پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

شروع کار نصب سرامیک

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟ | شرط اول کار محکم بودن زمین زیر کار است. بعنوان مثال ترک خوردگی در سرامیک قدیمی میتواند نشان از ایراد اساسی در بتن زیر آن باشد. مهمترین شرط ، آماده بودن سطح زیر کار است. پس مطمئن شوید که سرامیک های قدیمی محکم به زمین چسبیده اند. با یک پتک چوبی به آنها ضربه بزنید. در صورت وجود حفره در زیر آنها، صدای ضربه تغییر خواهد کرد. بنابرین هرکدام که لق بود جدا کنید و جایش را با ملات چسب سرامیک پرکنید.

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟
مرحله اول

از یک تراز بزرگ به طول ۱۲۰ سانتیمتر استفاده کنید و زدگی و نقاط برجسته را یافته و با فرز بتراشید تا سطح تراز شود. سپس با ابزاری چون سنباده لرزان و یا نواری تمام سطح براق سرامیک های قدیمی را خراش بیاندازید. دانه بندی کاغذ سنباده را از نوع مش ۸۰ انتخاب کنید.

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

خرده های بوجود آمده را کامل از روی کار با کاردک و یا فرز همه کاره بتراشید. سپس جارو کنید و بعد با آب و شوینده زمین را بشویید تا کثیفی و چنانچه در گذشته از مواد درزبندی و یا براق کننده ها استفاده شده پاک شود. سپس با آب زمین را آبکشی کنید و بگذارید خشک شود.

مرحله دوم

با آماده کردن ملات از پودر چسب سرامیک که بر پایه سیمان میباشد، آن را در ظرف کوچکتری بریزید و استفاده کنید و مجدد ملات درست کنید، چراکه با ساختن کل ملات بصورت یک جا در حین کار به تدریج از کیفیت آن کاسته میشود.

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

لایه ای از ملات را روی زمین ریخته و با ماله آماده کنید. برای سرامیک های بزرگ با ابعاد ۳۰ سانتیمتر و بیشتر لازم است تمام پشت آنها نیز با ملات آغشته شود. بعضی ترجیح میدهند که با لبه صاف ماله ، ملات پشت سرامیک را کاملا صاف کنند. بعضی دیگر با ماله کنگره دار ، ملات پشت سرامیک را شانه میکنند و بعد آن را روی ملات زمین که آن هم شانه شده میگذارند. در هر حالت روش صحیح، شانه کردن ملات در یک جهت مستقیم میباشد نه چرخشی.

سپس به شکل ذیل سرامیک را روی ملات زمین گذاشته و با فشار حرکت دهید تا ملات های شانه شده، صاف و یک دست شوند و منافذ خالی پر شود.

چگونه میتوان روی سرامیک قدیمی ، سرامیک نو نصب کرد؟

مرحله سوم – بندکشی

جهت بندکشی ، حدود یک لیتر دوغاب برای هر متر مربع لازم است.

بهتر است تا ۳ روز ضربه مکانیکی به سرامیک ها وارد نشود.

در ضمن دمای مناسب برای کار با چسب سرامیک حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است.

لوازم مورد نیاز:

فرز با سنگ مخصوص مصالح

سنباده نواری

ماسک غبار

ماله کنگره دار

عینک ایمنی ، دستکش ، کاردک و یا فرز همه کاره

و در صورت امکان جاروبرقی کارگاهی

مواد لازم:

 

سنباده مش ۸۰

سرامیک

پودر چسب سرامیک

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:نیک تیک

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments