پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی انواع کاشی های دیواری

معرفی انواع کاشی های دیواری

معرفی انواع کاشی های دیواری

هر زمان که صحبت از خرید کاشی به میان می آید، اغلب مردم بی درنگ به یاد کاشی های سرامیکی می افتند. البته نمی توان بر این امر خرده گرفت. چرا که رایج ترین و بیشترین سهم کاشی های تولیدی مربوط به کاشی های سرامیکی می شوند. این کاشی ها در هنر های معماری در منازل مسکونی و در هر جای دیگر که استفاده از آن ها مرسوم است دیده می شود. کاشی های سرامیکی علاوه بر نمای زیبایی که به منازل می دهند نقش حفاظت و مراقبتی نیز ایفا می کنند.
گفتنی است که کاشی ها انواع مختلفی را دارا هستند که کاشی های دیواری یکی از آن هاست که آن را معرفی خواهیم کرد.

اما استفاده از کاشی ها در همین جا خاتمه نمی یابد. کاشی را می توان در منازل برای تزئین دیوار ها و کف ، پیشخوان آشپزخانه ، فضای سرویس بهداشتی ، محوطه های اطراف وان و دوش ، اطراف شومینه و  استفاده نمود. در خارج از منازل در اطراف حوضچه ها ، استخر ها ، دیوار باغ ها ، سردر های زیبا و هنری و ایجاد نقوش تزئینی کاربرد دارند. پس خرید کاشی فقط به دیوار و کف ساختمان های مسکونی ختم نمی شود

کاشی های دیواری

کاشی های دیواری در واقع دسته ی خاصی از کاشی ها نیستند بلکه نوعی از کاشی های سرامیکی می باشند که به طور معمول بیشترین استفاده را در بین انواع کاشی دارد. این کاشی ها در تنوع رنگ ، طرح و اندازه طیف بسیار گسترده ای را شامل می شوند. اکثر کاشی های نقش و نگار کاری شده با دست و استفاده شده در مکان های هنری از دسته ی کاشی های دیواری می باشند.

معمولا کاشی های دیواری نازک و متخلخل می باشند و به تبع دارای وزن کمتری نسبت به دیگر کاشی ها. لایه ی لعاب روی این کاشی ها بر خلاف کاشی های کف بسیار نازک می باشند. به همین علت فقط برای استفاده روی دیوار مناسب می باشند. چرا که این میزان کم لعاب ازمیزان حفاظتی کاشی می کاهد و در استفاده از آن در جاهای پر تردد اشتباه است. البته می توان از این کاشی ها در پیشخوان آشپزخانه و یا جاهایی که کمتر رفت و آمد می شود مانند اتاق خواب ها یا قسمت هایی از حمام استفاده نمود

همانطور که گفته شد این کاشی ها نازک و سبک هستند. به همین علت است که روی دیوار نصب می شوند. و این سبکی برای استفاده از کاشی های دیواری در کف امتیازی منفی به حساب می آید.

البته با کمی دقت و انجام ترفند هایی می توان از کاشی های دیواری در محیط های مرطوب نظیر اطراف دوش حمام یا وان نیز استفاده کرد. فقط در صورت این کار باید توجه داشت که معمولا با پوشاندن و پخش کردن یک لایه بتونه ضد آب بر روی کاشی ها ، آن ها را از نفوذ رطوبت مصون می دارند.

البته مثل همیشه باید برای استفاده از کاشی ها به کاتالوگ آن ها مراجعه کرد و این موضوع ، یعنی شرایط استفاده و محل نصب آن ها را در آن پیگیری کرد.پس حتما هنگام خرید کاشی ، اطمینان پیدا کنید که کاشی ای انتخاب شده مناسب شده باشد

کاشی های دیواری ورقه ای

این کاشی ها همانطور که از اسمشان پیداست ، کاشی هایی هستند که با نظم و فاصله ای خاص از هم و در کنار هم روی یک صفحه ی کاغذ خاص ، پلاستیک مشبک یا یک لایه مشبک پارچه ای قرار گرفته اند.

این ورقه ها را گاها با مقادیر کمی از وینیل ، چسب سیلیکن یا پلی یوریتان با نام روکش نقطه ای به هم متصل می کنند.

اگر چه نصب این کاشی ها سختی نصب کاشی های دیواری در ابعاد و اندازه ی یکسان را ندارند اما از لحاظ قیمتی این کاشی ها بسیار گران قیمت تر می باشند.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments