پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه ساخت محافظ گلدان

نحوه ساخت محافظ گلدان

نحوه ساخت محافظ گلدان

نحوه ساخت محافظ گلدان

نحوه ساخت محافظ گلدان | گیاهان در هر خانه ای جالب توجه هستند و گلدان های شیک باعث می شوند دکوراسیون خانه شما زیباتر به نظر برسد. یک راه کار آسان برای محافظت از گلدان ها و همینطور زیباتر نشان دادن آن ها ساخت محافظ گلدان است.
محافظ گلدان در زمان هایی به کار می رود که گلدان اصلی گیاه در مقابل ضربه آسیب پذیر باشد و یا ظاهر آن مطابق سلیقه شما نباشد. همین طور جعبه های گلدان برای گلدان های کوچک کاکتوس و ساکولنت نیز بسیار مناسب است. نحوه ساخت محافظ گلدان آسان است و نیاز به وسایل کمی دارد. حتی می توانید برای ساخت محافظ گلدان از تخته چوب و کاشی های اضافی استفاده کنید.
برای دسترسی به ایده های بیشتر مطلب ” آموزش کاشی کاری های ساده” و ” چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید! ” را بخوانید.

مواد:

کاشی ۱۰*۱۰ سانتی متر
تخته سه لا ۹ متر
ماژیک های حرفه ای (ماژیک هایی که به راحتی از روی سطح کاشی پاک نشوند)
اسپیسر های ۲ میلی متری
ملات
رنگ اکریلیک سفید
سیلر
استون
پارچه نرم
دستمال مرطوب

۱. ابتدا در مورد اندازه جعبه تصمیم بگیرید و سپس اندازه کاشی های موردنیازتان را تخمین بزنید، کاشی های ۲، ۵ و ۱۰ سانتی متری کاشی هایی هستند که شما می توانید برای این کار استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که اندازه ابعدا جعبه باید چند برابر اندازه کاشی باشد. (با این کار نیاز به برش کاشی به حداقل می رسد) به عنوان مثال برای کاشی ۱۰ سانتی متری، ابعاد جعبه ۳۰ سانتی متر عرض، ۳۰ سانتی متر طول و ۲۰ سانتی متر ارتفاع در نظر گرفته می شود.

۲. تخته سه لا را برش دهید. اگر ابزار مناسب برش چوب ندارید، می توانید این کار را در نجاری انجام دهید. با توجه به مثال بالا، شما باید ۲ قطعه چوب با ابعدا ۳۰۰*۲۰۰۰ میلی متری، دو قطعه ۲۹۱*۲۰۰ میلی متری و یک قطعه چوب مربعی شکل ۲۹۱ میلی متری (برای صفحه اصلی) تهیه کنید.

۳. در در مرحله سوم باید تعداد کاشی های مورد نیاز را محاسبه کنید برای جعبه گفته شده با ۳۰ سانتی متر عرض، ۳۰ سانتی متر طول و ۲۰ سانتی متر ارتفاع، به ۱۸ عدد کاشی ۱۰ سانتی متری احتیاج دارید. سپس همه ی کاشی ها را با استون (یا الکل) تمیز کنید. تا از تمیز بودن سطح مطمئن شوید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۴. در مرحله طراحی روی کاشی ها، کاشی های خود را به همان ترتیبی ک می خواهید نصب کنید، بچینید. این کار ترسیم یک الگوی تکراری روی کاشی ها را آسان تری می کند.

۵. حالا می توانید الگوی خود را روی کاشی ها بکشید. در اینجا از یک طراحی انتزاعی با ساخت نقطه و خط استفاده شده، اما شما می توانید هر الگویی که دوست دارید را روی کاشی ها بکشید. می توانید برای این کار از شابلون های آماده در بازار نیز استفاده کنید. در تمامی مراحل طراحی کاشی ها در کنار یکدیگر قرار دهید زیرا این کار باعث می شود زمانی که آنها را از فر خارج کردید، چینش آن ها راحتتر شود.

۶. یادتان باشد که از قرار دادن بیش از حد رنگ روی کاشی پرهیز کنید زیرا هنگام پخت کاشی در فر، این رنگ ها تیره می شوند و تغییر خواهند کرد. رنگ سیاه را بیش از حد استفاده نکنید چراکه در بعضی از موارد بعد از پخت پوسته پوسته خواهند شد. به عنوان راهنمایی بعد از پخت، رنگ نارنجی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز، آبی به سبز و و بنفش به صورتی پرنگ تغییر می کند.
توجه: تمام این تغییر رنگ ها تقریبی هستند و به جنس ماژیکی که استفاده می کنید بستگی دارد. شما می توانید از کاشی اضافی برای امتحان رنگ ها بعد از پخت استفاده کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۷. الگو را روی تمام کاشی ها بکشید و حداقل ۲۴ ساعت قبل از پخت به رنگ ها اجازه دهید تا روی کاشی، خشک شوند.

۸. بعد از خشک شدن رنگ ها روی کاشی، آنها را به مدت دو ساعت در فر در دمای ۲۲۵ درجه فارنهایت بپزید و سپس اجازه دهید تا در فر خنک شوند. این کار باعث می شود رنگ ها به درون لعاب کاشی نفوذ یابند.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۹. در حالی که کاشی ها را برای پخت در فر قرار می دهید، جعبه چوبی را سرهم بندی کنید. در اینجا تنها از میخ و چکش برای ساخت استفاده شده اما می توانید از چسب چوب هم استفاده کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۰. حالا باید تمام جعبه را رنگ کنید. این کار کمک خواهد کرد تا ملات در قسمت بیرونی جعبه به خوبی قرار بگیرد و هم فضای داخلی جعبه تمیز به نظر برسد. می توانید از یک سیلر مناسب برای فضای داخلی جعبه استفاده کنید تا کف جعبه در مقابل رطوبت گیاهان مقاوم شود.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۱. کاشی ها را از فر بیرون آورده و دوباره به همان ترتیبی که قبلا چیده اید، قرار دهید. سپس می توانید فرآیند کاشی کاری را آغاز کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۲. از آنجایی که جعبه نیاز به برش و نازک کاری خاصی ندارد؛ بنابراین کاشی کاری روی چوب راحت تر از کاشی کاری در آشپزخانه و یا حمام است. کمی چسب (یا حتی ملات) پشت کاشی بزنید و آنرا روی چوب نصب کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۳. کاشی کاری را از ردیف پایین و سمت راست هر سطح شروع کنید و مطمئن شوید که به همان ترتیب که چیده اید، کاشی را نصب می کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۴. اولین اسپیسر (یا فضا دهنده) را در سمت چپ و بالای کاشی قرار دهید و کاشی بعدی را نصب کنید. با کمک این اسپیسر ها فاصله بین کاشی ها یکدست خواهند شد. بعد از کامل کردن ردیف پایین اکنون می توانید شروع به نصب کاشی در ردیف بالایی کنید. از اسپیسر بین ردیف پایین و بالای کاشی ها استفاده کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۵. همین کار را برای تمامی سطوح خارجی کاشی تکرار کنید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۶. صبر کنید تا چسب (یا ملات) پشت کاشی به مدت ۲۴ ساعت خشک شود و بعد بین کاشی ها را ملات بزنید. ابتدا اسپیسرها را جدا کرده و سپس شروع به ملات زنی کنید. در اینجا از یک ماله برای ملات کردن استفاده شده ولی یک کاردک کوچک یا یک تخته کوچک هم این کار را به خوبی انجام خواهد داد. حتی می توانید این کار را با انگشت انجام دهید.

نحوه ساخت محافظ گلدان

۱۷.بعد از اینکه تمام شکاف ها را با ملات پر کردید، از یک پارچه نرم و تمیز برای برداشتن ملات اضافه استفاده کنید و اجازه دهید تا ملات در ۲۴ ساعت آینده کاملا خشک شود. بعد از آن آماده استفاده خواهد بود.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه ساخت محافظ گلدان


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:diyncrafts

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments