پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی انواع شیرآلات حمام + کاربرد و مزایا

انواع شیرآلات حمام

معرفی انواع شیرآلات حمام + کاربرد و مزایا

فهرست مطالب

حمام یکی از بخش‌های مهم در هر منزلی است که با انتخاب شیرآلات مناسب، سرامیک کف، کاشی دیوار و اکسسوری‌های حمام می‌توانید تا حد زیادی فضای آن را تغییر دهید و جلوه خیره‌کننده‌ای را به وجود آورید، انواع شیرآلات حمام یا شیرآلات سرویس بهداشتی را می‌توان با توجه به نحوه نصب، مدل طراحی، جنس و… دسته‌بندی کرد که در ادامه به بررسی هریک از مدل‌های شیرآلات می‌پردازیم تا با توجه به ویژگی‌های هر نوع شیرآلات و نیاز خود یکی از بهترین‌ها را برای حمام خود انتخاب کنید.

معرفی انواع شیرآلات حمام + کاربرد و مزایا

اگر هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی، شیرتوالت یا شیرآلات حمام دچار ترید شده‌اید اصلاً نگران نباشید، زیرا با توجه به تنوع بالا در تولید انواع شیرآلات این امری طبیعی است و تنها لازم است تا قبل از خرید اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید به‌راحتی یکی از مدل‌ها را برای حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید.

در این بخش به معرفی ۸ نوع شیرآلات کاربردی قابل نصب در حمام می‌پردازیم که هریک دارای کاربرد و مزایا گوناگونی است که می‌توانید با توجه به قابلیت‌ها و طرح و مدل هریک، بهترین را انتخاب نمایید و از آن لذت ببرید.

خرید انواع شیرآلات حمام از بازار آنلاین سرام پخش

  • شیر حمام سنتی + کاربرد و مزایا

امروزه برخی از افراد به استفاده از طرح‌های سنتی و قدیمی در منزل خود علاقه‌مند هستند و در تلاش هستند تا از المان‌های قدیمی در طراحی منزل خود استفاده کنند؛ شیر حمام سنتی طرحی از شیرآلات قدیمی امــا با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید می‌شود که می‌تواند تداعی شیرآلات سبک قدیمی برای طرفداران این سبک باشد؛ ایجاد حس نوستالژی به‌خصوص برای افرادی که به این دسته لوازم علاقه دارند با شیرآلات حمام سنتی فراهم می‌شود.

از مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع شیرآلات می‌توان به قیمت مناسب و به‌صرفه و همچنین نصب ساده آن‌ها اشاره کرد که طرفداران این شیرآلات را به خرید و نصب آن در حمام منزل خود ترغیب می‌کند.

شیرحمام مدل سنتی

  • شیر حمام توکار + کاربرد و مزایا

شیرآلات توکار از آن دسته شیرآلاتی هستند که اغلب برای منازلی با طراحی‌های مدرن استفاده می‌شود، هرچند نمی‌توان استفاده از آن را به طراحی مدرن محدود کرد زیرا در بسیاری از سبک‌ها نیز این شیرآلات کاربرد دارد.
در شیرآلات توکار تمامی لوله‌کشی‌ها در داخل دیوار پنهان می‌شود و می‌تواند فضای زیبا و خیره‌کننده‌ای را در حمام منزل شما به وجود آورد، این نوع شیرآلات به دلیل جدید بودن، موردتوجه افراد زیادی قرارگرفته است و به‌عنوان یکی از شیرآلات پرکاربرد و پرفروش به‌حساب می‌آید.
از مهم‌ترین مزایای شیرآلات توکار می‌توان به نظم حمام و جلوگیری از زنگ‌زدگی یا ایجاد رسوب بر روی بدنه شیرآلات اشاره کرد؛ همچنین با توجه به قرار گرفتن لوله‌ها داخل دیوار درنهایت تمیز کردن آن‌ها نیز راحت و سریع انجام می‌شود و از ایجاد هرگونه میکروب و آلودگی در امان می‌ماند.
برای خرید این شیرآلات دقت کنید اگر در حال ساخت‌وساز یا بازسازی ساختمان هستید امکان استفاده از این نوع شیرآلات وجود دارد، زیرا به دلیل قرار گرفتن این شیرآلات داخل دیوار شرایط نصب خاصی دارد.
برخی از مزایای استفاده از این شیرآلات را می‌توان به ایجاد فضای زیبا در حمام، تمیز کردن آسان، عدم ایجاد رسوب و باکتری بر روی شیرآلات، ایجاد نظم در فضای حمام و… اشاره کرد که در انواع شیرتوالت و شیر روشویی نیز می‌توانید از شیرآلات توکار استفاده کنید.

شیرآلات حمام مدل توکار

  • شیرآلات حمام دوپایه + کاربرد و مزایا

یکی از انواع شیرآلات حمام مدل دوپایه است که حتماً در حمام‌های مختلفی این مدل را مشاهده کرده‌اید، این شیرآلات در دو نوع تک اهرم یا دو اهرم تولید و در اختیار مشتریان قرارگرفته است، مدل یک اهرم این شیرآلات دوپایه از یک اهرم تشکیل شده است که با استفاده از آن و حرکت به طرفین می‌توان آب سرد و گرم را تنظیم کرد اما مدل دو اهرم آن یک اهرم برای تنظیم آب سرد و یک اهرم برای تنظیم آب گرم دارد.
از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این نوع شیرآلات تک اهرمی و دو اهرمی می‌توان به کنترل راحت جریان آب، آسان بودن تنظیم دمای آب و قیمت مناسب این شیرآلات اشاره کرد.

شیرحمام مدل دو پایه

  • شیرآلات حمام سه تکه‌ای + کاربرد و مزایا

نمونه‌ای مدرن از شیرآلات حمام شیرآلات حمام سه تکه‌ای است که استفاده از آن در حمام‌های مدرن و شیک رواج دارد، این شیرآلات همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست دارای سه تکه مجزا هستند که به‌صورت جداگانه بر روی دیوار یا لبه وان و جکوزی نصب می‌شوند؛ این شیرآلات دارای مدل‌های متنوعی هستند که برخی دارای دو قطعه مجزا برای تنظیم حرارت آب، برخی نیز دارای شلنگ و سردوش های مجزایی هستند.

از مزایای استفاده از این شیرآلات می‌توان به ایجاد یک فضای جدید و مدرن اشاره کرد، همچنین قابلیت نصب این شیرآلات بر روی دیوار یا وان نیز از جمله قابلیت‌های ویژه‌این شیرآلات به‌حساب می‌آید.

شیرآلات حمام مدل سه تکه

  • شیرآلات حمام پایه بلند + کاربرد و مزایا

نمونه‌ای از شیرآلات جدید و لوکس است، استفاده از این شیرآلات اغلب برای سرویس حمام در منازلی کاربرد دارد که به دنبال یک زیبایی منحصربه‌فرد هستند؛ زیرا شیرآلات حمام پایه بلند نمونه‌ای خاص است که قطعاً سلیقه افراد متفاوت و خاص آن را می‌طلبد.

پایه‌های بلند این شیرآلات و طراحی ویژه آن سبک جدیدی از معماری و طراحی را در منزل شما به وجود می‌آورد؛ یکی از مواردی که هنگام استفاده از این شیرآلات باید در نظر داشته باشید جریان ورودی آب آن است که در این شیرآلات جریان آب از کف است، بنابراین اگر در حال ساخت یا بازسازی منزل هستید امکان استفاده از این نوع شیرآلات وجود دارد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این شیرآلات می‌توان به ایجاد ظاهر زیبا و خیره‌کننده در فضای حمام، استفاده آسان و تنظیم دما و فشار جریان آب، طراحی ویژه ورودی آب از کف ، اشاره کرد.

شیرحمام مدل پایه بلند

  • شیرآلات حمام چهار تکه + کاربرد و مزایا

شیرآلات چهار تکه از نام آن مشخص است که دارای چهار جز می‌باشد؛ لوله خروجی آب، اهرم‌های آب سرد و گرم و شیلنگ و سردوش از جمله اجزای این شیرآلات است که می‌توان
بر روی دیوار یا وان و جکوزی نصب کرد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرآلات تنظیم درجه حرارت آب به‌وسیله دو اهرم است که در طراحی آن کاملاً مشخص است.

از مزایای استفاده از شیرآلات حمام چهار تکه می‌توان به تنظیم دمای آب توسط هر اهرم جداگانه اشاره کرد که استفاده از آن را راحت کرده است.

شیرآلات حمام مدل 4 تکه

  • شیرآلات حمام ترموستاتیک + کاربرد و مزایا

شیرآلات حمام ترموستاتیک یکی از کاربردی‌ترین نوع شیرآلات در حمام به‌حساب می‌آید که با استفاده از آن می‌توانید دمای آب را در حمام ثابت کنید تا در زمان دوش گرفتن و استحمام شما اگر یکی از شیرهای منزل باز شود تغییری در خروجی آب، فشار یا حرارت آن ایجاد نشود؛ بنابراین با استفاده از شیر ترموستاتیک تنها با تنظیم دمای آب قبل از حمام، در حین استحمام دمای آب تغییری نخواهد کرد.
بنابراین مزایای استفاده از این شیرآلات را می‌توان به تعیین دمای آب قبل از حمام و ثابت بودن جریان آب در حین زمان استحمام اشاره کرد که در آپارتمان‌ها به دلیل فشار پایین آب موردتوجه افراد زیادی قرارگرفته است.

شیرآلات- حمام ترموستاتیک

  • شیرآلات حمام دیجیتال + کاربرد و مزایا

شیرهای دیجیتال یکی دیگر از شیرآلات مدرن در حمام است که دارای یک نمایشگر دیجیتالی برای تنظیم دمای آب و فشار می‌باشد؛ این شیرآلات با امکانات خاصی که برای مصرف کنندگان فراهم کرده است توانسته به حمام افراد زیادی راه پیدا کند، هرچند که قیمت آن در مقایسه با شیرآلات ساده و اهرمی بیشتر است. استفاده از این شیرآلات در کنار روشویی‌هایی با طراحی‌های مدرن می‌تواند درنهایت فضای ویژه‌ای را به وجود آورد.

از مهم‌ترین مزیت‌های این شیرآلات را می‌توان به تنظیم دما و فشار آب با کنترل از راه دور و با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی اشاره کرد که به اندازه قابل توجهی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، زیرا قبل از ورود به حمام می‌توانید طی مدت کوتاهی فشار و حرارت آب را برای دوش گرفتن تنظیم کنید.

خرید انواع علم دوش دوکاره از بازار آنلاین سرام پخش

علم دوش یونیورست چیست

کلام آخر
خرید شیرآلات برای حمام یا آشپزخانه و یا حتی سرویس بهداشتی از جمله مهم‌ترین تصمیمات و اقدامات هنگام ساخت یا بازسازی منزل است که لازم است قبل از انتخاب و خرید با انواع شیرآلات آشنا شویم و مزیت و کاربرد هریک را بدانیم تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشویم.
بنابراین می‌توانید با توجه به شیرآلات معرفی شده در این مقاله متناسب با دکوراسیون و دیگر تجهیزات حمام خود یکی از مدل‌ها را از طریق بازار آنلاین سرام پخش انتخاب و به‌صورت نقد و اقساط خریداری نمایید؛ همچنین برای خرید دیگر تجهیزات و شیرآلات از جمله شیرروگازی، شیرآلات چشمی و… مجموعه سرام پخش آماده خدمت‌رسانی می‌باشد.

سوالات متداول…

خیر شیرآلات هوشمند که شامل شیرآلات لمسی یا چشمی است با هدف تماس کمتر دست با شیرآلات طراحی و تولید می‌شود که بدون تماس دست یا با تماس بسیار کمی می‌توان از شیر استفاده کرد اما شیرآلات دیجیتالی اغلب دارای یک نمایشگر است که می‌توانید فشار آب و درجه حرارت و دما را با استفاده از نمایشگر یا ریموت تنظیم کنید.

نمی‌توان بین توکار یا روکار بودن یکی را به‌عنوان بهترین یا بدترین انتخاب کرد زیرا هر یک دارای ویژگی و قابلیت‌های مخصوص به خود است که متناسب با نیاز خود بهترین را انتخاب می‌کنید؛ به‌عنوان مثال اگر تنها در حال تعویض شیرآلات خود هستید نمی‌توانید از شیرآلات توکار استفاده کنید زیرا این نوع شیرآلات نیاز به نصب در داخل دیوار دارد.

این شیرآلات نمونه‌ای است که ورودی آب آن از کف می‌باشد و به دلیل طراحی خاص فضای حمام منزل شما دگرگون می‌کند.

استفاده از شیرآلات حمام ترموستاتیک می‌تواند از کاهش فشار آب در حمام جلوگیری کند.

خیر شیرآلات حمام سنتی تنها در طراحی از مدل‌های پیشین شیرآلات الهام گرفته است اما کیفیت و جنس بدنه آن از مواد اولیه مرغوب و درجه یک است.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments