پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روند صادرات کاشی نگران کننده است

روند صادرات کاشی نگران کننده است

روند صادرات کاشی نگران کننده است

اکونیوز:

روند صادرات کاشی نگران کننده است  | رییس انجمن تولید کنندگان کاشی گفت: در شرایطی که کشورمان با تولید سالیانه ۳۸۰میلیون متر مربع کاشی سرامیک(سه درصد کاشی جهان) از نظر کمی در رده چهارم جهان قرار دارد، متاسفانه نتوانسته ایم به جایگاه واقعی خود در بخش صادرات این محصول دست یابیم.
محمد روشن فکر فلاح روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، تصریح کرد: ۸۵ کارخانه عضو انجمن تولید کنندگان کاشی سرامیک در کشور فعال می باشد وبه طور مستقیم نزدیک به ۴۰هزار نفر در این صنعت مشغول به کارهستند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در سال ۳۸۰میلیون متر مربع استعداد تولید داریم که از این مقدار نزدیک به ۳۰۰میلیون متر مربع به مصارف داخلی و خارجی می رسد، اما زمینه صادرات ما در این بخش فقط ۲صدم درصد می باشد.
وی تصریح کرد :یکی از مشکلاتی که در این صنعت مشهود است، افزایش میزان تولید در مقایسه با مصرف است واگر هر چه سریعتر برای این رسوب تولید فکر عاجلی نشود این صنعت با بحرانی غیرقابل پیش بینی مواجه خواهد شد که مطمئنا مهار این بحران برای کشور مشکلاتی را در بر خواهد داشت.
روشن فکر فلاح ادامه داد:این مهم به راحتی تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با ایجاد بسترسازی مناسب صادرات که متاسفانه در این مورد هیچ زیر ساختی در این زمینه وجود نداشته و ندارد .
مدیر عامل کاشی کسری گفت:برغم این مشکلات پیش بینی کرده ایم که در سال جاری بتوانیم ۳۵ الی ۴۰میلیون مترمربع صادرات برای بازارهای هدف داشته باشیم .در عین حال معتقدیم که بازارهای محدود هدف(مانند عراق،ارمنستان ،گرجستان،آسیای میانه و…) شایسته کشور بزرگی مانند ایران که ید طولایی در این صنعت، دارد نیست وما باید با کارهای کارشناسی بیشتر بازارهای هدف خود را روز به روز گسترده تر کنیم .
رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان کاشی سرامیک با اشاره به مشکلاتی که بر سر صادرات این محصول وجود دارد به خبرنگار ما گقت:از آنجایی که کشور ما عضوwto نیست، ورود با آن به بازارهای هدف برای ما تعرفه های مضاعف (۳۵تا۴۰درصد)را ایجاد می کند ولذا امکان رقابتی بودن ما را با سایر کشورهای رقیب را از بین می برد.
روشن فکر ادامه داد:یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه صادرات وجود دارد نرخ تسهیلات بسیار بالایی است که بانکها به تولید کنندگان تحمیل می کنند .شما نمی توانید از تولید کننده ایرانی بخواهید که در یک وضع غیر رقابتی وارد بازارهای هدف بشود حال با توجه به تورم موجود در کشور ما و اقزایش سرانه دستمزدها و هزینه های جاری و مواردی که عنوان شد عملا امکان حضور در بازارهای خارجی از تولید کنندگان سلب می شود.ولذا انتظار ما از مسئولین این است که با تدوین و عملیاتی کردن یک نقشه اجرایی، راه را برای حضور تولید کنندگان در بازارهای هدف جدید مهیا کنند.
وی افزود: عدم اطلاع رسانی و فعال نبودن وابسته های بازرگانی کشور ما در سایر کشورها مشکل دیگر در این مسیر محسوب می شود، به عبارتی در بسیاری از کشورهای هدف که سفارتخانه های ما در آنجا فعالیت دارند دفاتر وابسته های بازرگانی ندارند و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در این راستا با فعال کردن این دفاتر در امر بازاریابی و دادن اطلاعات صحیح به بازرگانان ،از وضعیت بازارهای آن منطقه به کمک تولید کنندگان داخلی بیایند.
وی برای افزایش صادرات کاشی و سرامیک بر عزم و اراده ملی تاکید کرد و گفت: تنها با عزم و اراده ملی است که می توانیم با رفع موانع صادراتی بازارهای هدف را تسخیر کنیم.
رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان کاشی سرامیک در پایان از از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کاشی ، سرامیک و چینی بهداشتی در تهران خبرداد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۱۷۱ شرکت داخلی و ۵۴ شرکت خارجی از کشور های ایتالیا، چین، ترکیه، امارات و اسپانیا از ۱۹ آذر ماه به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments