پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سرامیک طرح چوب برای چه مکان ‌هایی مناسب است؟

سرامیک طرح چوب برای چه مکان هایی مناسب است؟

کاشی سرامیک طرح چوب برای چه مکان ‌هایی مناسب است؟

فهرست مطالب

کاشی سرامیک طرح چوب  و پارکت برای چه مکان ‌هایی مناسب است؟ این سؤال اکثر افرادی است که قصد دارند به تازگی یک مکان را سرامیک کرده یا طرح آن را عوض کنند و با توجه به زیبایی طرح چوب موجود بر روی کفپوش‌هایی مانند پارکت اما قیمت مناسب و مقاومت بالای انواع کاشی و سرامیک، صلاح را در این دیده‌اند که از سرامیک‌هایی با طرح پارکت استفاده کنند اما دقیقاً مطمئن نیستند انتخابشان درست است یا نه.
همانطور که می‌دانید موضوع کاشی و سرامیک برای خانه و هر مکان دیگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده باید در انتخاب آن دقت کرد؛ چرا که علاوه بر هزینه‌هایی که در صورت انتخاب غلط به ضررتان تمام خواهد شد، وقت و انرژی زیادی برای تعویض سرامیک‌ها لازم می‌باشد.
به همین جهت در این نوشته از وبسایت سرام پخش قصد داریم تا به صورت کامل در رابطه با کاشی و سرامیک طرح چوب و اینکه چه مکان‌هایی برای این نوع از کاشی و سرامیک مناسب هستند با شما عزیزان صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سرامیک طرح چوب مناسب چه مکان هایی است؟

کاشی سرامیک طرح پارکت چیست؟

اگر قصد دارید بدانید که کاشی سرامیک طرح چوب برای چه مکان‌هایی مناسب است، در ابتدا باید خود این محصول را بشناسید. همانطور که از نام این محصول پیدا است، کاشی سرامیک طرح پارکت از جنس کاشی سرامیک‌های دیگر بوده و تنها با طرح چوب یا پارکت ساخته می‌شود و در ساخت این نوع از کاشی سرامیک به هیچ عنوان از چوب استفاده نمی‌شود. دلیل ساخت کاشی و سرامیک با طرح چوب در واقع محبوبیت و زیبایی طرح چوب است که با کیفیت و مقاومت کاشی و سرامیک بتواند بهترین پاسخ‌دهی را داشته باشد.

جالب است بدانید که امروزه کاشی سرامیک طرح پارکت جزو محبوب‌ترین انواع کاشی و سرامیک است که هم به عنوان کفپوش و هم به عنوان دیوار پوش در هر مکانی، از تجاری گرفته تا مسکونی قابل پیاده‌سازی بوده و می‌تواند یک گزینه عالی برای شما ‌باشد که علاقه‌مند به جلوه خاص و زیبا هست.

 

 خرید سرامیک طرح پارکت از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

مزایای سرامیک طرح پارکت

بدون شک محصولی که با الهام‌گیری از محصول دیگری ساخته شود باید مزایای بیشتری نیز نسبت به آن داشته باشد. به صورت کلی مزایای کاشی سرامیک طرح پارکت نسبت به خود پارکت به شرح زیر است:
• نیاز کمتر به تعمیر
• مقاومت فیزیکی بالا
• قیمت پایین‌تری دارند
• طول عمر بیشتری دارند
• رنگ‌بندی گسترده‌تری دارند
• مقاومت بالا در برابر عوامل مخرب
• واکنش بهتری به شستشو نشان می‌دهند
• طرح‌های بسیار متنوع‌تری برای سرامیک طرح چوب وجود دارد
با توجه به مزایای این محصول اگر قصد استفاده از آن را دارید، در ادامه تشریح کرده‌ایم که کاشی سرامیک طرح پارکت برای چه مکان‌هایی مناسب است.

کاشی و سرامیک طرح چوب برای کف

کف خانه یا هر محل دیگری بدون شک یکی از مهمترین قسمت‌ها می‌باشد که جلوه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد کاشی و سرامیک طرح چوب امروزه بسیار محبوب شده و بدون هیچ محدودیتی در هر مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای کف منزل یا مکان‌های دیگر باشد.
شاید در ابتدا سرامیک کف طرح چوب و پارکت را با تنوع کمی ببینید و با توجه به این حجم کم از خود بپرسید که کاشی سرامیک طرح پارکت برای چه مکان ‌هایی مناسب است؟ اما لازم به ذکر است که جزئیات انواع طرح‌های این نوع سرامیک بسیار متنوع بوده و همچنین رنگ‌بندی‌های مختلفی دارد و شما عزیزان باید بسته به سلایق و شرایط محیط مد نظر خود اقدام به خرید سرامیک طرح چوب کنید.
به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید از سرامیک طرح چوب به عنوان سرامیک اتاق و پذیرایی استفاده کنید، باید نورگیر بودن یا نبودن خانه خود را در نظر بگیرید. در صورتی که خانه از نورگیری مناسبی برخوردار است می‌توانید از طرح‌های تیره‌تر استفاده کنید اما در غیر این صورت استفاده از طرح‌های تیره در طول روز می‌تواند باعث تاریکی خانه شما شود و گزینه بهتر استفاده از سرامیک طرح چوب با رنگ روشن‌تر می‌باشد.

سرامیک طرح پارکت مناسب کف ساختمان

کاشی و سرامیک طرح پارکت برای دیوار 

دقیقاً همانند کف خانه، موضوع کاشی دیوار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب آن دقت شود. به عنوان پاسخی دیگر به این سؤال که کاشی سرامیک طرح چوب برای چه مکان ‌هایی مناسب است، باید بگوییم استفاده از کاشی طرح چوب برای دیوار در صورتی که با طرح و نقش درست و متناسبی انتخاب شده باشد می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را به خانه یا سایر اماکن ببخشد.
نکته‌ای که در این رابطه لازم به ذکر است این است که کاشی طرح چوب در هر قسمتی از خانه می‌تواند با نوع متفاوت خود در سایر قسمت‌ها ارتباط خوبی برقرار کند اما در صورتی که قصد دارید کاشی کف با کاشی دیوار را ست کنید و دقیقاً از طرح‌های مشابه استفاده کنید، توصیه می‌شود که برای جلوگیری از شلوغ شدن بیش از حد فضا، از طرح‌های خلوت‌تر و ترجیحاً مات استفاده کنید.

کاشی طرح چوب مناسب دیوار

کاشی و سرامیک طرح چوب برای سرویس بهداشتی 

سرویس بهداشتی فضایی نیست که خیلی توی چشم باشد اما به هیچ عنوان نباید از اهمیت جلوه و زیبایی آن و تاثیرش در زیبایی کلی خانه چشم پوشی کرد. در صورتی که از شما بپرسند که کاشی سرامیک طرح چوب و پارکت برای چه مکان ‌هایی مناسب است، به احتمال زیاد آخرین گزینه‌ای که به آن اشاره خواهید کرد، سرویس بهداشتی خواهد بود اما بر اساس تجربیات مختلف استفاده از طرح چوب برای کاشی حمام و دستشویی جلوه زیبایی را به ارمغان آورده و به جرات می‌توان گفت که طرح چوب می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای کف و دیوارپوش سرویس بهداشتی باشد.
البته توصیه می‌شود که در این فضا از انواع کاشی و سرامیک طرح چوب با رنگ روشن و براق استفاده کنید. این موضوع بستگی به فضای کلی سرویس و خانه دارد اما رنگ‌های به شدت تیره در صورتی که در فضای کوچک سرویس‌های بهداشتی با نورپردازی ضعیف مورد استفاده قرار بگیرند، جلوه خوبی نخواهند داشت.

سرامیک طرح پارکت برای سرویس بهداشتی مناسب است؟

کاشی و سرامیک طرح چوب و پارکت برای نما

آخرین پاسخ ما به سؤال کاشی سرامیک طرح چوب برای چه مکان ‌هایی مناسب است، نمای ساختمان می‌باشد. نمای ساختمان در معرض آسیب‌های مختلفی قرار دارد و شرایط این قسمت با فضا‌های داخلی ساختمان قدری متفاوت است؛ البته که طرح چوب می‌تواند گزینه بسیار عالی برای نمای ساختمان باشد اما در انتخاب آن باید فاکتور‌های مختلفی رعایت شود.
به عنوان مثال، رنگ کاشی‌ نما باید به صورتی انتخاب شود که در برابر اشعه‌های خورشید مقاوم باشد و دیرتر دچار رنگ رفتگی بشود. همچنین پاسخ بهتری در مقابل شستشو داشته و دارای نفوذ‌پذیری آب کمتری و… باشد.

سرامیک طرح چوب برای نما

راهنمای خرید سرامیک طرح پارکت

سرامیک به دلیل دوام بالا، طرح‌ها و سبک‌های مختلف، گزینه‌ای بسیار عالی برای پوشش کف است. پیدا کردن سرامیک طرح پارکت مناسب در ابتدا می‌تواند دشوار به نظر برسد. اما با کمی تحقیق می‌توانید گزینه ای را پیدا کنید که به بهترین وجه، متناسب با نیازهای شما باشد. شما می‌خواهید سرامیک مناسب برای فضای خانه خود را انتخاب کنید که این شامل انتخاب طرح مناسب، سختی صحیح، اندازه کامل و شکل مناسب است.

هنگام انتخاب سرامیک طرح پارکت برای یک اتاق، معمولا طراحان داخلی باید چندین فاکتور از جمله موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • انتخاب سرامیک بستگی به نوع مواد، سختی آن و مدت زمان ماندگاری آن دارد.
  • در مناطق کم تردد منزل، اغلب کفپوش‌های تزئینی نصب می‌شود که مقاومت کششی کمتری نسبت به انواع دیگر کفپوش‌ها دارد.
  • مبلغ هزینه شده برای پروژه تاثیر بسزایی در انتخابی که انجام داده اید؛ دارد. قبل از انتخاب نهایی، مهم است که قیمت تمام شده کفپوش را در نظر بگیرید.
  • ظرفیت مقاومت در برابر حرارت ناشی از سوختن
  • سازگار با سایر مصالح ساختمانی

راهنمای خرید سرامیک طرح پارکت

نکات مهم هنگام خرید سرامیک طرح پارکت

خرید کاشی و سرامیک شامل مراحل مختلفی مانند انتخاب سایز مناسب با توجه به نیاز شما، یافتن تامین کننده مناسب، بررسی کمیت و کیفیت، بررسی صورتحساب‌ها و .. می‌باشد که در ادامه بیش‌تر به آن می‌پردازیم.

۱) کیفیت و مشخصات کاشی و سرامیک

بر اساس نیاز خود باید مشخصات و کیفیت کاشی و سرامیک را مشخص کنید. برای آن، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع کاشی و سرامیک را می‌خواهید. شما باید از بین انواع مختلف طرح‌ها، رنگ‌ها و نقش‌ها و ترکیب‌ها، سرامیک هماهنگ با طرح رنگ اتاق یا خانه خود را انتخاب کنید.

۲) دارای ویژگی‌های مورد نیاز شما

سرامیکی که انتخاب می‌کنید؛ باید مقاوم در برابر آب، خراش، لغزش و .. باشد. همچنین باید ویژگی‌های مختلفی مانند سبک، رنگ و اندازه آن را در نظر بگیرید.

۳) مطالعه مشخصات فنی محصول

هنگام خرید کاشی و سرامیک، باید تمام مشخصاتی که روی جعبه محصول و سایت سازنده نوشته شده است را مطالعه کنید. هنگام خواندن بسیاری از محصولات کاشی و سرامیک متوجه قسمتی خواهید شد که معمولا در پشت بسته قرار می‌گیرد. اغلب به عنوان “مشخصات فنی” از آن یاد می‌شود. آن‌ها اطلاعات مهمی هستند که هنگام خرید کاشی و سرامیک باید مشاهده کنید. جعبه کاشی و سرامیک شامل جزئیات زیر است:

  • نام کاشی
  • شماره محصول
  • نوع کاشی (مناسب برای فضاهای مختلف)
  • شماره رنگ
  • ویژگی‌های آن
  • کیفیت
  • اندازه کاشی‌ها
  • ضخامت کاشی
  • نام تجاری
  • تعداد قطعات در هر جعبه
  • گواهی کاشی

۴) بودجه

خرید کاشی و سرامیک ممکن است فقط خواسته فردی باشد. ابتدا باید بودجه کلی خانه را تعیین کنید. اگر بودجه محدودی دارید؛ می‌توانید در کاشی و سرامیک صرفه جویی کنید. کاشی‌های مختلف موجود و قیمت آن‌ها را بررسی کنید و تخمین بزنید و ایده ای در مورد اینکه چه نوع سرامیکی با بودجه شما کار می‌کند را دریافت کنید.

۵) آزمایش

پس از تحویل کاشی و سرامیک در محل، باید کیفیت آن را بررسی کنید. برای ارزیابی کیفیت و یکنواختی کاشی و سرامیک، آزمایش‌های مختلف فیزیکی، شیمیایی، محیطی و ابعادی انجام می‌شود.

۶) عمر سرامیک

وقتی سرامیک با کیفیت‌های مختلف خریداری می‌کنید؛ عمر و ماندگاری آن را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از آن‌ها ممکن است مدت زیادی دوام نیاورند. به همین ترتیب ممکن است رنگ، طرح‌ و نقش‌ آن در طی یک دوره زمانی کم رنگ شود.

نکات مهم هنگام خرید سرامیک طرح پارکت

کلام آخر
همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، طرح چوب امروزه یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای انواع کاشی و سرامیک می‌باشد اما با توجه به خاص بودن این طرح اغلب افراد در این‌اندیشه هستند که کاشی سرامیک طرح چوب و پارکت برای چه مکان ‌هایی مناسب است؟ ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا جزئیات و جوانب این موضوع را به خدمتتان عرض کنیم و نکات مهم را آشکار سازیم.
لازم به ذکر است که تمام موارد گفته شده همگی در زمینه ظاهر‌شناسی می‌باشند و شما عزیزان در صورتی که قصد خرید کاشی سرامیک طرح چوب را دارید باید نکات بیشتری را در نظر گرفته و تحقیقات گسترده‌تری انجام دهید.
به خاطر داشته باشید که همانقدر که انتخاب صحیح کاشی و سرامیک می‌تواند یک جلوی زیبا را به ارمغان بیاورد، انتخاب نادرست این محصول می‌تواند نتیجه‌ای برعکس داشته باشد بنابراین حتماً در انتخاب کاشی و سرامیک چه با طرح چوب و چه با طرح‌های دیگر، دقت لازم را داشته باشید.

سوالات متداول…

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی در سایت سرام پخش،با جزئیات و شرایط آن بیشتر آشنا شوید.

چون علاوه بر هزینه‌هایی که در صورت انتخاب غلط به ضررتان تمام خواهد شد، وقت و انرژی زیادی برای تعویض سرامیک‌ها لازم است.

رنگ کاشی‌های نما باید به صورتی انتخاب شود که در برابر اشعه‌های خورشید مقاوم باشد و دیرتر دچار رنگ رفتگی بشود. همچنین سرامیک طرح چوب نما باید پاسخ مناسبی در مقابل شستشو داشته و دارای نفوذ‌پذیری آب کمتری و… باشد.

توصیه می‌شود که در این فضا از انواع کاشی و سرامیک طرح چوب با رنگ روشن و براق استفاده کنید. این موضوع بستگی به فضای کلی سرویس و خانه دارد اما رنگ‌های به شدت تیره در صورتی که در فضای کوچک سرویس‌های بهداشتی با نورپردازی ضعیف مورد استفاده قرار بگیرند، جلوه خوبی نخواهند داشت.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments