پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه

مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه

مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه

براق بودن کاشی و سرامیک چه مزایا و معایبی دارد؟

  مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه | یکی از فاکتور هایی که همیشه در زمان خرید سرامیک به یاد داریم و از طرفی بسیار هم به چشم می آید، براق بودن و بازتاب نور سرامیک یا کاشی مورد نظر است. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است، سرامیک ها براق جذابیت بیشتری از سرامیک های مات و سرامیک هایی با براقیت کمتر دارند. به همین دلیل در خانه هایی که کف آنها دارای فضای خالی زیادی است از این سرامیک ها استفاده می کنند، از طرفی استفاده از سرامیک های براق برای خانه های کوچک باعث پخش شدن بهتر نور می گردد و انعکاس بهتر نور می تواند خانه شما را بزرگتر جلوه دهد. همچنین سرامیک و کاشی براق و به طور کلی خانه های پر زرق و برق لوکس تر به نظر می آیند.
با مقایسه خانه هایی که در آنها از کاشی های براق استفاده شده با سایر خانه هایی که از کاشی یا سرامیک های مات تر یا با براقیت کمتری استفاده شده است به این نتیجه میرسیم که خانه هایی که در آن ها از سرامیک های براق و رنگ روشن استفاده شده است فضای دلنشین تری دارند که این موضوع روی روحیه فرد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

سرامیک ها براق

اما از طرفی کاشی ها و سرامیک های براق لکه ها را زود تر از نمونه های مات مشخص می کنند و برای همین شما باید زمان بیشتری را برای تمزکاری این کاشی ها بگذارید. همچنین شاید در مواردی شما قصد استفاده از کاشی های خیلی براق را نداشته باشید و سبک طراحی داخلی ساختمان مورد نظر شما به گونه ای باشد که استفاده از رنگ های ساده و مات مدنظرتان باشد (سبک طراحی مینیمال در طراحی داخلی ساختمان یکی از این سبک های طراحی می باشد.). یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص کاشی ها و سرامیک های براق به یاد داشته باشید این است که: “هر چه براق بودن کاشی یا سرامیک بیشتر باشد، میزان سختی آن نیز بیشتر خواهد بود و امکان سایش و خش افتادگی روی آنها کمتر می شود، اما همین موضوع باعث بالا رفتن میزان لغزندگی کاشی یا سرامیک مورد نظر شما خواهد شد”
در پایان این قسمت باید گفت که: “مهمترین عاملی که در انتخاب کاشی و سرامیک شما تاثیر گذار است نظر و سلیقه شماست و اولویت هایی که برای خرید در نظر دارید” اما برای داشتن انتخاب بهتر شما نیاز به آگاهی و اطلاعات دارید که تا الان بخشی از موارد مهم و تاثیر گذار برای شما گفته شده و در ادامه میز سایر موارد مهم را برای شما بازگو می کنیم.

مقایسه انواع سرامیک براق
قبل از همه چیز از شما می خواهم به عکس زیر با دقت نگاه کنید:

سرامیک های براق مخصوص کف
همانطور که می بینید در تصویر بالا سه نوع سرامیک تحت عنوان های: “براق، سرامیک پولیش و سرامیک سوپر پولیش” داریم که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می دهیم

سرامیک براق معمولی

این سرامیک که در سمت راست تصویر قرار دارد به آن سرامیک پرسلان نیز می گویند و بیشتر برای کف منازل مسکونی مورد استفاده است، همچنین دارای قیمت پایین تری نسبت به دو نمونه دیگر است و لغزندگی کمتری دارد.

مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه

سرامیک پولیش

این سرامیک ها همانطور که می بینید دارای براقیت بالاتری هستند. از آنجایی که پولیش کاری فقط روی سرامیک های پرسلانی و گرانیتی قابل اجراست، همه سرامیک های پولیش کاری شده پرسلانی یا گرانیتی هستند. سرامیک پولیش در تصویر بالا در وسط تصویر قرار دارد و با کمی دقت می توانید تفاوت بین این سرامیک و سرامیک براق معمولی را درک کنید.

سرامیک سوپر پولیش

سرامیک سوپر پولیش که در سمت چپ تصویر قرار دارد بیشتر برای محیط های بزرگ با فضای خالی بسیار زیاد استفاده می شود و به این صورت با استفاده از آن می توانید جلوه ای خاص به مکان مورد نظر خود بدهید. جنس این سرامیک ها از دو نمونه قبلی سخت تر است و مقاومت بیشتر در برابر سایش و خش افتادن دارد و شما می توانید تا حدودی از این سرامیک ها به جای آینه استفاده کنید، البته همیشه باید مراقب لغزندگی این سرامیک ها باشید.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments