پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

فناوری‌های نوین در صنعت کاشی و سرامیک یزد به‌کار گرفته شود

استاندار یزد

فناوری‌های نوین در صنعت کاشی و سرامیک یزد به‌کار گرفته شود

استاندار یزد ‌: فناوری‌های نوین در صنعت کاشی و سرامیک یزد به‌کار گرفته شود

یزد- استاندار یزد ‌گفت: صنعت ‌کاشی و سرامیک بخش قابل توجهی از اشتغال و ارزآوری استان را به خود اختصاص داده است و باید از نوآوری و فناوری در این صنعت استفاده شود.

محمدعلی طالبی، در اولین رویداد ملی نوآوری های صنعت سرامیک، کاشی و لعاب که در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: هر فعالیتی که در حوزه نوآوری و فناوری و در بخش صنعت اتفاق می افتد، جزئی از اولویت های استان است.

استاندار یزد ادامه داد: صنعت کاشی و سرامیک استان امروز یکی از ‌بخش های عمده صنعت است و علاوه بر سهم مهمی که در تولید و ارزش افزوده استان دارد دارای یک جایگاه بسیار خوب در کشور است.

وی افزود: با وجود ۷۸ کارخانه فعال کاشی در حال حاضر سهم عمده ‌ای را در تولید کاشی و سرامیک داریم و بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور در این حوزه از استان یزد تامین می شود.

طالبی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر در حوزه نوآوری و فناوری در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، ایجاد کارخانه نوآوری در استان و فراهم شدن زمینه های ایجاد کارخانجات نوآوری تخصصی در حوزه نساجی و فولاد را ازجمله این اقدامات عنوان کرد.

 

استاندار یزد با بیان اینکه باید دغدغه‌مند سرمایه گذاری‌های عظیم در صنعت کاشی و سرامیک باشیم، ‌گفت: اگر در حوزه فناوری و نوآوری در این بخش با کمبودهایی مواجه شویم ‌و واحدهای تولیدی ما عملاً نتوانند محصولات خود را بفروشند و تولیداتشان مورد اقبال دنیا قرار نگیرد، آن وقت شاهد بحران هایی در سطح کشور و استان خواهیم بود.

طالبی ادامه داد: باید با تجهیز به علم روز، استفاده از فناوری های نو و دانش متخصصان ایرانی و نخبگان یزدی شرایطی را فراهم کنیم که رقابت پذیری ما برای آینده در حوزه کاشی و سرامیک تضمین شده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تحریم های جاری در کشور یکی از برکات هایش توجه به نقاط ضعف در بخش تولید بوده که در حال حاضر در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی در کشور و استان یزد در حال انجام است.

به گزارش خبر گزاری  مهر، در اولین رویداد ملی نوآوری های صنعت سرامیک، کاشی و لعاب بیش از ۵۰ طرح نوآوری به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شده و شش طرح برگزیده برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حوزه کاشی، سرامیک و لعاب ارائه شد.

در این زمان، این ایده و فعالیت در مکان جغرافیایی یزد و در بستر تجارت الکترونیک که تجارتی جهانی و بزرگتر را با خود به همراه دارد می‌تواند امکان فروش بیشتر و بهتر را برای تولیدات این مراکز صنعتی و تولیدی ایفا کند. لذا سرام پخش به عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذار در این پروژه استارت آپ که فعالیت اجرایی خود را با ایده ای متفاوت و در بهترین زمان به انجام می رساند.

بازار آنلاین کاشی و سرامیک، سرام پخش در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ در نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک و صنایع وابسته استان یزد که با مشارکت و حضور ارزشمند استاندار یزد  جناب آقای محمدعلی طالبی رونمایی شد.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments