آن است. تمیزکردن کفپوش لمینت نیاز به مواد و وسیله خاصی ندارد و به سادگی انجام می‌شود.

راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت
کفپوش لمینت ضد آب این قابلیت را دارد که در فضاهایی نظیر حمام که مرطوب است نیز استفاده شود.

سخن پایانی

کفپوش لمینت یک کفپوش اقتصادی و در عین حال زیبا است که بسیاری از افراد به خاطر ظاهر و قیمتی که دارد هنگام بازسازی خانه از این نوع کفپوش استفاده می‌کنند. شناخت انواع کفپوش لمینت و ویژگی‌هایی که دارند می‌تواند به شما کمک کند بهترین کفپوش لمینت را برای خانه خود انتخاب کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] راهنمای کامل معرفی انواع کفپوش لمینت


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments