پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سنگفرش یا پرسلان؟

سنگفرش یا پرسلان؟

سنگفرش یا پرسلان؟

سنگفرش سنگ آهک یا پرسلان با طرح سنگ آهک

سنگفرش یا پرسلان؟  | جذابیت های طبیعی و روستایی در سبک روستیک نمود پیدا می کند و بالطبع یکی از مهمترین عناصر آن استفاده از سنگ ها آهک در دکوراسیون می باشد. در صورت نصب صحیح و نگهداری به صورت مرتب، کفپوش های سنگ آهک خیره کننده به نظر می رسند. با نگاه به کفپوش های سنگ آهک خواهید فهمید که چرا این سنگ قرن هاست به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. دوام و رنگ ها و تناژ های طبیعی چشم نواز و از همه مهمتر بافت آن از جمله ویژگی هایی است که این سنگ را برای مشتریان و طراحان داخلی از جذاب می کند.
با این وجود، نصب و استفاده از این سنگ چالش های زیادی همراه خود دارد. این نوع سنگ متخلخل است و به همین دلیل، برای افزایش طول عمر محصول نیاز به مراقبت بسیار زیادی ست.

سنگفرش یا پرسلان؟

مراقبت از کفپوش های سنگ آهکی بسیار مهم است و از جمله این راهکار ها، سیلرزنی این سنگ به صورت دوره ای و به منظور جلوگیری از ایجاد لکه هاست. اگر به طور صحیح با استفاده از سیلری با کیفیت خوب، آن را نگهداری کنید می توانید مطمئن باشید که کفپوش طول عمر زیادی خواهد داشت. اما اگر این سنگ در معرض رطوبت زیاد و طولانی مدت قرار بگیرد، مانند نواحی شمالی و جنوبی کشورمان، باید از سنگ ساب استفاده کنید. به خاطر دلایل گفته شده سنگ آهک بهترین گزینه برای مناطق پر رفت و آمد و فضاهای تجاری نیست.

علاوه بر جذابیت فوق العاده ظاهر سنگ و سطح ایمن و بدون لغزش آن، نصب و راه اندازی سنگ آهک برای فضاهای بیرونی و باز به نسبت سایر محصولات سنگ طبیعی دارای دردسر کمتری است چراکه این سنگ نسبتاً نرم است و می توان آن را به راحتی به اندازه های آجر و کاشی برش داد. اما بسیار سنگین است و برای انجام کار با کیفیت و برش لازم به ابزارد تخصصی نیاز خواهید داشت، بنابراین هنگام نصب سنگ آهک بهتر است از یک متخصص استفاده کنید.

سنگفرش یا پرسلان؟

برعکس، پرسلان های طرح سنگ آهک از پس تمامی چالش های پیش روی سنگ آهک به خوبی بر آمده و در نتیجه نه تنها شما نگران جذب آب و سیلر زنی مداوم آن ها نخواهید شد بلکه می توانید نصب پرسلان ها را به صورت خانگی انجام دهید. از دیگر مزایای کاشی های پرسلانی با طرح سنگ آهک این است که به دلیل پیشرفت در تکنیک های تولید، رنگ های آن ها نیز قابل کنترل بوده و طرح هایی کاملا مطابق با سلیقه ی مشتریان تولید می کنند.

بازتولید طرح های سنگ آهک توسط پرسلان تنوع بیشتری را نسبت به خود سنگ آهک فراهم می کند. بافت های مات، نیمه مات و براق از پرسلان ها به راحتی در دسترس هستند. برای مثال شما می توانید برای کاشی های اطراف استخر بافت مات و ضد لغزش را انتخاب کنید.

تایل بتنی یا پرسلان های طرح بتن؟

سنگفرش یا پرسلان؟

به نظر می رسد استفاده از کفپوش های در طراحی های دکوراسیون داخلی یا خارجی دوباره رایج شده است. در گذشته ، ظاهر بتن ها ساده، خسته کننده و قدیمی گزینه ای مناسب برای پیاده روها، جاده های پیاده رو و سنگ فرش ها بودند.
اکنون کفپوش های بتنی ظاهر تازه و نوینی به خود گرفته اند و به یکی از اجزای جدایی ناپذیر بافت شهری تبدیل شده اند. بنابراین تعجبی ندارد که این تایل های بتنی در فضاهای مسکونی نیز نصب و استفاده می شوند. به ویژه در فضاهای باز که به یکپارچگی هرچه بیشتر محیط کمک می کند.

کفپوش بتونی در انواع مختلفی از جمله انواع صیقلی، برس زده ، مات ، نیمه مات و حتی رنگ آمیزی شده تولید می شود. همه ی انواع این کفپوش های بتونی برای نصب وقت گیر و پرهزینه هستند و نیاز به تخصص بالایی دارند، زیرا مراحل نصب شامل ریختن بتن، پخش کردن آن و سپس نصب تایل بتنی ست. به این ترتیب، این نوع پوشش کف بتونی معمولاً گزینه های مناسب تری برای فضاهای عمومی، ساختمانهای شهری و تأسیسات تجاری هستند.

تایل های بتونی یکی از انواع شناخته شده سنگفرش های بتونی است که اغلب ما با آن شناخت کافی داریم. این تایل هادر طول دهه های ۶۰،۷۰ و ۸۰ میلادی به صورت گسترده برای سنگفرش های خیابانی مورد استفاده قرار می گرفت.
این تایل ها معمولاً در اندازه های استاندارد و انواع مختلف تولید می شدند (این نوع بافت در زمان پخت بتن، ایجاد می شد). با این حال آنها ساده ترین ظاهر را دارند و تنها برای حمل و نقل های سنگین یا مناطق پر رفت و آمد کاربرد دارند.

سنگفرش یا پرسلان؟

همانطور که شما حدس زده اید، تایل های بتنی تا حد نسبتا زیادی مستعد جذب آب و لکه پذیری هستند. در چنین شرایطی کاشی های پرسلان با طرح بتن که نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارد، جایگزین بهتری نسبت تایل های بتنی هستند.
پرسلان ها کاملا ضد آب هستند و جلوه های بهتری نیز نسبت به تایل های بتنی دارد و به همین ترتیب نصب پرسلان ها ساده تر صورت می پذیرد.
اسلب های (کاشی های سایز بزرگ) با ظاهر بتنی می تواند در هر دو فضای باز یا داخلی مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به کاربردی بودن و میزان نگهداری لازم (از نظر لکه گیری آنها)، تمیز کردن آن ها آسانتر صورت می پذیرد و شما به راحتی می توانید آن را در فضاهای داخلی نصب کرده و تا فضای بیرونی ساختمان خود امتداد دهید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] سنگفرش یا پرسلان؟

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments