پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهایی برای داشتن سرویس بهداشتی لوکس!

کاشی-مرمر-مناسب-سرویس-بهداشتی

راهکارهایی برای داشتن سرویس بهداشتی لوکس!

معمولا به طراحی سرویس بهداشتی ساختمان کمتر اهمیت داده می‌شود؛ چرا که فضای کمتری برای آن وجود دارد. درحالی که سرویس بهداشتی یکی از پر تردد‌ترین مکان‌های ساختمان‌ها است.

 اما سوالی که پیش می‌آید این است که در محیطی به این کوچکی چگونه می‌توان محیطی لوکس و امروزی به وجود آورد؟ تا انتهای این مقاله با سرام پخش همراه باشید تا شما را با راهکارهای داشتن سرویس بهداشتی لوکس آشنا کنیم.

تجهیزات ضروری برای سرویس بهداشتی

یک سرویس بهداشتی لوکس چارچوب زیبایی دارد

فرض بگیرید که یک سرویس بهداشتی خام در اختیار شما قرار گرفته و قرار است که طراحی دکوراسیون داخلی آن را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب پوشش مناسب برای دیوار است.

 شما می‌توانید از بتن معمولی، از کاغذ دیواری ، کاشی و یا از سرامیک سایز بزرگ استفاده کنید. انتخاب هر کدام از این‌ها به سلیقه شما بستگی دارد، اما لوکس‌ترین گزینه ممکن است در بین آن ها، سرامیک سایز بزرگ است.

سرامیک‌های سایز بزرگ در سرویس بهداشتی لوکس این شانس را به شما می‌دهد که به راحتی فضای سرویس بهداشتی را نظافت کنید و تنوع بهتری به فضای خود ببخشید.

سرویس بهداشتی

انتخاب آینه درست

یکی از اصلی‌ترین لوازم سرویس بهداشتی آینه آن است. انتخاب آینه مناسب برای سرویس بهداشتی می‌تواند تا حد چشم گیری به زیبایی و بزرگ جلوه دادن دستشویی کمک کند. چنانچه سرویس بهداشتی شما فضایی کافی دارید، از آینه‌های دو قلو استفاده کنید یا دیوارها را به‌طور کامل آینه‌کاری کنید.

اگر فضای در اختیارتان کم است، حتما آینه‌ای متناسب با سبک سرویس بهداشتی خودتان انتخاب کنید. برای مثال استفاده از گلدان‌های سفالی کنار آینه‌های دارای قاب چوبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی باشد.

آینه لمسی دلفین مدل Touch-NQ-70
آینه لمسی دلفین مدل Touch-NQ-70
آینه نوری دلفین مدل n-1059
آینه نوری دلفین مدل n-1059

نورپردازی اصولی

وجود آینه مناسب در سرویس بهداشتی بدون داشتن نور کافی، نمی‌تواند جذابیت چندانی به آن اضافه کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که در محیط سرویس بهداشتی از ترکیب نورهای زرد و سفید استفاده کنند. چرا که این دو رنگ علاوه‌بر جلوه زیبا، فضا را پر نورتر و آرامش بخش‌تر نشان می‌دهند.

دیوار متناسب با فضا

دیوارها در سرویس‌های بهداشتی خیلی جلب توجه می‌کنند.. برای محیط‌ هایی مثل سرویس بهداشتی استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌هایی خلوت گزینه‌ای مناسب است و این رنگ‌ها حس پاکی و پاکیزگی و شادابی را به افراد تزریق می‌کنند. درمقابل تا جای ممکن از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.

با این حال بهتر است رنگ‌های موجود در دیوارتان را هرگز یکدست نکنید و از رنگ‌های مختلف برای تزئین آن استفاده کنید. استفاده از تابلو در سرویس بهداشتی نیز از جمله کارهایی است که می‌توانید برای تنوع دادن به این محیط استفاده کنید.

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک

توجه ویژه به کف

وجود کاشی‌های رنگارنگ و پر از طرح و نقش در کنار دیوارهایی یکدست روشن می‌تواند جلوه سرویس بهداشتی شما را دو چندان کند. همچنین سعی کن انواع سرامیک کف که تهیه می‌کنید، از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

کاشی کف طرح زیگزاگ

انتخاب قفسه‌های متناسب با محیط

اگر در این قسمت دقت کافی را به خرج دهید، نه تنها زیبایی محیط شما را افزایش می‌دهند، بلکه موجب سازماندهی وسایل موجود در سرویس بهداشتی نیز می‌شوند. به کاربردن کمد در زیر سینک سرویس بهداشتی نیز می‌تواند به این موضوع دو چندان کمک کند.

اگر قصد پرداخت هزینه هم ندارید، استفاده از پرده‌ای هم می‌تواند جایگزین کمد شود و مواد شوینده را به‌کمک آن پنهان کرد. قفسه‌های دیواری نیز یکی دیگر از مواردی هستند که می‌توانید در طراحی این قست به کار ببرید.

استفاده از حوله و جا حوله‌ای

حوله‌ها با رنگ و طرح‌های متفاوتی که دارند جلوه ویژه‌ای به محیط می‌بخشند و بافت متمایز آن‌ها بسیار به چشم خواهد آمد.انواع جا حوله‌ای نیز می‌تواند در بیشتر جلوه کردن فضا تاثیر خودش را بگذارد و در دسترسی آسان به حوله‌ها کاربرد داشته باشد.

مشاهده و خرید آنلاین انواع جا حوله ای

به کار بردن شمع در محیط

استفاده از شمع در محیط سرویس بهداشتی نه تنها به دلپذیری فضا کمک می‌کند، بلکه انواع معطر آن‌توانایی این را دارد که بوی نامطبوع و رطوبت موجود در محیط را از بین ببرد.

استفاده از عناصر طبیعی در محیط

طبیعت همیشه موجب آرامش آدمی بوده است. استفاده از عناصر طبیعی مثل گلدان گل، چند شاخه گل کنار ظرف آب، پادری با الیاف طبیعی می‌تواند در روح بخشیدن به محیط سرویس بهداشتی موثر باشند.

سرویس بهداشتی

پادری

اگر پادری شما کثیف یا کهنه باشد، به‌سرعت جلوه خواهد کرد و زیبایی محیط سرویس بهداشتی شما را زیر سوال می‌برد. بهترین جایگزین پادری‌های قدیمی، استفاده از کفپوش حوله‌ای یا قالی کوچک برای ورودی محیط است.

تعویض کاغذ دیواری در دکوراسیون

شاید در نگاه اول به کار بردن کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی هزینه‌بر به نظر برسد اما این کار ارزشش را دارد و زیبایی این محیط را دو چندان می‌کند.

انتخاب توالت فرنگی لوکس

انتخاب توالت و کاسه توالت برای سرویس بهداشتی است. شما هم می‌توانید توالت ایرانی را انتخاب کنید و هم امکان انتخاب و خرید توالت فرنگی را دارید.

 اما اگر به فکر پیاده سازی یک طرح لوکس برای سرویس بهداشتی خود هستید، بهترین پیشنهاد استفاده از توالت فرنگی لوکس است. ایده آل ترین گزینه ممکن، خرید توالت فرنگی وال هنگ است که بر روی دیوار نصب می‌شود و به راحتی امکان نظافت زیر آن وجود دارد.

توالت فرنگی وال هنگ تمام اتوماتیک گبریت مدل mera
توالت فرنگی وال هنگ تمام اتوماتیک گبریت مدل mera
توالت فرنگی شهرآذین گلچین مدل استیل طلایی
توالت فرنگی شهرآذین گلچین مدل استیل طلایی

استفاده از لوکس ترین آینه و کابینت روشویی

آینه و کابینت روشویی انواع مختلفی دارد و شما می توانید متناسب با سلیقه خود از هر نوع آن لوکس ترین آن را انتخاب کنید.

استفاده از سنگ های روشویی تاثیر زیادی بر روی لوکس بودن سرویس بهداشتی دارند.سنگ های روشویی بسیار متنوع هستند و از لحاظ جنس، طراحی، شکل کاسه روشویی و نحوه نصب آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

این به شما کمک می‌کند که سبک‌های متفاوتی را امتحان کنید تا بهترین گزینه ممکن را داشته باشید. اگر دکوراسیون مدرن را ترجیح می‌دهید، سنگ روشویی با رنگ سفید و براق بهتر است. اگر دکوراسیون کلاسیک را ترجیح می‌دهید، سنگ‌های روشویی رنگی در نوار طلایی در حاشیه بهتر هستند.

به طور کلی اگر به فکر پیاده سازی طراحی لوکس برای سرویس بهداشتی خود هستید، بهتر است از کاسه روشویی سنگی، به صورت نصب بر روی کابینت روشویی و با جلوه براق استفاده کنید. موارد دیگر مانند رنگ سنگ روشویی و شکل آن به سلیقه فردی شما بستگی دارد.

مشاهده و خرید آنلاین آینه و کابینت روشویی

شیرآلات بهداشتی لوکس

برای انتخاب شیرآلات بهداشتی سرویس بهداشتی مسیرهای متفاوتی دارید که هم به بودجه شما و هم به طرح کلی انتخاب شده برای سرویس بهداشتی بستگی دارد. برخی از شیرآلات بهداشتی از جنس برنج هستند و طول عمر بالایی دارند.

برخی دیگر از آن ها از جنس فولاد ضد زنگ بوده و استحکام مکانیکی فوق‌العاده‌ای دارند. شیرهای برنجی نمای کلاسیک و زیبایی دارند، اما شیرهای استنلس استیل برای دکوراسیون مدرن انتخاب و فوق العاده ای هستند.

به همین دلیل در انتخاب شیرآلات بهداشتی در وهله اول به سبک دکوراسیون کلاسیک یا مدرن توجه کنید و سپس به طراحی کاسه روشویی و کابینت روشویی توجه کنید.

ست شیرآلات نوبل مدل کاوالی
ست شیرآلات نوبل مدل کاوالی
ست شیرآلات نوبل مدل بون
ست شیرآلات نوبل مدل بون

سخن آخر

در این مقاله مهم‌ترین راهکارهای داشتن سرویس بهاشتی لوکس را به شما ارائه کردیم و امیدواریم با به کار بستن آن‌ها، زیبایی محیط سرویس بهداشتی خودتان را دو چندان کنید. 

همچنین برای دیدن انواع اکسسوری‌های سرویس بهداشتی می‌توانید به سایت سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. همچنین درصورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی سرام پخش ارتباط بگیرید.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments