پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن

محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن

محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن

اگر تا به حال تجربه دوغاب کردن را داشته باشید:

می دانید که همیشه ممکن است مقداری از ملات (به خصوص در کناره ها) روی کاشی باقی بماند. این مقدار ملات اضافی به سختی از بین می رود و در مواردی که سطح کاشی حساس است، مانند کاشی های شیشه ای، پاک کردن آن ها می تواند به سطح کاشی نیز آسیب های جدی وارد کند.

با این حال اگر رنگ ملات با کاشی تفاوتی نداشته باشد، این عیب چندان آشکار جلوه نخواهد کرد و مشکلی به وجود نمی آورد؛ اما به تازگی استفاده از رنگ های متضاد بین کاشی و ملات جزو روند های رایج شده و مطمئنا این ملات اضافی و خشک شده، دردسرهای جدیدی را به وجود خواهد آورد.

به تازگی محصولی در بازارهای بین المللی عرضه شده که راه حل جذابی را برای این موضوع ارائه می دهد. Grout Release نام دارد و  در واقع “محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن” می باشد. این مقاله به تعریف و توضیح عملکرد این محصول می پردازد.

کاشی ها به صورت ذاتی در برابر تغییر رنگ و همچنین جذب لکه ها مقاومند. سطح صاف و لعاب به کار رفته در ساختار کاشی ها باعث می شود که در طول فرآیند دوغاب کردن نیز ملات را به خود جذب نکنند با این حال اگر از یک ملات های تیره یا با رنگی متفاوت با رنگ کاشی استفاده کنید (مانند استفاده از کاشی های سفید رنگ با ملات سیاه و یا برعکس آن) همیشه احتمال ماندن مقداری از ملات روی کاشی و تغییر رنگ وجود دارد. بنابراین ما توصیه می کنیم قبل از بروز چنین مشکلی، سطح کاشی های خود را با “محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن” محافظت کنید. در حال حاضر ممکن است این سوال را در ذهن داشته باشید که این چه محصولی است و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟ ما اینجا هستیم تا قبل از نصب کاشی و دوغاب کردن آن، اطلاعاتی را که نیاز دارید به شما ارائه دهیم.

Grout Release یا “محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن” چیست؟

Grout Release یک پوشش سطحی محلول در آب است که برای محافظت از سطح کاشی در برابر تغییر رنگ و جذب ملات در هنگام دوغاب کردن، استفاده می شود. این محصول همچنین باعث می شود تا تمیز کردن ملات ها بعد از انجام دوغاب، کمی ساده تر شود.

چرا شما به Grout Release نیاز دارید؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، هنگام استفاده از یک ملات تیره یا دارای رنگی متضاد نسبت به کاشی، احتمال باقی ماندن مقداری از ملات روی کاشی و در نتیجه تغییر رنگ کاشی وجود دارد. این مورد به ویژه در مورد لعابهای کاشی هایی ست برای چندمین بار دوغاب کاری می شوند و ممکن است هر نوعی از خرابی و شکستگی در سطح آن ها به وجود آمده باشد.

ملات های تیره رنگ در بین این ترک ها نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ کاشی های شما می شود. همچنین این محصول برای زمانی که طرح های کاشی دارای هندسه ی خاصی هستند، مانند شکلی که در پایین مشاهده می کنید، استفاده شود.

محافظ مخصوص کاشی در هنگام دوغاب کردن

و چگونه از Grout Release استفاده کنید؟

برای این کار ابتدا باید آن را بر روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا ببینید چه مقدار از آن برای کل سطح مورد نیاز است. همچنین نحوه اعمال محافظ را روی کاشی یاد می گیرید. در مواردی که آسیب های سطح کاشی زیاد باشد و یا کاشی از طرح های پیچیده تری برخوردار باشد، ممکن است نیاز به زدن بیشتر از یک لایه نیاز داشته باشید.

این کار را می توان با ریختن مستقیم مایع روی سطح کاشی و پخش کردن آن روی با استفاده از یک اسفنج انجام دهید. در واقع استفاده از این محافظ در بیشتر مواقع شباهت زیادی به زدن سیلر روی کاشی ها دارد.

باید مطمئن شوید که کل سطح کاشی کاری شده، این محصول قرار گرفته و سپس اجازه دهید که کاملا خشک شود. این کار ممکن است ۲۵ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد.

بعد از آن سطح کاشی کاملا آماده دوغاب کردن می گردد و پس از اتمام کار نیز مشاهده خواهید کرد که به راحتی می توانید ملات را از روی سطح کاشی از بین ببرید.

البته مطالبی که در بالا گفته شده، دستورالعمل کلی بوده و برای اطلاعات دقیق از نحوه استفاده از این محصول باید کاتالوگ محصول را بخوانید و یا با فروشنده آن مشورت کنید.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments