پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

كاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه | شاید به محض اینکه نام صیقلی ساختن یک سطح یا لعاب کاری به گوشتان بخورد مستقیما به سراغ زیبایی و بهبود ظاهر کاشی و سرامیک بروید، ولی لعاب کاری که سابقه بالایی نیز دارد، فقط به منظور زیبایی انجام نمی شود، بلکه این کار به بالا بردن سطح بهداشت سطوح کمک می کند و باعث کاهش قدرت جذب آنها می شود.
از طرفی لعاب کاری هر روزه دارای پیشرفت بالایی است و همین موضوع کاربرد های جدیدی را برای کاشی و سرامیک بوجود می آورد، یکی از تکنولوژیهایی که دست به دست صنعت سرامیک داده و باعث پیشرفت های زیادی در این زمینه شده است، تکنولوژی استفاده از ذرات نانو بوده است.

کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

تکنولوژی نانو در صنایع کاشی و سرامیک چه کاربرد هایی دارد؟

چون اکثر واکنشهای فیزیکی و شیمیایی از طریق سطح فعل و انفعال خود را انجام میدهند لذا جلوگیری از آن واکنشهاباید از طریق تغییر در کاربرد انواع سطوح و روکشهای مربوطه انجام شود . استفاده از فناوری نانو انواع کاشی و سرامیک و شیشه برای کاربرد های مختلف به شما کمک می کند که سطوح مورد نظر خود را کاملا پاکیزه و بهداشتی نگه دارید و از نفوظ هر نوع باکتری، میکروب و کثیفی به آنها جلوگیری کنید. از طرفی چون پراکندگی ذرات با سایز ذرات رابطه مستقیم دارد لذا با بکارگیری کلویید آنتی میکروبیال به دلیل قابلیت امتزاج پذیری بسیار خوب ، بصورت ماده افزودنی ، دستیابی به سطوح یکنواخت کاشی و سرامیک و شیشه که عاری از هر گونه میکروب ،باکتری ، قارچ ، کپک باشد امکان پذیر میشود .

برای تولید سرامیک و کاشی با کیفیت، از مخلوط کلویید آنتی میکروبیال به دوغاب لعاب برای بدست آوردن مخلوط همگن بر روی سطح کاشی و سرامیک استفاده می کنند، سپس بعد از انجام سایر عملیات، عمل پخت را انجام می دهند. از نکات مهم در کاربرد نانوفناوری در صنایع سرامیک این است که اعمال این روش ها غالبا به نصب و خریداری تجهیزات جدید نیاز ندارد و می تواند بدون هیچ محدودیتی و با کمترین هزینه ممکن در کارخانه اجرا شود .

کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

مزایای استفاده از تکنولوژی نانو در صنایع کاشی، سرامیک و شیشه.

ارائه طرح های گوناگون در انواع مختلف کاشی و سرامیک و شیشه با طیف های رنگی دلخواه مشتریان و وجود کارشناسان آگاه به جوانب مختلف صنعت و آشنا به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی ، تاثیر قابل ملاحظه ای بر قابلیتهای محصولات تولیدی اینشرکت برای مرتفع نمودن انواع نیازها را داشته است .
توان فوق العاده و همیشگی خاصیت آنتی میکروبیال در محیط
پایداری خاصیت آنتی میکروبیال در طولانی مدت
افزایش درخشندگی سطوح
میکرواورگانیسمها نسبت به آن مقاوم نمیباشند
اخذ نتیجه مطلوب بدون کار اضافی یا ایجاد بو یا اثرات سمی و مضر در محیط

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاربرد نانوتکنولوژی در صنایع کاشی و سرامیک و شیشه

 


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments