پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مقایسه شیرآلات کلاسیک با شیرآلات اهرمی؟ ویژگی ها و تفاوت ها

مقایسه شیراهرمی با کلاسیک

مقایسه شیرآلات کلاسیک با شیرآلات اهرمی؟ ویژگی ها و تفاوت ها

فهرست مطالب

امروزه مردم به سبک زندگی‌های کلاسیک و مدرن علاقمند شده‌اند و برای داشتن زندگی کلاسیک یا به‌روز، به تجهیزات و تاسیسات کلاسیک در ساختمان خود نیاز دارند. از بهترین انواع شیرآلات، شیرآلات اهرمی و کلاسیک هستند که برای مواردی همچون شیر حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز کار این نوع شیرها با بقیه خیلی متفاوت نیست اما شیرآلات اهرمی جدیدتر هستند.
شیرآلات اهرمی همان‌طور که از نامشان مشخص است، برای قطع و وصل جریان آب و تنظیم آن، یک دسته اهرمی شکل دارند. کارخانجات معتبر انواع شیرآلات اهرمی و کلاسیک را در مدل‌هایی همچون استیل، برنز، برنجی و … تولید و در بازار عرضه می‌کنند.
در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت شیرآلات اهرمی و کلاسیک، ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام آشنا کنیم. اگر در حال بازسازی یا ساخت خانه خود هستید و می‌خواهید بدانید کدام مدل شیر روشویی و انواع دیگر را خریداری کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام مدل شیر را خریداری کنید.

مقایسه شیراهرمی با کلاسیک

تفاوت شیرآلات اهرمی و کلاسیک

شیرآلات اهرمی که با نام شیرآلات کارتریجی هم شناخته می‌شوند، بسیار متداول هستند و حتما آن را در خیلی از مکان‌ها دیده‌اید. شیرآلات اهرمی، نسل جدیدتری از شیرآلات به حساب می‌آیند که نسبت به مدل کلاسیک، دوام، زیبایی و کاربرد بیشتر و عملکرد آسان‌تری دارند.
شیرهای کلاسیک دو دسته (دستگیره) دارند اما شیرآلات اهرمی برای کنترل جریان آب، فقط یک اهرم دارند. برای باز و بسته کردن آب باید اهرم را بالا ببرید. اگر می‌خواهید آب گرم داشته باشید اهرم را به سمت چپ و برای دسترسی به آب سرد، اهرم را به سمت راست بچرخانید. کارتریج‌های موجود در بازار در اندازه‌های ۲۵، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ هستند و هرچه عددشان بزرگتر باشد، خروجی آب بیشتری خواهند داشت.
شیرآلات کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین انواع برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند. این محصول برای تنظیم دمای آب دو دستگیره پیچی دارد که یکی مخصوص آب سرد و دیگری مربوط به آب گرم است. شما باید برای مخلوط کردن آب گرم و سرد، هردو دستگیره را باز کنید تا به دمای مطلوبتان برسید. به همین دلیل این شیرآلات با نام شیر مخلوط نیز معروف هستند.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه شیرآلات توکار با روکار را مطالعه بفرمایید.

——————————————

تفاوت شیراهرمی با کلاسیک

ویژگی‌های شیرآلات اهرمی

شیرهای اهرمی قطعات و اجزای کوچک‌تر و بیشتری نسبت به شیرآلات بهداشتی کلاسیک و حتی سایر انواع شیرها مانند شیر روگازی دارند و ساختار این شیرآلات پیچیده‌تر است. در این مدل، آب گرم و سرد تا بدنه شیر بالا می‌آیند و به دایورتر می‌رسند. محل دقیق دایورتر در زیر کارتریج قرار دارد. چند آب بند هم در قسمت بالای کارتریج وجود دارد که جلوی خروج آب از بالای اهرم را می‌گیرند. چندین صفحه سرامیکی نیز برای حرکت راحت و بدون ساییدگی اهرم، بین اهرم و کارتریج تعبیه شده است.

ویژگیهای شیراهرمی

ویژگی‌های شیرآلات کلاسیک

شیرآلات کلاسیک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که یکی از آن‌ها آبکاری فوق‌العاده زیبای آن‌هاست. برای این محصول ضخامت آبکاری حدود ۲۰ میکرون است که سبب شده تا رسوب‌گیری، زنگ‌زدگی، پوسیدگی و ساییدگی اتفاق نیفتد. برای تهیه شیرآلات کلاسیک برای شیرتوالت و بقیه موارد، باید به کیفیت محصول توجه کنید.

ویژگی شیرآلات کلاسیک

مزایا و معایب شیرآلات کلاسیک

در این قسمت قصد داریم مزایا و معایب شیرآلات کلاسیک را بررسی کنیم.
بررسی مزایای شیرآلات کلاسیک یا دو دستگیره‌ای
• این نوع شیر قیمت مناسب‌تری نسبت به بقیه مدل‌ها دارد و شما می‌توانید با صرف هزینه کم، برای روشویی روکابینتی خود یک شیر مناسب تهیه کنید.
• برخی افراد هنوز به شیرهای کلاسیک عادت دارند و استفاده از آن‌ها برایشان آسان‌تر است.
• در صورت خرابی واشر این محصول به‌راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد.
بررسی معایب شیرآلات کلاسیک یا دودستگیره ای
• به خاطر وجود واشر در این محصول، طول عمر آن کم است
• این نوع شیرآلات به خاطر داشتن دو دسته، به فضای بیشتری روی روشویی روسنگی نیاز دارند
• تنظیم فشار و دمای آب کمی دشوار است.

مزایا و معایب شیرآلات کلاسیک

مزایا و معایب شیرآلات اهرمی

برای آشنایی با مزایا و معایب شیرآلات اهرمی در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی مزایای شیرآلات اهرمی

• با استفاده از شیرآلات اهرمی به‌راحتی می‌توانید ورودی و خروجی آب و فشار آب گرم و سرد را تنظیم کنید
• این نوع شیر نیاز به فضای کمتری دارد و با نصب آن، فضای بیشتری روی سینک ظرفشویی خالی می‌ماند که سبب زیبایی و شستشوی راحت‌تر سینک می‌شود
• در شیر دوش حمام نیز امکان تنظیم خروجی آب در چند درجه و تنظیم ارتفاع دوش‌ها وجود دارد
• این محصول می‌تواند زیبایی بیشتری به آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شما بدهد. همچنین این شیرآلات را می‌توانید در انواع رنگ‌ها مانند آبی و قرمز نیز سفارش دهید. همچنین با خرید رنگ طلایی این محصول، حس لوکس بودن را به منزل خود هدیه دهید
• با نصب شیرآلات اهرمی، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود. برای بستن شیرهای کلاسیک، باید آن‌ها را چند دور بچرخانید که همین زمان، آب در حال ریختن روی زمین است. اما شیرآلات اهرمی تنها با یک اهرم باز و بسته می‌شوند که این اتفاق به‌سرعت انجام شده و مانع هدر رفتن آب می‌شود.
• همان‌طور که در قسمت معایب شیرهای کلاسیک بیان شد، استفاده از واشر در شیرهای کلاسیک سبب خرابی زودهنگام می‌شود. این واشرها خیلی بادوام نیستند و پس از خرابی موجب چکه کردن آب می‌شوند. اما شیرهای اهرمی به جای واشر، دیسک دارند که افزایش انعطاف‌پذیری شیر را به دنبال دارد. در نتیجه خرابی دیرتر به سراغ شیرهای اهرمی می‌آید.

 مشاهده و خرید انواع مدل های شیر ظرفشویی به آسانی و با شرایط اقساطی در بازار آنلاین سرام پخش

شیرظرفشویی

بررسی معایب شیرآلات اهرمی

هر محصول در کنار مزایای بسیار، ممکن است معایبی هم داشته باشد. شیرآلات اهرمی هم مزایای زیادی نسبت به شیرهای کلاسیک دارند ولی چند مشکل نیز دارند که در این قسمت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
• در شیرآلات اهرمی ممکن است تنظیم دمای آب سرد و گرم کمی مشکل باشد
• اگر دیسک درون شیرهای اهرمی دچار مشکل شود، منجر به نشتی یا چکه آب از شیر می‌شود
• ممکن است پس از مدتی به‌طور خودکار، دسته شیرآلات اهرمی بیش از حد سفت و یا شل شود
• برخی مواقع فشار آب در این نوع شیرها راضی‌کننده نیست.

مزایا و معایب شیرآلات اهرمی

کلام آخر
اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما قصد خرید انواع شیرآلات را دارید. در این مقاله سعی کردیم شما را با شیرآلات کلاسیک و اهرمی آشنا کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور کلی مزایای شیرهای اهرمی بیشتر از شیرهای کلاسیک است.
شما می‌توانید انواع شیرآلات از جمله شیرآلات چشمی را از فروشگاه آنلاین سرام پخش تهیه کنید. تنها کافی است به وب سایت ما سر بزنید و انواع شیرآلات و قیمت‌های آن‌ها را مشاهده کنید. امکان خرید اقساطی انواع محصولات سرام پخش برای همه افراد وجود دارد. بنابراین حتی با بودجه کم می‌توانید زیباترین شیرها را برای منزل خود خریداری کنید. در صورتی که سوالی دارید می‌توانید در قسمت پرسش و پاسخ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول…

شیرآلات اهرمی برای کنترل جریان آب، فقط یک اهرم دارند. برای باز و بسته کردن آب باید اهرم را بالا ببرید. اگر می‌خواهید آب گرم داشته باشید، کافی است اهرم را به سمت چپ و برای دسترسی به آب سرد، اهرم را به سمت راست بچرخانید.

این محصول برای تنظیم دمای آب دو دستگیره پیچی دارد که یکی مخصوص آب سرد و دیگری مربوط به آب گرم است.

باید برای مخلوط کردن آب گرم و سرد، هردو دستگیره را باز کنید تا به دمای مطلوبتان برسید. به‌همین دلیل این شیرآلات با نام شیر مخلوط نیز معروف هستند.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

شیرآلات هوشمند

خرید انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments