پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی | روش های نوین دکوراسیون روی کاشی | در گذشته تنها راه برای دکوراسیون کاشی های سرامیکی، استفاده از روش های چاپ سنتی بود. این روش های سنتی عمدتاً شامل روش های چاپ سیلک اسکرین (screen printing) بوده است.

محدودیت های مربوط به فرایند سنتی

فرایند تولید سنتی دارای برخی محدودیت ها، می باشد. تنها در یک حالت، کوره پخت کاشی دارای بازده بالاست. این زمان، وقتی است که مقادیر زیادی از کاشی به داخل کوره وارد شود. در زمان هایی که مقادیر اندکی کاشی نیاز باشد، این مورد مسئله ساز می باشد. از جمله محدودیت های روش های سنتی می توان به زمان اجرای طولانی، سخت بودن مدیریت رنگ، برنامه ریزی تولید بدون انعطاف، وجود الگوهای تکرار شونده، احتمال بیشتر شکست کاشی و قابلیت دکوراسیون تنها کاشی های مسطح، اشاره کرد.

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

روش چاپ دیجیتال

واضح است که صنعت کاشی های سرامیکی، نیازمند یک روش دکوراسیون است که بر این مشکلات و چالش ها، فایق آید. یکی از این روش ها، تکنولوژی چاپ دیجیتال می باشد. برخی از مزیت های این روش، عبارتند از: شکسته نشدن کاشی ها، زمان تولید و نیروی کار حداقل، مدیریت مؤثر رنگ و تولید در مقیاس اندک. از این روش می توان در تولید الگوهای شبه طبیعی مانند ساختارهای بافت دار استفاده کرد. با این کار، می توان خلاقیت در طراحی را افزایش داد.
سیستم های چاپ دیجیتال روی کاشی، سرامیک و پرسلان همانند چاپگرهای خانگی رنگ را بر اساس پاشش به وسیله ی هدهای پیزوالکتریک روی کاشی منتقل می کنند.در حال حاضر بیشتر کارخانجات کاشی، سرامیک و پرسلان ایران شروع به استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال کرده اند. در گذشته بیشتر از روش روتور (با استفاده از سیلندرهای استوانه ای) و روش تخت (مثل چاپ سیلک با استفاده از شابلون و توری های ابریشمی) استفاده می شد که برای هر رنگ باید یک چاپ انجام می گرفت و با تلفیق و روی هم افتادن هر رنگ چاپ، تصویر خروجی را چند چاپ ( مانند تک چاپ، دو چاپ، سه چاپ ) میگفتند.

روش دکور لیزری کاشی توسط CO2

استفاده از لیزر برای دکوراسیون، هیجانی در صنایع کاشی و سرامیک ایجاد کرده است. لیزر انعطاف پذیری بالایی دارد و امکان غلبه بر محدودیت های فرآیندهای دکوراسیون به روش سنتی را فراهم می کند. فرآیندهای دکوراسیون توسط لیزر می توانند در صنایع کاشی بسیار تاثیرگذار باشند.
استفاده از لیزر امکان خلق آثاری با طرح های خلاقانه و نو را به تولیدکنندگان و طراحان می دهد. همچنین این تکنولوژی امکان دستیابی به استانداردهای کیفیتی، که قبلا امکان رسیدن به آنها نبود، را میسر می سازد و باعث صرفه حویی در منابع می شود.
فرآیند دکوراسیون لیزری توسط CO2 بر اساس زدودن یک لایه ی سطحی از ماده، بنا شده است و شامل سه مولفه ی اساسی است:

۱.چشمه لیزری CO2
۲. هد اسکن کننده
۳. نرم افزار کنترل

نرم افزار کنترل لیزر، دستیابی به درجه ای از کنترل و جزئیات سطح سرامیک را فراهم می کند که توسط روش های دیگر دکوراسیون امکان پذیر نبوده است.

روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

مزایای استفاده از لیزر برای دکوراسیون کاشی

خطوط کاملا واضح و مشخص
از آنجایی که تلورانس ابعادی این فرآیند بسیار کم است، طرح های بسیار پیچیده و زوایای بسیار کوچک به خوبی قابل اجرا هستند.
با تنظیم پارامترهای لیزر مانند قدرت و سرعت، امکان ایجاد سایه های بسیار دقیق وجود دارد که باعث می شود طرح ایجاد شده کیفیتی تقریبا برابر با عکاسی پیدا کند.
امکان تولید نمونه ی سریع برای بررسی طرح های دکوری

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] روش های نوین دکوراسیون روی کاشی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments