پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه جدا کردن کاشی های سرامیکی از روی دیوار(بخش اول)

نحوه جدا کردن کاشی های سرامیکی از روی دیوار(بخش اول)

این که بخواهید نوسازی انجام دهید و تمام کاشی های یک دیوار را تعویض کنید و یا اینکه فقط یک کاشی را بردارید و کاشی جدیدی جایگرین کنید؛ عملیات ساده است که خودتان به راحتی می­توانید آن را انجام دهید.

اگر ابعاد پروژه کوچک است خودتان می­توانید با دست  و بدون استفاده از نیروی متخصص و وسیله خاصی این کار را انجام دهید. برای پروژه های بزرگتر به چکش برقی نیاز دارید که لازم است از فروشگاه اجاره کنید تا کار سریعتر انجام شود.

پس از برداشتن سرامیک ها، یک سطح تمیز و صاف برای کاشی کاری جدید خواهید داشت.

روش اول: برداشتن کاشی ها با دست

پیش از بیان هر موضوع دیگری لازم است بدانید که پیش از شروع کار باید از دستکش، عینک ایمنی و ماسک صورت استفاده کنید. قطعات ریز کاشی بسیار تیز هستند به همین دلیل هنگام کار از دستکش ضخیم و عینک ایمنی استفاده کنید.

همچنین در هنگام کار، لباس آستین بلند و شلوار بلند بپوشید تا از قطع عضو جلوگیری شود. همچنین اگرچه برداشتن سرامیک ار روی دیوار و تخریب آن گرد و غبار زیادی را در هوا پراکنده نمی­کند ولی لازم است از ماسک صورت استفاده کنید تا از نفوذ هرگونه گرد و غبار احتمالی به ریه جلوگیری شود.

      • اگر در حال تخریب کاشی های سرامیکی در مساحت بزرگ هستید، از پدهای زانو استفاده کنید که هنگام کار راحت تر باشید و فشار زیادی به زانوهای خود در حالت نشسته وارد نکنید.

برای برداشتن هر کاشی از چکش و اسکنه استفاده کنید.اسکنه را با دستی که قدرت بیشتری دارید نگه دارید تا لبه تیز آن در لبه سرامیک قرار گیرد. سپس با چکش به انتهای چوب پنبه ای  آن ضربه بزنید تا کاشی از کف زمین جدا شود و بتوانید آن را بلند کنید. ممکن است با این کار برخی کاشی ها از هم جدا شوند و بعضی کاشی ها هم آسیب ببینند.

       • از اسکنه ای استفاده کنید که یک دسته پشتی داشته باشد و بتوانید به راحتی با چکش به آن ضربه وارد کنید.

     • برداشتن و تراشیدن کاشی های سطح ممکن است زمان طولانی را از شما بگیرد ولی این اطمینان را به شما می دهد که سطح زیرین کاشی ها هیچ آسیبی نمی بیند.

اگر قصد ندارید از کاشی ها دوباره استفاده کنید و نمی خواهید آنها را ذخیره کنید نیازی به سالم برداشتن آنها از روی کف ندارید و میتوانید به راحتی آنها را با استفاده از یک چکش خراب کنید. برای این کار با کاشی هایی که در لبه بیرونی اتاق یا دیوار هستند شروع کنید. برای کف هایی با مساحت کم می­توانید از چکش استفاده کنید ولی برای کف هایی با مساحت زیاد و یا کاشی های دیواری از یک پتک ۵-۳ پوندی(۱.۴-۲.۳ کیلوگرم) استفاده کنید.کاشی های کل سطح اتاق را با این روش تخریب کنید .

    •  اگر صدای خراب کردن کاشی ها گوش شما را اذیت می­کند بهتر است از گوش گیر استفاده کنید.

    •  اگر میخواهید کاشی ها سالم باشند و کف پوش شما دچار آسیب نشود هرگز از پتک استفاده نکنید.

ملات زیر کاشی ها را اسکنه بتراشید. لبه اسکنه را در لبه ملات قرار دهید و فشار وارد کنید تا ملات از سطح کنده شود. اگر نمیتوانید این کار را با نیروی دست انجام دهید مادامی که لبه اسکنه را روی ملات قرار داده اید، با چکش به انتهای اسکنه ضربه بزنید تا ملات از سطح جدا شود.

    •  لازم است تمام ملات را از روی سطح جدا کنید تا سطح کاملا صاف شود. به این ترتیب به راحتی می­توانید کفپوش و یا دیوار پوش جدیدی را روی سطح صاف نصب کنید.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments