پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه جدا کردن کاشی های سرامیکی از روی دیوار(بخش دوم)

نحوه جدا کردن کاشی های سرامیکی از روی دیوار(بخش دوم)

روش دوم: استفاده از چکش برقی

نحوه جدا کردن کاشی های سرامیکی از روی دیوار(بخش دوم)

یک چکش برقی اجاره کنید. چکش برقی نوعی دستگاه الکتریکی است که شکل ظاهری آن شبیه دریل است. بسیاری از فروشگاه ها این ابزار را به مشتریان خود اجاره می­دهند بنابراین مجبور به خرید این دستگاه نیستید. با چند فروشگاه تماس بگیرید و قیمت اجاره کردن روزانه آن را بپرسید.

    •  بعضی چکش ها به صورت دستی ساخته میشوند و برای دیوار و کف مناسب هستند ولی بعضی از آنها بزرگتر هستند  و فقط برای کاشی های کف کاربرد دارند.

    •  چکش برقی مناسب کار خودتان را انتخاب کنید.

    •  اجاره چکش برقی حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار به صورت روزانه است.

قبل از شروع کار، عینک ایمنی  و گوش گیر را روی چشم و گوش قرار دهید. از آنجا که ممکن است تخریب کاشی ها به وسیله اسکنه و چکش باعث پراکنده شدن ذرات ریز کاشی در هوا شوند برای محافظت از چشمان خود حتما از عینک ایمنی استفاده کنید. همچنین این کار باعث ایجاد سر و صدای زیادی در محیط می­شود بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش، از گوش گیرهای مخصوص استفاده کنید.

اگر پروژه بزرگی دارید بهتر است از ماسک صورت نیز جلوگیری کنید تا از استنشاق گرد و غبار جلوگیری شود.

انتهای اسکنه یا چکش برقی  را در مرز بین دو کاشی قرار دهید. بهتر است از لبه بیرونی اتاق و یا دیوار شروع کنید. دسته آن  را با هر دو دست نگه دارید تا کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. تیغه تراش آن را با زاویه ۳۰ یا ۴۰ درجه تنظیم کنید.

چکش را روشن کنید تا کاشی ها تخریب شوند(از سطح جدا شوند) همزمان به چکش فشار وارد کنید. به همین ترتیب به شکستن کاشی ها ادامه دهید تا تمام کاشی ها از سطح جدا شوند.

در حین کار گاهی کاشی های خرد شده را از اطراف جمع کنید تا مانع ادامه کار شما نشوند.

روش سوم: برداشتن یک کاشی از سطح

دوغاب ریخته شده  اطراف یک کاشی را با یک اره مخصوص دوغاب بردارید. اره های مخصوص دوغاب، اره های بسیار کاربردی هستند که برای از بین بردن دوغاب اطراف کاشی استفاده می­شوند. اره دوغاب را در دست خود نگه دارید(دستی که نیروی بیشتری می­تواند داشته باشد،مثلا در افراد راست دست، غالبا دست راست دست نیرومند تری است) و شروع به حذف دوغاب اطراف کاشی کنید. فشار زیادی را به اره وارد کنید و ضربه بزنید تا دوغاب به راحتی تخریب شود و جدا کردن کاشی راحت تر باشد.

  •  اره های مخصوص گروت را می­توانید از فروشگاه های کاشی و یا مصالح فروشی ها خریداری نمایید.

با چکش چند ضربه مانند تصویر فوق به کاشی وارد نمایید تا کاشی سست شود. چکش را مستقیما در مرکز کاشی تنظیم کنید سپس آن را بلند کرده و با فشار محکم به وسط کاشی که از پیش تنظیم کنید بزنید. این کار به سست کردن کاشی و جدا کردن آن از چسب های کف کمک می­کند.

   •  برای کاشی های بزرگتر از یک عدد پتک ۵-۳ پوندی(۲.۳-۱.۴ کیلوگرمی) استفاده کنید.

لبه کاشی را با اسکنه بلند کنید.تیغه انتهایی اسکنه را زیر کاشی قرار دهید و برای بلند کردن کاشی از دسته آن استفاده کنید. اگر کاشی هنوز به صورت کامل جدا نشده است می­توانید با چکش به انتهای دسته چوبی اسکنه ضربه بزنید. به آرامی و با تمرکز کار کنید تا به طور تصادفی کاشی های اطراف را دچار آسیب دیدگی نکنید.

   •  اگر اسکنه ندارید، از پشت چکش برای بلند کردن کاشی استفاده کنید و مانند یک دیلم(اهرم کردن زمین) کاشی را بلند کنید.

برای تراشیدن ملات از کف زمین  از اسکنه استفاده کنید. تیغه آن را روی سطح  و در لبه کناری ملات تنظیم کنید. فشار محکمی به اسکنه وارد نمایید و این حرکت را به طور مداوم  و سریع و به صورت ضربه ای جلو و عقب انجام دهید تا ملات به طور کامل از سطح جدا شود.

هنگامی که کاشی ها و همچنین ملات را از سطح زمین جدا کردید برای تمیز شدن سطح به طور کامل از یک مکنده قوی استفاده کنید تا ذرات ریز ملات باقیمانده را از روی سطح جمع شود.

  •  اطمینان حاصل کنید که سطح کاملا صاف شده باشد وگرنه نمی­توانید از کاشی جدید برای سطح استفاده کنید و کاشی کاری جدیدی انجام دهید.

#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments