پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان | نمای ساختمان سیمانی بسیار جذاب است و می تواند بسیار شیک ساخته شود. سیمان رنگی پدیده ای جدید در صنعت ساختمان ایران است. سیمان رنگی جایگزینی زیبا ، بادوام و ارزان برای کفپوش داخلی ، خارجی و نمای ساختمان است. بخصوص در نمای ساختمان به صورت ویژه می توان از این سیمان استفاده کرد.

یکی از نیازهای بازار امروز سیمان های زینتی است و به همین علت است که سیمان رنگی به تولید رسید. این محصول می بایست علاوه بر داشتن مقاومت و پایداری لازم ( حدود تعریف شدهء استاندارد سیمان سفید ) دارای تنوع قابل قبولی در رنگ باشد . علاوه بر آن ، رنگ این محصول باید دارای میزان منطقی ثبات در برابر اشعه UV و سایش آب باشد. این محصول از لحاظ خواص مکانیکی مشابه سایر سیمان های ‌سفید و خاکستری می باشد. با این تفاوت که دارای ۶ رنگ (زرد، قرمز، نارنجی، قهوه ای، آبی، سبز) متنوع بوده و در مقابل نور خورشید و شرایط جوی با دوام می باشد.

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان

سیمان رنگی ‌ نوعی سیمان سفید است که با استفاده از رنگدانه‌ها به رنگ‌های مختلف در می‌آید. این نوع سیمان بیشتر در طرح‌های تزئینی و نمای ساختمان‌ها کاربرد دارد. یکی دیگر از کاربردهای این نوع سیمان برای ایجاد سطوح رنگی در خیابان‌ها است. این نوع سطوح با توجه به رنگی که دارند، جذب نور خورشید را تشدید یا تضعیف می‌کنند.

رنگ‌دانه‌های استفاده شده در سیمان رنگی، فلزات رنگی هستند که باید از استاندارد ASTM C 979 پیروی کنند. این استاندارد خصوصیت‌های سیمان‌های رنگی را مشخص می‌کند. در بیشتر مواقع برای ایجاد رنگ دلخواه چندین رنگدانه را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. میزان رنگدانه‌های اضافه شده به سیمان سفید میزانی بین ۰/۵ تا ۲۲ درصد وزنی سیمان است. برای رنگ‌های قرمز‌، زرد‌، قهوه‌ای‌، سیاه از اکسید آهن، برای رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای ازاکسید منگنز‌، برای رنگ سبز از اکسید کروم، برای رنگ آبی از اکسید کبالت، برای رنگ زرد از گل اخرا استفاده می‌‌شود.

استفاده از سیمان رنگی در ساختمان

مزیت‌ها:

– یکپارچه و بدون درز بودن
– چسبندگی مناسب به سطوح زیرین
– مقاومتهای مکانیکی بالا با توجه به ضخامت پایین
– قابلیت اجرا از ضخامت ۱ تا ۴ میلیمتر در یک مرحله
– قابلیت بهره‌برداری سبک پس از ۲ ساعت
– بدون افت حجم و ترک خوردگی
– تراز کردن سطوح با تلورانس ۱ میلیمتر
– سازگار با محیط زیست

موارد کاربرد سیمان رنگی :

– نمای ساختمانها
– محوطه سازی و زیباسازی فضاهای اطراف ابنیه
– کف سازی داخل ساختمانها
– کف پوش پیاده روها و پارکها
– کف پوش داخلی ساختمانها
– نقاشی ها و علائم ماندگار در کف خیابانها
– سکوها و سرویسهای بهداشتی
– انسداد یا کاهش منافذ در محیط بتن برای جلوگیری از خوردگی آرماتور
– جهت افزایش عمر بتن هایی که در معرض هوازدگی شدید و فرسودگی قرار دارند.

سیمان رنگی بصورت بتن ریزی در جا، قالب بندی و با قطعات پیش ساخته در کفپوش پیاده روها، پارک ها، منازل، ویلاها، پارکینگ‌، استخرها و به طور کلی برای محوطه سازی یا به عنوان کفپوش داخلی و خارجی ساختمان ها بکار می رود.

استفاده از این پوشش سیمانی پلیمری برای ایجاد پوششی مناسب و آب گریز در نماهای داخلی و خارجی ساختمان که پیوستگی و چسبندگی مناسبی نیز به سطح ساختمان داشته باشد و همواره از مواد آلاینده در امان بوده و سطحی تمیز را نشان دهد، توصیه می‌شود.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments