پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه پاک کردن سیلر روی کاشی

نحوه پاک کردن سیلر روی کاشی

گاهی ممکن است مدتی پس از اینکه کاشی خود را سیلر ( یا آب بندی) می کنید، سیلر خراب شود. این خراب شدگی به صورت ترک خوردگی سطحی سیلر و یا زرد شدن رنگ سیلر و کدر شدن سطح کاشی نمایان می شود. این مقاله راهنمایی های لازم را در مورد چگونگی سیلر از روی سطح کاشی را به شما ارائه می دهد.

پس از نصب کاشی ها، ملات را در فاصله های بین کاشی به کار می برید تا اطمینان حاصل شود که کاشی های تازه ای که نصب شده اند، از موقعیت واقعی خود جابجا نشوند.

مشکل ملات این است که سطح آن بسیار متخلخل است و به راحتی مقدار زیادی از خاک، رطوبت و میکروب را جذب می کند. در نتیجه، رنگ ملات به مرور تغییر می کند و ظاهر نازیبایی ایجاد می شود.

برای جلوگیری از این نوع آسیب، استفاده از سیلر و یا آب بندی به شدت توصیه می شود. سیلر ها بعد از قرار گیری روی سطح به سرعت خشک می شوند.

معمولا سیلر با استفاده از یک پد مخصوص سیلر روی سطح اعمال می شود و یا بروی کاشی ها اسپری می گردد. بعضی از مردم برای این منظور یک قلموی کوچک و یا تکه ای از اسفنج را ترجیح می دهند. هر چه مرغوبیت سیلر به روش نصب، یکسان بودن سطح و اینکه چه میزان از سیلر روی سطح کاشی ریخته شود، بستگی دارد.

هنگامی که سیلر روی کاشی ها خشک می شود، یک لایه نازک روی سطح کاشی قرار می گیرد. و بنابراین بعد از خراب شدن سیلر، کاشی کمی درخشش و زیبایی خود را از دست می دهد. حذف سیلر قدیمی و خراب شده از نکات حفظ جذابیت کاشی هاست.

نحوه حذف سیلر با پاک کننده های شیمیایی

پس از نصب کاشی های جدید و بندکشی بین آن ها و پس از انجام برخی کارهای تعمیری روی کاشی ها، سیلر (یا آب بندی) روی کاشی ها اعمال می شود. پس از سیلر زنی، اگر متوجه شوید که سیلر از روی سطح کاشی می ریزد، باید فورا آن را پاک کنید.

برای نتایج بهتر، اسفنج را در آب گرم بشویید و سیلر را با آن تمیز کنید. سپس سطح را با محلول سرکه که از مقادیر برابر آب و سرکه سفید خالص تشکیل شده، پاک کنید. بعد از انجام این مراحل سطح کاشی عاری از سیلر می شود.

با این حال، بعضی از مواقع اتفاق می افتد که سیلر برای مدت طولانی روی سطح باقی می ماند و به راحتی پاک نمی شود. علت به وجود آمدن این اتفاق، تفاوت در دسته بندی سیلر هاست.

همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم، دو دسته مختلف از سیلر ها موجود هستند. یکی از آنها سیلر نفوذ کرده و یکی دیگر از آنها سیلر سطحی است. هر دو این ها به شدت نسبت به آب مقاوم هستند، زیرا برای محافظت از سطح در مقابل اثرات مضر رطوبت استفاده می شود. بنابراین، شما نمی توانید سیلر خشک را با آب ساده تمیز کنید. شما نیاز به چیزی قویتری دارید، پاک کننده های شیمیایی به طور گسترده ای برای خلاص شدن از سیلر روی سطح کاشی استفاده می شود. شما می توانید آن را از فروشگاه های عرضه خانگی در منطقه خود خریداری کنید. دستورالعمل های گام به گام حذف باقی مانده سیلر از کاشی، به شرح زیر است:

مرحله ۱

یک سطل کوچک حاوی آب گرم، یک پاک کننده و یک بُرس زبر را آماده کنید. برس را به داخل آب بشویید و کمی از پاک کننده روی آن بریزید. حال، برس را بر روی تمام سطوح، قسمت هایی که توسط سیلر ملات پوشانده شده است، بکشید. این کار باعث می شود تا برخی از لایه های باریک سیلر از سطح کاشی تمیز شود.

مرحله ۲

بعد از انجام مرحله اول، شما باید قبل از اعمال پاک کننده غلیظ بر روی سطح کاشی (برای حذف سیلر های قوی تر) سطح کاشی را امتحان کنید.

برای این منظور قسمتی از سطح کاشی که کمتر در معرض دید قرار دارد، انتخاب کنید. یک کاسه کوچک از پاک کننده شیمیایی را بردارید، اسفنج را به پاک کننده غلیظ آغشته کنید و بعد روی نقطه انتخابی قرار دهید، یک ساعت صبر کنید و سپس سطح را با آب گرم پاک کنید. اگر به رنگ کاشی آسیب نرساند، می توانید پاک کننده غلیظ را در بقیه کاشی ها استفاده کنید.

مرحله ۳

همان طور که در مرحله قبل اشاره کردیم، اگر به سطح کاشی آسیب نرسید، شما می توانید از پاک کننده به صورت مستقیم بر روی سطح کاشی استفاده کنید و نیازی به رقیق کردن آن با هر حلال نیست. با استفاده از یک اسفنج، بر روی لایه های ضخیم سیلر بکشید و توجه داشته باشید که این کار را روی مابقی قسمت هایی کاشی های بدون سیلر انجام ندهید. سپس از یک برس زِبر برای خراشیدن لایه های ضخیم استفاده کنید. بدین ترتیب باقیمانده سیلر هم پاک خواهد شد.

مرحله ۴

از یک پارچه تمیزی دیگر استفاده کنید و آن را با آب معمولی مرطوب کنید و تمام بقایای را که هنوز روی کاشی ها پشت سر گذاشته شده پاک کنید. سرانجام کاشی تمیز شده را با یک پارچه نرم خشک کنید.

پاک کننده شیمیایی تنها باید در مواقعی استفاده شود که سیلر کاملا بلااستفاده و خراب شده باشد. بنابراین زمانی که هنوز سیلر شما قابلیت استفاده را دارد از آن استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که ماندن بیش از حد پاک کننده روی ملات و بند کشی ها می تواند آن را از بین ببرد.

بعضی از افراد از کاردک های تیز و یا دیگر اشیاء بُرنده برای برداشتن سیلر از روی کاشی استفاده می کنند؛ اما این کار می تواند به سطح و لعاب کاشی آسیب بزند. بنابراین به جای استفاده از اشیاء تیز که ممکن است به کاشی ها آسیب وارد کند، بنابراین به نظر می رسد بهترین راه همان استفاده از پاک کننده های مخصوص سیلر مطابق دستور العمل های ذکر شده در بالا است.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments