پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

فواره‌های سرامیکی لندن

فواره‌های سرامیکی لندن

فواره‌های سرامیکی لندن

معماران مشهور بریتانیایی

  فواره‌های سرامیکی لندن | با رونمایی از شش فواره متمایز در نمایشگاه کیوسک حضور یافتند؛ فواره‌هایی که قرار است در خیابان‌های لندن نصب شوند. ژورنال آرشیتکت و کمپانی سازنده سرامیک‌های ترکی، میزبانان نمایشگاه بودند. این فواره‌های سرامیکی به نقاطی شاد و به‌یادماندنی تبدیل خواهند شد. لیست کامل شرکت‌هایی که در این پروژه شرکت کردند؛ شامل شرکت معماری زاها حدید، معماران هاپکینز، گروه معماری اریک پری، معماری آدام، استودیو ویو و آلفرد هال موناگان موریس است.
در اواخر قرن هفدهم، کیوسک‌ها را به عنوان فواره‌هایی خیریه می‌شناختند که هزینه آن‌ها توسط پادشاه وقت پرداخت می‌شد تا آب به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع گردد. این ساختارهای خوداتکا، اغلب با استفاده از مرمر و سرامیک‌های دست‌ساز ظریف ساخته می‌شدند. مقیاس کوچک چنین ساختارهایی در اروپای غربی رواج یافت. اروپایی‌ها از کیوسک‌ها به عنوان مکانی برای خرید اقلام روزانه‌ای چون بلیط، روزنامه و سیگار یاد می‌کنند.

فواره‌های سرامیکی لندن

هدف از طراحی این شش فواره، احیای معنای اصلی کیوسک‌هاست. یعنی ساختارهایی سرامیکی که در کنار توزیع آب نوشیدنی، تداعی‌گر تاریخ معماری کیوسک هستند. از شرکت‌کننده‌ها تقاضا شده بود که سه سایت مختلف را در نظر بگیرند: جاده نمایشگاه، خیابان سوهو و بانک جنوبی. نمایشگاه کیوسک می‌خواهد به ما بیاموزد که چگونه در یک شهر، فضاهایی متعلق به مردم آن شهر بسازیم.

کین هوود از شرکت معماران هاپکینز معتقد است که نسخه طراحی شده توسط این تیم، آب را در بین مردم یک شهر بزرگ توزیع می‌کند؛ مردم را کنار هم جمع می کند و هیجانی خاص به فضای عمومی شهر می‌بخشد. هوود، کار کردن با سرامیک را تفریحی جذاب می‌نامد.

ماریا اسمیت از استودیو ویو، در مورد طرح پیشنهادی خود گفت: این آب‌خوری‌ها در کنار آب‌نماهای ویکتوریایی موجود در خیابان سوهو، سهولت دسترسی به آب نوشیدنی را ممکن می‌کنند. موقعیت فواره‌ها، مطابق با طرح شهر است. ارتفاع آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که از فاصله دور نیز دیده شوند. در طراحی این فواره‌ها به جای اینکه از سرامیک‌های سفارشی استفاده کنیم؛ سعی کردیم از سرامیک‌های استاندارد بهره ببریم.

فواره‌های سرامیکی لندن

طبق گفته‌های موریس، طرح این شرکت از تاریخ کیوسک در ترکیه الهام شده است. این فواره مشخص و همه‌جا حاضر، آب را از درون لوله‌هایی که زیر پای ماست به‌صورت رایگان توزیع می‌کند. در ساخت این آب‌نما از سرامیک‌های صنعتی استفاده شده است.

فواره‌های سرامیکی لندن

مدیر شرکت آدام در مورد این پروژه گفت: این مسابقه، چشمانم را به روی میراث و معماری خارق‌العاده دنیای سرامیک‌ها باز کرد. همچنین، مرا در مورد خرید بطری آب به فکر فرو برد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] فواره‌های سرامیکی لندن

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments