پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید | آشپزخانه منزل شما کوچک است، اما آشپزخانه شیک و دلباز دوست دارید؟ راهکارها و ایده هایی که در این مطلب می خوانید به شما کمک می کند تا فضایی جذاب و راحت در آشپزخانه کوچکتان ایجاد کنید.

اگر برای منزل شما آشپزخانه ای کوچک طراحی شده، بسیار مهم است که اِلمان های طراحی داخلی را به صورتی انتخاب کنید تا آشپزخانه را بزرگ، روشن تر و در کل دلبازتر نشان دهید.

کابینت ها، وسایل آشپزخانه و مهمتر از آن کاشی ها نقش بسزایی در احساس راحتی فضای آشپزخانه خواهند داشت. برای مثال یکی از راهکار های جلوه بخشیدن به آشپزخانه، انتخاب کاشی های مناسب است و جالب است بدانید که این انتخاب تنها به اندازه کاشی ها محدود نمی شود. کاشی های تیره و تاریک در اغلب موارد گزینه ای اشتباه برای آشپزخانه های کوچک محسوب می شوند.

در مقابل، کاشی هایی که منعکس کننده نور هستند، یک راه عالی برای ایجاد فضای بزرگتر هستند. همین طور اگر از الگوی مورب برای چینش کاشی های کفپوش استفاده کنید، محیط گسترده و وسیع تر به نظر می رسد. یک ترفند دیگر برای بزرگ کردن آشپزخانه های کوچک، استفاده از کاشی های دیواری مشابه با کاشی های کفپوش می باشد.  کاشی های مستطیلی اگر به صورت عمودی روی دیوار نصب شوند، باعث می شود که اتاق بلندتر دیده شود؛ اگر آنها را به صورت افقی در کف نصب شوند، فضا را وسیع تر نشان می دهند.

رنگ نیز یکی از عوامل مهم در فضای محیط است: استفاده از یک پالت رنگی یکسان هم برای کابینت ها و هم برای کاشی ها، یک فضای یکپارچه ایجاد می کند. برای مثال اگر کابینت های شما سفید باشند، می توانید از موزاییک های کوچک و براق به عنوان کاشی بین کابینتی استفاده کنید.

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

رنگِ کاشی را همرنگ با کابینت ها انتخاب کنید

اگر قصد خرید کاشی های بین کابینتی برای آشپزخانه تان دارید، آن ها را همرنگ با کابینت ها انتخاب کنید. با این کار شما فضایی را ایجاد خواهید کرد که در واقع یک کنتراست رنگی ایجاد می کند. نصب کردن آنها در الگوی شبکه ای، الگویی که خطوط عمودی و افقی، ایجاد می کند باعث می شود فضای اشغال شده، بزرگتر به نظر برسد.

اگر قصد خرید کاشی بین کابینتی را دارید، راهنمای خرید کاشی های بین کابینتی را اینجا بخوانید.

تاثیر کاشی های شیشه ای

زمانی که کاشی انتخابی شما، به هر دلیلی، تیره رنگ باشد؛ سعی کنید از کاشی های شیشه ای و براق استفاده کنید. لایه نازک شیشه ای آن به بازتاب نور کمک می کند و با این کار ساده شما تاثیر منفی رنگ تیره کاشی را خنثی می کنید.

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

 

ایجاد خطوط مورب

نصب کاشی به صورت مورب – یا انتخاب کاشی با الگوی لوزی شکل – یک روش آسان دیگر برای ایجاد ترفند بصری بزرگ شدن فضا برا مناطق محدودی، مانند بین کابینت هاست.

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

همرنگ با پس زمینه

قبلا نیز نکاتی در مورد تاثیر رنگ های هم خانواده بین کاشی و کابینت های آشپزخانه صحبت کردیم. حال اگر این رنگ با دیوار های پشتی نیز مطابقت داشته باشد، صرفه نظر از رنگ، تاثیر زیادی بزرگ فضا ایجاد خواهد کرد.

اگر شما قصد خرید کاشی جدیدی ندارید، بهترین راه حل رنگ کردن کاشی هاست. آن ها را مطابق با دیوار های آشپزخانه رنگ بزنید. راهنمای عملی ما در مورد نقاشی کاشی ها را بخوانید.

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

محدود کردن رنگ های تیره به زیر کابینت ها

یک ترفند رنگی دیگر؟

قرار دادن رنگ های تیره در زیر سطح کمد، بوفه و  کابینت ها و استفاده از رنگ های روشن در بالاست، این راه حل نیز به بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک بسیار خوب عمل می کند. به این ترتیب کاشی های تیره رنگ را در یک نقطه محدود کرده و به فضا عمق می بخشند.

همانطور که در شکل پایین می بینید، در این مورد هم کاشی های شیشه ای نور را به خوبی بازتاب خواهند داد.

استفاده از الگوی پله ای برای بسط دادن فضا

با توجه به این که ترفندی که در مورد الگوی مورب وجود دارد، استفاده از الگوی پله ای نیز دور از ذهن نیست. طرح این الگو کمک زیادی بر افزایش عرض محیط خواهد گذاشت. بهتر است از کاشی های مستطیلی باریک برای این الگو استفاده کنید.

 

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

الگوهای پیچیده دوست دارید؟ استفاده از آنها را محدود به یک منطقه بکنید

کاشی با الگوهای پیچیده واقعا زیبا هستند و فضای بصری بی نظیری در محیط های بزرگ ایجاد می کنند. اما استفاده از این الگو های پیچیده، چه طرح کاشی چه الگوی نصب کاشی، برای محیط های کوچک به شکل ناامید کننده ای بر فضا تاثیر می گذارند و محیط را کوچکتر نشان می دهند. بنابراین بهترین راه حل برای زمانی که می خواهید از این کاشی ها استفاده کنید، محدود کردن آن ها به یک فضای مشخص و کوچک است.

آشپزخانه تان را بزرگتر کنید

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments