پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مشخصات سنگ مناسب برای ساختمان

مشخصات سنگ مناسب برای ساختمان

مشخصات سنگ مناسب برای ساختمان

مشخصات سنگ مناسب برای ساختمانحتما شما نیز به دنبال خرید سنگ مناسب برای ساختمان خود هستید. ولی سنگ مناسب دارای چه خصوصیاتی باید باشد؟ کسانی که اولین بار برای خرید سنگ به بازار می روند و با هزار زحمت مبلغی را برای تکمیل پروژه ساختمانشان کنار گذاشته اند، خرید سنگ مناسب برایشان اهمیت زیادی دارد و این موضوع زمانی دارای اهمیت بیشتری می شود که درصد بالایی از هزینه ساخت را هزینه خرید و نصب سنگ ساختمانی شامل می شود.

تصور کنید که با یک اشتباه ناچار به تعویض سنگ خریداری شده در حین نصب و یا با پرداخت مبالغ هنگفتی پس از نصب ناچار به ترمیم و یا تعویض آن شوید!!! در این نوشته از پیمانساز به معرفی مشخصات سنگ مناسب پرداخته و در ادامه آیتم هایی را که برای انتخاب سنگ مناسب حائز اهمیت هستند و میتوانند به شما کمک کنند را معرفی می کنیم و همچنین اشتباهات متداولی که خریداران در انتخاب سنگ مرتکب می شوند را عنوان می کنیم.

سنگ ساختمانی مناسب باید با شرایط آب و هوایی محیط سازگاری داشته تا دوام سازه را تضمین کند و در هنگام خرید به این موضوع باید توجه ویژه ای داشت. با یک انتخاب صحیح می توان ماندگاری، زیبایی و دوام سازه را افزایش داده و همچنین هزینه تعمیرات و بازسازی را در آینده کاهش داد. همچنین سنگ مناسب، باید فاقد هرگونه ترک، شیار، شکستگی و رگه‌های سست، پوسیدگی، خلل و فُرَج باشد. که در وحله اول میتوانید با کنترل ظاهری هر دو طرف سنگ پی به این موضوع برده و باید بدانید که سنگ بدون ترک صدایی شبیه به صدای شیشه میدهد که برای آزمودن کیفیت سنگ می توانید توسط یک جسم فلزی بر روی سنگ ضربه بزنید و اگر صدای شفاف شیشه داد این سنگ بدون ترک، پوسیدگی و… بوده و سنگی مناسب است و در غیر اینصورت ترک ها در داخل سنگ بوده و به وسیله رزین سطح آنها اصلاح شده است.

سنگ مناسب می بایست در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی داشته باشد تا علاوه بر دوام بیشتر در محیط مرطوب، آلودگی ها را نیز به خود جذب نکند، میزان جذب آب نشان دهنده میزان جذب آلودگی است و هرچه میزان جذب آب سنگ بیشتر باشد سریعتر آلوده می شود. سنگ های متخلخل جذب آب بیشتری دارند، لذا سنگ های فشرده همچون مرمریت و گرانیت دیرتر آلودگی را به خود جذب کرده و کثیف می شوند.

از دیگر مشخصات سنگ مناسب دوام بالا در محیط‌های، شیمیایی و سایشی می باشد که مستلزم استحکام بالای سنگ می باشد و در صورت عدم دسترسی به نتایج آزمایشگاهی میتوانید با دریل کاری نمونه های مختلف سنگ، میزان استحکام و مقاومت آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. که سنگ های گرانیتی دارای بیشترین سختی و بالاترین مقاومت در برابر مواد شیمیایی می باشند.

متاسفانه بسیاری از خریداران سنگ ساختمانی صرفاً با توجه به زیبایی ظاهری آن اقدام به خرید می‌کنند و در موارد متعددی مشاهده شده که پس از مدتی از خرید خود ناراضی شده و یا ناچار به پرداخت هزینه های گزاف برای ترمیم و یا تعویض آن شده اند. به خریدارانی که ظاهر سنگ برایشان اهمیت زیادی دارد باید گفت که با توجه به اینکه سنگ طبیعی محصولی با بافت و رنگ کاملا غیر قابل پیش بینی و نا منظم بوده و در دل طبیعت تولید شده است و به همین دلیل روح و زیبایی نهفته در طبیعت را با بی نظمی موجود در طرح و رنگ به همراه خود به منزل ما می آورند و باید انتظار بازی طرح و رنگ را در قطعات مختلف یک نمونه سنگ طبیعی داشت و در صورتیکه خواستار محصولی یکدست و یکنواخت و فاقد هرگونه اختلاف در بافت و رنگ هستید به جای سنگ طبیعی باید به دنبال مصالح مهندسی شده دیگری همچون سنگ مصنوعی، ام دی اف، سرامیک و دیگر مواد ساخته دست بشر رفته که تمامی تغییرات رنگ و طرح احتمالی در آنها از قبل برنامه ریزی و مهندسی شده می باشد.

در زیر مواردی را معرفی می کنیم که شما را در انتخاب سنگی مناسب کمک می کنند:

وزن مخصوص:

سنگ هایی که وزن مخصوص آنها بیش از ۱/۸ گرم بر سانتیمتر مکعب است را جزع سنگ های سنگین وزن و سنگ هایی که وزن مخصوص آنها کمتر از این مقدار ‌باشد را جزع سنگ‌های سبک وزن دسته بندی می کنند.

مقاومت فشاری:

سنگ هایی که مقاومت فشاری آنها بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ مگا پاسکال است را جزع سنگ های مستحکم و سنگ هایی که مقاومت فشاری آنها از ۴ تا ۱۰۰ مگا پاسکال است را جزع سنگهای ضعیف دسته بندی می کنند.

ضریب نرم‌شدگی:

اگر مقدار ضریب نرم شدگی بین ۰/۶ تا ۱ باشد این سنگ برای استفاده در ساختمان سازی مناسب است.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:پیمانساز

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments