پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک پرسلان | یک انوع جدید از کاشی های سرامیکی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار و صاحب خانه ها با آن آشنا هستند. سرامیک پرسلان بدلیل دوام و زیبایی آن شناخته شده است و به عنوان یک محصول پیشرفته و بهبود یافته از کاشی و سرامیک استاندارد عرضه می شود.
پرسلان جایگزینی زیبا و ارزنده با برترین خصوصیات یک پوشش مورد استفاده در نما و کف ساختمان ها می باشد، که از مواد موجود در طبیعت که در شرایط خاص تحت فشار بالا شکل گرفته و در درجه حرارت بالا تولید می شود. همچنین این محصول جدیدترین تکنولوژِی صنعت سرامیک در حال حاضر است.

 

سرامیک سنتی چه تفاوتی با کاشی پرسلان دارد؟

کاشی پرسلان در چند سال اخیر به محبوبیت خاصب دست یافته زیرا نسبت به سرامیک‌های استاندارد، چگالتر و بادوام‌تر است. به علاوه ، جذب آب کاشی پرسلان در مقایسه با سرامیک کمتر می‌باشد.
این دو نوع محصول در کوره و تحت دماهای خیلی بالا پخته می‌شوند اما فرآیند تولید آن‌ها کمی متفاوت است. سرامیک، معمولاً با استفاده از خاک رس قرمز یا سفید تولید می‌شود و لعاب‌دار است؛ لعاب به حفظ رنگ و طرح سرامیک کمک می‌کند. سرامیک پرسلان، معمولاً با استفاده از خاک رس سفید و روش خاک تحت‌فشار ساخته می‌شود و به همین دلیل چگالتر است و بافت بهتری دارد. سرامیک پرسلان لعاب‌دار هم وجود دارد.

چون پرسلان سخت‌تر است و پوشش مقاوم‌ تری دارد؛ اغلب کمی گران‌تر است. پس پرسلان هزینه بیشتری دارد اما برای نواحی خلوت، سرامیک کفایت می‌کند.

ویژگی های سرامیک پرسلانی نما

۱.سرامیک پرسلان استحکام خمشی بالایی دارد.
۲.سرامیک پرسلانی ضد آب است.
۳. سرامیک پرسلان مقاومت شیمیایی بالا دارد و ضد لک است.
۴. سرامیک پرسلان همینطور مقاومت سایش بالایی دارد و به همین دلیل عمر بالا و درخشش زیادی دارد
۵. سرامیک پرسلان دارای سختی سطحی بالایی نیز هست که مانع از خش خوردگی آن شده و زیبای آن را حفظ می کند.
۶. سرامیک پرسلانی ثبات رنگ بالا در مقابل نور خورشید دارد.
۷. سرامیک پرسلانی در رنگ ها و طرح های محتلف تولید می شود.
۹. سرامیک پرسلان ضد حریق بوده و مقاوم در مقابل آتش سوزی است.

از معایب سرامیک پرسلان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب سخت :

کاشی سرامیک پرسلان بسیار متراکم بوده و نصب آن بسیار سخت است. در نصب آن توصیه می شود از افراد متخصص کمک بگیرید.

وزن سنگین :

سرامیک پرسلان از انواع کاشی و سرامیک های دیگر متراکم تر بوده و وزن آن زیاد است که این موضوع از معایت آن محسوب می شود و به همین خاطر نصب آن را دشوار می کند.

قیمت بالا :

سرامیک پرسلان نسبت به دیگر سرامیک ها کمی گران تر است و برای نصب آن باید هزینه بیشتری بپردازید. اما در کل قیمت چندان عجیب و غریبی ندارد.

موارد استفاده کاشی پرسلان
سنگ های پرسلانی بدون محدودیت در همه جا از جمله پله ها و پیشخوان ها نما های بیرونی و داخلی ادارات و شرکت ها و سازمان ها اماکن مسکونی ( مجتمع ها، ویلا ها، …) به کار می رود .علاوه بر زیبایی، از استحکام بالایی برخوردارند و در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها می باشند.

پرسلان چوبی
انواع سرامیک پرسلانی
سرامیک پرسلانی فول بادی Full Body

سرامیک پرسلانی فول بادی از خاک پرسلان تولید میشود و بافت و همینطور رنگ آن کاملا یکنواخت و یکدست می باشد. سرامیک پرسلان فول بادی بسیار مستحکم و بادوام و همین طور ضد خش است. قیمت سرامیک پرسلانی فول بادی گران است. این نوع سرامیک پرسلان بدون لعاب است . این نوع سرامیک پرسلان ظاهر بسیار زیبایی دارد.
کاربرد: در دیوار ، کف و پیشخوان
ویژگی کلیدی: قدرت جذب و نفوذ آب در این کاشی پرسلآنی بسیار کم و حدود۰,۵% است
قابل کاربرد در مناطق مرطوب مانند حمام و سرویس های بهداشتی

سرامیک پرسلانی دبل شارژ Double Loaded or Double Charged
برای تولید سرامیک پرسلانی دبل شارژ از یک لایه بیسکویت و ذرات پودر مانندی روی آن استفاده میشود،
در تولید سرامیک پرسلانی دبل شارژ ۷۰ الی ۸۰ درصد از پودر خاک رس در قسمت زیرین و ۲۰ الی ۳۰ درصد سطح روی آن را با خاک رنگی پر می کنند ، سپس دو لایه را تحت فشار قرار داده و پرس می کنند و سپس حرارت می دهند.
سرامیک پرسلانی دبل شارژ از فول بادی ارزان تر است.
کاربرد: معمولا در کف کاربرد بیشتری دارد.

سرامیک پرسلانی گلیزد Glaze
سرامیک پرسلانی گلیزد در حرارت بالا لعاب داده می شود. لعاب به کار رفته در تولید سرامیک پرسلان گلیزد طرح و رنگ های متنوعی را در روی سطح سرامیک ایجاد می کند و به همین علت این سرامیک پرسلان در برابر لکه و خش مقاوم است.
ویژگی کلیدی : لعاب دار بودن این نوع سرامیک ، براق تر و مستحکم تر بودن آن
کاربرد : معمولا از این سرامیک پرسلانی گلیزد در دیوارها و به عنوان سرامیک کف استفاده میشود.

سرامیک پرسلانی Soluble Salt مانند سنگ مرمر بسیار زیباست . تنوع رنگ و استحکام سرامیک پرسلانی Soluble Salt موجب آن شده که گاهی از آن به جای سنگ مرمر استفاده می شود.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]سرامیک پرسلان


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments