پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی انواع فلاش تانک + تفاوت فلاش تانک و سیفون

معرفی انواع فلاش تانک

معرفی انواع فلاش تانک + تفاوت فلاش تانک و سیفون

فهرست مطالب

معرفی و بررسی انواع فلاش تانک، یکی از اجزای اساسی هر سرویس بهداشتی فلاش تانک است. عدم برخورداری فشار آب ناشی از شیرآلات سرویس بهداشتی ازیک‌طرف و از طرفی میزان تمیزکنندگی بالای فلاش تانک، وجود این عضو را به یکی از ملزومات سرویس بهداشتی تبدیل کرده است.

امروزه انواع مختلفی از فلاش تانک مقارن با متراژ و البته دکوراسیون‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به انواع مختلف فلاش تانک از لحاظ کارایی و نوع نصب، مقایسه فلاش تانک با سیفون و در نهایت مزایای استفاده از این عضو کاربردی سرویس بهداشتی بپردازیم. با سرام پخش همراه باشید.

خرید انواع فلاش تانک از بازار آنلاین سرام پخش

فلاش تانک

پیش از هرچیز به تعریفی اجمالی از فلاش تانک اشاره می‌کنیم:

آشنایی با فلاش تانک

فلاش تانک دستگاهی شامل یک محفظه ذخیره آب بوده که توسط سیستم تخلیه قرارداده شده در این دستگاه، اقدام به شستشوی کاسه مربوط به توالت زمینی و بعضا توالت فرنگی می‌کند. در ساخت فلاش تانک از متریال‌های مختلف همچون پلاستیک و فلز استفاده می‌شود.

بهره‌گیری از این وسیله ضمن ایجاد شستشویی با فشار و پاکیزگی مضاعف موجب صرف جویی قابل توجهی در میزان آب مصرفی می‌شود.

 فلاش تانک دیواری

معرفی انواع فلاش تانک

برای شناخت انواع فلاش تانک لازم است دسته‌بندی دقیق‌تری به کار بگیریم چراکه فلاش تانک‌ها هم از لحاظ “نحوه نصب” و هم از لحاظ “مکانیزم تخلیه” دارای انواع مختلف هستند.

انواع فلاش تانک؛ نحوه نصب

انواع فلاش تانک بر اساس نحوه نصب در دو مدل “توکار” و “روکار” عرضه می‌شود.

  • فلاش تانک توکار

به جز دکمه مربوط به تخلیه، کلیه تأسیسات و مخزن آب این نوع از فلاش تانک درون دیوار تعبیه می‌شود. اجرای این نوع از فلاش تانک در سازه‌های جدید و یا در حال ترمیم و نوسازی توصیه می‌شود.

 دقت عمل و استفاده از متریال با کیفیت شرط ضروری نصب انواع فلاش تانک توکار بوده و به همین دلیل این امر با هزینه بالایی همراه خواهد بود.

خرید انواع فلاش تانک توکار از بازار آنلاین سرام پخش

توالت فرنگی با فلاش تانک توکار
  • فلاش تانک روکار

متداول‎ترین و قدیمی‌ترین نوع فلاش تانک است. مخزن این نوع از فلاش تانک معمولا بر روی قسمت‌های بالایی دیوار مجاور توالت تعبیه شده و دارای سیستم‌های تخلیه متفاوت می‌باشد. همچنین تنوع مدل و قیمت در این نوع از فلاش تانک از جمله ویژگی‌های قابل توجه آن به شمار می‌آید.

خرید انواع فلاش تانک روکار از بازار آنلاین سرام پخش

فلاش تانک
  • انواع فلاش تانک؛ مکانیزم تخلیه

چگونگی انجام فرایند تخلیه خود عامل ساخت انواع مختلف فلاش تانک‌ها می‌باشد.

  • فلاش تانک والو یا هوشمند

در این نوع از فلاش تانک بدون دخالت دست و بلافاصله پس از باز شدن درب سرویس بهداشتی عملیات تخلیه و آبگیری به طور خودکار انجام می‌گیرد. 

بهره‌گیری از این سیستم فلاش تانک به خصوص در سرویس‌های بهداشتی عمومی که بیش از سایر مکان‌ها در معرض انتقال انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی واگیردار می‌باشند، نقش مؤثری دارد.

  • فلاش تانک اهرمی

در این نوع از فلاش تانک فرایند تخلیه و آبگیری به‌وسیله یک اهرم متشکل از دسته‌ای متصل به یک طناب صورت می‌گیرد. با کشیدن اهرم و حرکت آن به سمت پایین فرایند تخلیه به‌آسانی انجام می‌شود.

فلاش تانک مدل اهرمی

  • فلاش تانک دکمه‌ای

در این نوع از فلاش تانک عملیات تخلیه به وسیله دکمه تعبیه شده بر روی دستگاه (فلاش تانک روکار) و یا بر روی دیوار (فلاش تانک توکار) صورت می‌پذیرد.

فلاش تانک دکمه ای برند سیتکو
  • فلاش تانک دکمه‌ای-اهرمی

در برخی از انواع فلاش تانک به منظور انجام عملیات تخلیه و آبگیری از هر دو مکانیزم دکمه و اهرم استفاده می‌شود تا در صورت لزوم بتوان یکی از این دو مکانیزم موردنظر را به کار گرفت.

  • فلاش تانک دو مخزنه

همان‌طور که از نام این وسیله مشخص است این نوع از فلاش تانک دارای دو مخزن بوده که یک مخزن دارای حجم کوچک‌تر و مخزن دیگر بزرگ‌تر می‌باشد.

 فرایند تخلیه این مخازن به این صورت است که یک دکمه جهت تخلیه آب مخزن کوچک و دکمه دیگر برای تخلیه آب کل مخزن تعبیه شده است. به‌کارگیری فلاش تانک دو مخزنه سبب ایجاد صرفه‌جویی در میزان مصرف آب خواهد شد.

————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله استراکچر (فللاش تانک) وال هنگ را مطالعه بفرمایید.

————————————-

  • فلاش تانک دو زمانه

عملیات تخلیه و آبگیری در این نوع از فلاش تانک در دو بازه و طی زمان‌های متفاوت انجام می‌گیرد.

* نوعی از فلاش تانک تحت عنوان “فلاش تانک آنتی‌باکتریال” در بازار عرضه می‌شود که به‌منظور بهره‌گیری متریال ساخت این دستگاه‌ها از مواد مقاوم در برابر جذب باکتری‌های متداول، از منظر بهداشتی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و استفاده از آن به‌خصوص در سرویس‌های بهداشتی عمومی متداول می‌باشد. فلاش تانک آنتی‌باکتریال در تمام انواع مذکور فلاش تانک تولید می‌شود.

مخزن این نوع از فلاش تانک معمولا بر روی قسمت‌های بالایی دیوار مجاور توالت تعبیه شده و دارای سیستم‌های تخلیه متفاوت می‌باشد. همچنین تنوع مدل و قیمت فلاش تانک در این نوع از فلاش تانک از جمله ویژگی‌های قابل توجه آن به شمار می‌آید.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

کاربرد فلاش تانک

پس از معرفی انواع این دستگاه، شاید سؤال متداول کاربرد فلاش تانک و یا لزوم استفاده از این دستگاه در اجرای سرویس بهداشتی باشد.

 بارها به این موضوع برخورده‌ایم که به‌منظور فرایند آبگیری کاسه توالت بخش قابل‌توجهی از زمان خود و البته آب شهری را صرف می‌کنیم. این مشکل به‌خصوص در ساختمان‌هایی در موقعیت طبقات بالاتر با فشار آب کم محرز می‌شود.

اینجاست که دقیقاً کاربر فلاش تانک و لزوم استفاده از آن در سرویس بهداشتی به‌وضوح مشخص می‌شود. فلاش تانک با برخورداری از مخزن ذخیره آب، توسط سیستم تخلیه دارای فشار قابل‌قبول، با اعمال مقدار مقرون‌به‌صرفه‌ای از آب اقدام به آبگیری قدرتمند فضای کاسه توالت کرده و تمام درزها و بخش‌های دور از دسترس کاسه توالت را نیز به‌راحتی و به بهترین شکل ممکن تمیز می‌کند.

انواع فلاش تانک

مزایای استفاده از فلاش تانک

در بخش انتهایی مقاله به مزایای استفاده از فلاش تانک در سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

۱)  بارزترین مزیت استفاده از فلاش تانک صرفه‌جویی در مصرف آب می‌باشد

۲) استفاده از فلاش تانک سبب کاهش میزان انتقال آلودگی و بیماری‌های واگیردار و حفظ هرچه بیشتر بهداشت فردی می‌شود

۳) تخلیه و آبگیری کامل توسط فلاش تانک از انتشار بوی بد ناشی از فضولات در فضای سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند

۴) اجرای نوع فلاش تانک توکار موجب حفظ فضای بیشتر در سرویس بهداشتی می‌شود

فلاش تانک دستشویی

تفاوت فلاش تانک با سیفون

در تعاریف رایج بعضاً مشاهده کردیم که واژه سیفون به‌جای انواع فلاش تانک به کار برده می‌شود. سیفون بخشی از سیستم لوله کشی فاضلاب بوده، که به وسیله ذخیره مقداری آب در بخش خمیدگی لوله از انتشار گاز فاضلاب و بوی نامطبوع به فضای خارج از تأسیسات جلوگیری می‌کند.

این در حالی‌است که همانطور که اشاره شد فلاش تانک وسیله ایست که با ذخیره آب و توسط سیستم تخلیه، اقدام به شستشوی فضای کاسه توالت می‌کند.

بنابراین به کارگیری واژه سیفون به جای فلاش تانک اشتباهی رایج بوده و همانطور که در تعریف هرکدام از دو قطعه اشاره شد، اجزایی با وظایف کاملا متمایز می‌باشند.

جمع‌بندی

الزام به‌کارگیری فلاش تانک در سرویس بهداشتی مربوط به هر ساختمان به امری مسجل تبدیل شده است. انتخاب و نحوه خرید این محصول دارای چالش‌های مربوط به خود است. ما در سرام پخش با ارائه مدل‌هایی متنوع از برندهای معتبر برای شما مشتریان گرامی، این چالش را به فرایندی آسوده تبدیل کرده‌ایم.

شما می‌توانید محصولات موجود در بازار آنلاین سرام پخش را به‌صورت قسطی نیز خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط و نحوه خرید اقساطی انواع فلاش تانک به صفحه خرید قسطی مراجعه نمایید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments