پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با مزایا و معایب شیرآلات طلایی آشنا شوید!

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

با مزایا و معایب شیرآلات طلایی آشنا شوید!

فهرست مطالب

با مزایا و معایب شیرآلات طلایی آشنا شوید، رنگ طلایی همواره یکی از رنگ‎‌های لوکس، مدرن و جذاب در به‌کارگیری طراحی دکوراسیون داخلی است که جلوه بصری ویژه‌ای را به ساختمان می‌بخشد. ترکیب‌پذیری بی‌نظیر این رنگ با انواع رنگ‎‌های روشن و تیره، بارزه‌ای ارزشمند در اجرای آن به شمار می‌رود.

شیرآلات طلایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره مورد استقبال بخش گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان قرار دارند. در ساخت این نوع شیرآلات از آبکاری خاص با بهره‌گیری از متریال حساس و باکیفیت بهره برده می‌شود؛ بنابراین نگهداری و نظافت شیرآلات طلایی نیز خود دقت نظر بالا و مخصوصی را می‌طلبد. 

در این مقاله قصد داریم از مجله سرام پخش به معرفی انواع، مزایا و معایب شیرآلات طلایی بپردازیم.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

در طول مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد:

  • انواع شیرآلات طلایی بر چند قسم است؟
  • مزایای شیرآلات طلایی چیست؟
  • معایب شیرآلات طلایی چیست؟

وقت آن رسیده به ترتیب به طرح پاسخ یک‌به‌یک سؤالات بالا بپردازیم. در ابتدا با معرفی انواع شیرآلات طلایی آغاز می‌کنیم.

انواع شیرآلات طلایی

با توسعه صنعت شیرآلات، طرح‌های متنوع به طور روزافزون در حال گسترش هستند. بااین‌وجود در نگاهی کلی انواع شیرآلات طلایی به دو گونه براق و مات تولید و به بازار عرضه می‌شود.

جنس شیرآلات طلایی در هر دو نوع مات و براق از آلیاژ برنج بوده که این متریال مناسب‌ترین نوع آلیاژ به‌منظور ساخت شیرآلات بهداشتی به شمار می‌آید.

شیرآلات طلایی براق و مات در هر سه مکانیزم فلکه‌ای، اهرمی و هوشمند ساخته شده و دست شما را برای انتخاب مدل مدنظر کاملاً باز گذاشته‌اند.
نکته قابل‌توجه این است که به‌منظور حفظ هارمونی در طراحی دکوراسیون محیط مورد اجرای شیرآلات طلایی، پس از اجرای نوع مات یا براق لازم است سایر تجهیزات نیز در راستای این طرح انتخاب شده و مورداستفاده قرار گیرند.

در آخر گفتنی است تفاوت قابل‌ذکری میان دو نوع مات و براق شیرآلات طلایی وجود ندارد و انتخاب هریک از این دو مدل امری به طور کامل سلیقه‌ای است.

————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله بهترین رنگ شیرآلات را مطالعه بفرمایید.

————————————–

شیرآلات طلایی براق
شیر روشویی ریسکو مدل جام
شیرآلات-طلایی-مات
شیر روشویی پایه بلند ریسکو مدل اسکرو

مزایای شیرآلات طلایی

  • کیفیت و دوام بالای شیرآلات طلایی

    نوع آبکاری این نوع از شیرآلات که اغلب به روش PVD صورت می‌گیرد، در مقایسه با سایر انواع شیرآلات از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار است. در صورت نگهداری مناسب به‌خصوص در مورد رعایت نکات مربوط به تمیزکردن شیرآلات طلایی، نگرانی‌ای بابت استفاده طولانی‌مدت این نوع از شیرآلات نخواهید داشت.

  • ایجاد دکوراسیونی لوکس

    پیش‌ازاین اشاره کردیم رنگ طلایی دارای ماهیتی لوکس بوده که استفاده از آن در متریال مختلف مورد اجرا در بخش‌های دکوراسیون موجب ایجاد فضایی جالب‌توجه و چشم‌نواز خواهد شد.
     نصب شیرآلات طلایی نیز به‌خودی‌خود موجب لوکس شدن فضای دکوراسیون بخش موردنظر ساختمان شده به‌طوری‌که بهره‌گیری از این قطعه به‌صورت یک‌تنه تأثیر بالایی در زیبایی معماری داخلی سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه شما خواهد داشت.

مدل شیرروشویی

  • هماهنگی بالا با سایر رنگ‌ها

    ماهیت رنگ طلایی شرایط را برای ایجاد هماهنگی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های روشن و تیره ایجاب کرده است. همین موضوع موجب شده پس از انتخاب شیرآلات طلایی نگرانی‌ای بابت ایجاد ست با سایر جزئیات دکوراسیون نداشته و حتی بتوانید از تجهیزات قبلی خود نیز بهره ببرید.
    بااین‌حال ترکیب برخی رنگ‌ها با شیرآلات طلایی دارای جذابیتی به‌مراتب بالاتر خواهد بود. رنگ‌هایی چون سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، سبز و در نهایت آبی همگی در تمامی طیف‌ها در ترکیب با رنگ طلایی جلوه فوق‌العاده‌ای را به طراحی شما خواهند بخشید

  • نمایش جزئیات بیشتر با شیرآلات براق

ظاهر صیقلی و صاف و در اصلاح آینه‌ای نوع براق شیرآلات طلایی سبب شده جزئیات ساخت و طراحی شیر واضح‌تر و البته زیباتر به نظر بیاید.
در نتیجه این امر به ایجاد فضایی لوکس‌تر در دکوراسیون کمک شایانی خواهد کرد. لازم به ذکر است که این خصیصه در میزان سطح روشنایی فضا از طریق بازتاب نور به‌وسیله سطح براق این شیرآلات نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

  • شستشوی آسان شیرآلات مات

    همان‌طور که می‌دانید ایجاد لک و اثر انگشتان دست بر روی شیرآلات امری اجتناب‌ناپذیر است. نکته حائز اهمیت در انتخاب انواع شیرآلات طلایی به‌خصوص برای مصرف‌کنندگان وسواسی این است که وجود این آلودگی‌ها در سطح نوع مات شیرآلات طلایی در مقایسه با مدل براق آن کمتر به چشم آمده و به طبع نظافت آن نیز به‌مراتب آسان‌تر و سریع‌تر قابل انجام خواهد بود

  • تناسب با هرنوع طراحی

    امروزه تنوع و تعدد ساخت و عرضه شیرآلات طلایی، استفاده از آن را در هر نوع طراحی از قبیل کلاسیک و مدرن و نیز مقارن با سلایق مختلف به راحتی امکان‌پذیر کرده است.

 شیرآلات طلایی مزایا

معایب شیرآلات طلایی

تحقیقاً می‌توان گفت شیرآلات طلایی دارای معایب خاص و مهمی نبوده که مانع از انتخاب و به‌کارگیری آنها شود، اما جهت آگاهی کامل در تمامی ابعاد مشخصه‌های شیرآلات طلایی لازم است در مقابل مزایای چشم‌گیر این نوع از شیرآلات به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • قیمت شیرآلات طلایی به نسبت سایر شیرآلات ساختمانی کمی بالاتر است. تفاوتی ندارد که از چه برند و با چه کیفیتی سراغ این نوع از شیرآلات بروید؛ مزایای بالای شیرآلات طلایی که پیش از این به آنها اشاره کردیم سبب شده هزینه خرید آنها بیش از سایر موارد موجود در بازار باشد که بی‌شک این موضوع نیز دور از ذهن و غیرمعقولانه به نظر نمی‌آید
  • نگهداری و همچنین تمیز‌کردن شیرآلات طلایی به اعمال حساسیت بالایی نیاز دارد. در ادامه بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت.
شیر توالت راسان مدل صدف
شیر توالت راسان مدل صدف
شیرالات برنجی
شیر توالت راسان مدل ویولت

آیا رنگ شیرآلات طلایی از بین می‌رود؟

یکی از مواردی که همواره از مخالفین اندک اجرای شیرآلات طلایی به گوش می‌رسد این است که شیرآلات طلایی پس از مدتی استفاده رنگ خود را از دست می‌دهند. همان‌گونه که اشاره شد در ساخت این گونه از شیرآلات از آلیاژ برنج با لایه آبکاری‌شده استفاده می‌شود. به طور کلی حفظ دوام و ماندگاری لایه آبکاری‌شده شیرآلات طلایی به دو عامل مهم وابسته است:

  • روش آبکاری بدنه شیر که به طور معمول از رویه PVD تبعیت کرده و سبکی مناسب در آبکاری بدنه شیرآلات طلایی قلمداد می‌شود
  • نوع و روش تمیز‌کردن شیرآلات طلایی

روش‌های مناسب برای آبکاری بدنه شیرآلات طلایی چه هستند؟

در اغلب موارد دو روش جهت آبکاری این نوع از شیرآلات به کار گرفته می‌شود:

  • روش PVD
  • روش الکترواستاتیک

اما کدام روش آبکاری بهتر است؟ در پاسخ به این سوال نیز میبایست گفت چه از لحاظ بعد زیبایی ساخت بدنه و چه از لحاظ قوام و کیفیت، روش آبکاری PVD دارای برتری نسبی‌ای در مقایسه با روش الکترواستاتیک است. به طبع این موضوع سبب شده قیمت شیرآلات طلایی برخوردار از روش آبکاری PVD نیز کمی بالاتر باشد.

———————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله تمیز کردن شیرآلات طلایی را مطالعه بفرمایید.

———————————

در مجموع با انتخاب برندی مناسب و مطمئن و همچنین توجه به نکات نگهداری و شستشو، تغییر رنگی در شیرآلات طلایی اتفاق نیفتاده و تا سال‌ها جلوه ظاهری زیبای خود را حفظ خواهند کرد.

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

سخن پایانی

در این مقاله به شرح کلی انواع شیرآلات طلایی و مزایا و معایب آن پرداختیم. حال شاید چالش پیش روی شما در قالب این سؤال طرح شود که چگونه از وجود کیفیت بالا در شیرآلات طلایی اطمینان حاصل کنیم؟

پاسخ واضح است؛ کمی مطالعه و تحقیق در مورد برندهای نام‌دار و متنوع و مقایسه ویژگی‌های هر نوع در بستر مراجعه به فروشگاهی معتبر تمامی این چالش‌ها را از پیش پای شما برداشته و شما را در انتخاب بهترین گزینه مورد نظر یاری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین برند شیرآلات را مطالعه بفرمایید.

ما در فروشگاه اینترنتی سرام پخش با عرضه انواع مدل از شیرآلات طلایی شما را در خرید شیرآلات سرویس بهداشتی، شیرآلات حمام و شیرآلات آشپزخانه در برندها و مدل‌های متنوع آماده ارائه بالاترین سطح خدمات به شما مشتریان گرامی خواهیم بود.

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments