پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مانع فروش ۱۵ هکتار زمین و سوله‌های خالی کارخانه «کاشی گیلانا» شوید

مانع فروش ۱۵ هکتار زمین و سوله‌های خالی کارخانه «کاشی گیلانا» شوید

مانع فروش ۱۵ هکتار زمین و سوله‌های خالی کارخانه «کاشی گیلانا» شوید

جمعی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا خطاب از مقامات مسئول خواستند از فروش و مصادره زمین و سوله‌های خالی این کارخانه قدیمی ممانعت کنند و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

جمعی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا در تماس با خبرنگار ایلنا، از مصادره و فروش زمین و سوله‌های خالی این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزودند: سالها با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما چند سالی است این کارخانه تعطیل شده و کارفرما برای پرداخت بدهی‌های خود اموال کارخانه را به فروش رسانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه هر چند وقت یکبار تعدادی کامیون و تریلی وارد کارخانه می‌شوند و بخش زیادی از ماشین‌آلات قصد بار زدن ماشین‌آلات کارخانه را دارند، در ادامه گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که در حال حاضر ۶ دستگاه پرس ۲۰ تنی و ۵۰ تنی، سه کوره یک طبقه، یک کوره یک طبقه، سه خط تولید کاشی، سه دستگاه بسته‌بندی، دستگاه تولید خاک، دستگاه تولید لعاب، دستگاه سنگ شکن، سه دستگاه لیفتراک، لودر، دو دستگاه تراکتور، دو منبع بزرگ هوایی آب، سه دستگاه بویلر، چهار دستگاه ژنراتور برق، سه دستگاه پمب باد بزرگ و کلیه ماشین‌آلات و دستگاهای سالن تراشکاری و تعمیرات و ده‌ها ابزار کوچک بزرگ این کارخانه بابت بدهی طلبکاران با حکم قضایی از کارخانه خارج شده و فقط سوله‌های خالی آن در شهر منجیل باقی مانده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به مصادره سایر اموال و دارایی‌های تحت تملک کارخانه کاشی گیلانا گفتند: در حال حاضر  ۱۵ هکتار زمین کارخانه در جوار شهر منجیل که موقعیت تجاری دارد از سوی یکی از بانک‌ها مصادره شده و سوله‌های خالی کارخانه نیز از سوی یکی دیگر از طلبکاران مالی کارخانه توقیف شده است.

به گفته کارگران کاشی گیلانا، متأسفانه در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای فروش زمین و سوله‌ای که امکان بازگشایی مجدد آن کارخانه وجود دارد، شده است. این اتفاق نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

کارگران کاشی گیلانا درباره مطالبات معوقه خود گفتند: مجموع مطالبات کارگران این کارخانه حدود ۳۰ تا ۴۰ ماه مزد معوقه و سنوات پایان خدمت است که تعداد کمی از کارگران توانستند با بخشودن نیمی از طلب خود بخشی از معوقات مزدی خود را وصول کنند.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه  این روند مصادره زمین و سوله‌ها به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع: کارگر نیوز

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments