پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ساخت یک میلیون مسکن در سال؛ از شایعه تا واقعیت!

ساخت-ساختمان

ساخت یک میلیون مسکن در سال؛ از شایعه تا واقعیت!

 علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره وعده ساخت یک میلیون مسکن رئیسی از سال ۱۴۰۰، «چندی پیش اظهار داشت: ساخت یک میلیون مسکن در کشور امکان پذیر است و اراده وهمتی جدی لازم دارد. تنها کاری که باید انجام داد، در نظر گرفتن مقدار زمین کافی برای احقاق این هدف است».

او همچنین به مشکل جدی امروز کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: «در برخی مناطق کشور، قیمت زمین تا ۵۰ درصد قیمت ساختمان هم رسیده و با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. 

یکی از پیش نیازهای این اتفاق بدون شک باید کاهش محسوس قیمت زمین در کشور باشد. مسئله بعدی نیز واگذاری زمین‌های در اختیار دولت به مردم است.

سلیمی با اشاره به این که باید برای واگذاری این زمین‌ها ساز و کار و برنامه‌ای مشخص تدوین و تنظیم شود ادامه داد: «ما در بحث زمین با چالش‌هایی مانند تحریم مواجه نیستیم و کشور ما یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از این‌رو کشوری بسیار بزرگ به شمار می‌رویم».

او همچنین افزود: «ما در بحث فولاد و سیمان نیز تولیدی بیش از حد نیاز داریم اما با مشکلاتی نظیر قیمت نامتعارف دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم. 

اگر در این زمینه نیز قیمت سیمان و فولاد کاهش پیدا کند و تسهیلات لازم در این باره در نظر گرفته شود، از سد بسیاری از مشکلات عبور خواهیم کرد».

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه اقدام اساسی را در راستای تحقق این اهداف عنوان کردند که این اقدامات شامل کاهش قیمت زمین، کاهش قیمت سیمان و فولاد و ارائه تسهیلات ساخت‌و‌ساز است. ایشان معتقدند که با حل این سه مشکل تا حد زیادی مشکلات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

مروری بر فرایند پخت در صنعت کاشی و سرامیک

او از توان وزارت راه و شهر سازی برای این طرح گفت و ادامه داد: «ما اعتبارات کافی برای قانون جهش مسکن در نظر گرفته‌ایم و رویکرد دولت برای این اتفاق کاملا جدی است».

آقای سلیمی در پایان صحبت‌هایشان از در رنج بودن ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم برای مسکن گفتند و امیدوارند این پروژه هر چه زودتر آغاز شود. سرام پخش نیز همپای دولت جدید قصد دارد تا برای ساخت و ساز هر چه بهتر و سریع‌تر این خانه‌ها خدمات خود را به تمام مردم ایران عرضه کند.

اگر محتوای این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.
همچنین شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران سرام‌ پخش در میان بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments